Aktualizováno: 20.6.2015

Test nového Nissanu X-Trail

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 4
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 1.6 dCi 4x4

 
Nový Nissan X-Trail se odklání od terénu. Stává se z něj delší Qashqai. Tyhle dvě věty jsem napsal jako titulek u prvního článku o třetí generaci X-Trailu, ale teď, po testu verze s pohonem všech kol, je musím mírně přehodnotit.

Na první pohled i kvůli pohonu pouze přední nápravy u základní verze se nový X-Trail od terénu skutečně odklání, ale zkoušená varianta by mimo silnici s předchůdcem minimálně držela krok.

Design novinky se sice od předchůdce zásadně liší, ale jízdní dojmy verzí s pohonem všech kol se až překvapivě podobají. V čem spočívá ona "xtrailovitost"? Jde zejména o lehké a poddajné řízení, houpavý komfort narušovaný otřesy karoserie s velkým střešním oknem při přejíždění větších překážek, hravost a čitelnost podvozku na polních cestách nebo jisté držení stopy v prudce projížděných zatáčkách na suchém asfaltu.

Nový Nissan X-Trail není pouze pokračovatelem předchůdce stejného jména, ale také vozu Qashqai+2, tedy protaženého a sedmimístného provedení Qashqaie minulé generace, který nedostal přímého nástupce. Díky tomu uveze nový X-Trail až sedm lidí ve třech řadách sedadel. Jeho prostornost i variabilita se proti předchůdci zlepšila a už nepatří mezi slabiny v porovnání s ostatními SUV střední třídy.

Silnou stránku nového X-Trailu v porovnání s konkurencí představuje úspornost naftové šestnáctistovky, slabinu její charakteristika s úzkým pásmem využitelných otáček.

Verze s pohonem všech kol zůstává stejně jako předchůdce jedním z nejlepších teréňáků mezi středně velkými SUV. O základním provedení, kde hrabou pouze přední kola, si to nemyslím. Zatím jsem ho ale netestoval.

Nový X-Trail míří designem na aktivní páry z města a rodiny. Variantu s pohonem všech kol by si ale mohli i nadále pořizovat zákazníci druhé generace modelu - tedy majitelé odlehlých samot v horách a lidé, kteří nosí oblečení Bushman a tráví spoustu času v přírodě. Umím si ho představit i jako pomocníka při různých typech podnikání.

Nissan X-Trail třetí generace se na českém trhu prodává od léta 2014.

Design

Nissan X-Trail - pohled ¾ zepředu dopravaNissan X-Trail - pohled bok dopravaNissan X-Trail - pohled záď čistáNissan X-Trail - pohled ¾ zezadu dolevaNissan X-Trail - pohled příď čistá

 

Třetí generace Nissanu X-Trail se výrazně inspirovala vzhledem menšího Qashqaie. Mezigeneračně se tak odehrála zásadní proměna z drsného zálesáka na uhlazeného městského šviháka.

Testoval jsem navíc nejlépe vybavenou verzi Tekna se standardně montovanými devatenáctipalcovými koly (základ obouvá sedmnáctky), LED světlomety, stříbrnými střešními ližinami a prosklenou střechou, která bude určitě výrazně přitažlivější než nejlevnější provedení.

Test nového Nissanu X-Trail Přesto bych výbavu Tekna nechtěl - a to právě proto, že obsahuje prosklenou střechu s otevíratelnou přední částí. Na jednu stranu jde o parádní prvek, který provzdušní interiér auta. Jenže když jsem shrnul elektricky ovládanou roletu, začalo se z oblasti střechy při přejíždění nerovností ozývat nepěkné skřípění. Otřesy karoserie při průjezdu hlubokými dírami signalizovaly, že se karoserie trochu kroutí. Lidé od Nissanu se dušovali, že šlo o problém pouze konkrétního předprodukčního auta, ale kroucení karoserie u verze s panoramatickou střechou jsem zažil i u předchozí generace X-Trailu. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Mezigeneračně se zlepšily materiály použité v interiéru, ze kterých sálá už na dotek kvalita a hodnotnost. Některé z nich jsou ale výsadou pouze nejvyšší verze Tekna. Zatímco přístrojová deska předchozího X-Trailu vypadala zastarale, teď drží krok s nejnovějšími trendy.

Odhlučnění karoserie mi připadalo průměrné, její snížení ale mezigeneračně ztišilo aerodynamický hluk při vysokých rychlostech.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus