Aktualizováno: 26.4.2013

Test pětidveřové Škody Citigo

  • Sexy faktor: 1
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 4
 

 
Pětidveřová Škoda Citigo dokáže na rozdíl od třídveřové varianty sloužit se silnější verzí litrového motoru skromnějším rodinám nebo svobodným matkám i jako jediný vůz.

Prcek z Bratislavy (měří jen těsně nad 3,5 m) totiž drtí spolu se svými sourozenci Seatem Mii a VW Up! konkurenty šířkou v loktech na předních i zadních sedadlech a velikostí zavazadlového prostoru. Také výškou ve druhé řadě patří na špičku.

Rodinným využitím zavání i komfortní a dospěle působící podvozek. Pohodlím na předních sedadlech může konkurovat i mnohem větším autům.

Přesto ale budou i pětidveřové Citigo kupovat hlavně páry a jednotlivci. Třeba také proto, že pokud sedíte na zadních sedadlech, připadá vám auto neporovnatelně udrncanější.

Ohromí příplatkový asistenční systém City Safe Drive, díky němuž minivůz při rychlostech do 30 km/h sám zabrzdí před překážkou. Něco takového do zrodu bratislavských trojčat svět miniaut nezažil.

Vadilo mne hysterické chování stabilizačního systému při panických vyhýbacích manévrech. Podprůměrná je i dynamika slabší varianty litrového tříválce.

Škodu Citigo vidím jako typické auto pro řidiče na začátku a konci kariéry. Konzervativní design bude lákat spíš ty starší, naopak high-tech a simply clever vychytávky ty mladší.

Pětidveřová Škoda Citigo se stejně jako třídveřové provedení vyrábí v Bratislavě. Prodává se od přelomu března a dubna 2012.

Design

Škoda Citigo 5dv. - pohled ¾ zepředu dopravaŠkoda Citigo 5dv. - pohled bok dopravaŠkoda Citigo 5dv. - pohled záď čistáŠkoda Citigo 5dv. - pohled ¾ zezadu dolevaŠkoda Citigo 5dv. - pohled příď čistá

 

Uznávám sice, že Citigo má svou originalitu a tvář, hlavně zezadu si ho nespletete s žádným jiným autem včetně sourozenců, ale mě se moc nelíbí. Z předoboku mi připadá jako Fabia, která narazila do zdi a zadek se mi sice zamlouvá na obrázku, ale naživo mi nesedl. Nutno ale dodat, že jsem mezi novinářskými kolegy v tomto směru spíš výjimka, většina designu auta tleská.

Přístrojová deska se proti jiným miniautům drží hodně konzervativní linie.

Měkčené plasty jsem nenašel ani v nejdražších verzích, ale ty tvrdé docela dobře vypadají a odnikud se neozývaly žádné pazvuky. Nevadila mne ani odhalená plechová místa, interiér v šedivém provedení spíš prosvětlí.

U testovaných aut potěšil na miniauto nečekaně precizní chod ovladačů. Naopak zavírání dveří trochu připomíná kopnutí do plechovky.

Pětidveřové Citigo jsem zkoušel v prostřední výbavě Ambition. Proti dříve testovaným třídveřovým vozům s výbavou Elegance se liší třeba čalouněním nebo absencí chromování vnitřních klik a některých částí přístrojové desky. Jde o detaily, výrazně chudší mi prostřední stupeň proti tomu nejvyššímu nepřipadal.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus