ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

10 nejúspornějších SUV s pohonem 4x4 a cenou do 600 tisíc korun
10. listopadu 2013

reklama
Kategorii SUV začíná hlavní sezona. Vybrali jsme z ní deset nejúspornějších nových aut s pohonem všech kol a cenou do 600 tisíc korun. Všechna se s udávanou spotřebou vešla do 5,6 l.

Podzimní a zimní měsíce bývají v prodejních statistikách žní pro auta s pohonem všech kol. Silnice jsou kluzké a řidičům mnohem více dochází, jaký přínos pro bezpečnost "čtyřkolky" mají.

Největší podíl na prodejních čísel vozů 4x4 si ukousne kategorie SUV. Jde o auta, která sice většinu času tráví na asfaltu, ale jejich vizáž je předurčuje i pro pohyb mimo zpevněné komunikace.

Kromě pohonu všech kol se zřejmě v nejbližších týdnech začne ještě víc klást důraz na úspornost nových aut. Nedávné prudké oslabení koruny o pět procent vůči dolaru se totiž mimo jiné promítne i do zdražení pohonných hmot na čerpacích stanicích.

Vybrali jsme tedy ze všech nových SUV s pohonem všech kol na českém trhu desítku s nejnižší spotřebou udávanou výrobcem. Výběr jsme omezili částkou 600 tisíc korun. Tady je výsledek:

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS      4,6 l

Citroën C4 Aircross 1.6 HDI         4,9 l

Chevrolet Trax 1.7D                     4,9 l

Opel Mokka 1.7 CDTI                  4,9 l

Dacia Duster 1.5 dCi                   5,1 l

Nissan Qashqai 1.6 dCi               5,1 l

Nissan Qashqai+2 1.6 dCi           5,3 l

Suzuki SX4 2.0 DDiS                  5,5 l

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D              5,6 l

Škoda Yeti 2.0 TDI/103 kW         5,6 l

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, přehled výbav, technická data, redakční testy a další podrobnosti.

Všechna auta v žebříčku pochopitelně pohání naftové motory. Nejúspornějším benzinovým SUV s pohonem všech kol a benzinovým motorem do 600 tisíc je také Suzuki SX4 S-Cross (na snímku) se spotřebou 5,7 l na 100 km. Tato verze nízkou konzumaci prokázala i v praxi v testu, který čtěte zde. Zajívavostí je, že i naftová verze S-Crossu v našem žebříčku umí být úspornější. O dvě deci ji sníží systém Stop/Start. S ním se ale vůz nedostane do limitu 600 tisíc.

Pokud bychom si žádný finanční limit nedávali, dostal by se do čela naší hitparády hybridní Peugeot 3008. Ten podle výrobce dosahuje po nedávné modernizaci spotřeby pouhých 3,5 l nafty na 100 km. Jeho přední kola pohání turbodiesel a zadní elektromotor. Prodává se od 731 500 korun. Mezi benziňáky by i pro zrušení finančního limitu zůstalo na čele Suzuki SX4 S-Cross.

Kromě S-Crossu jsou v našem výběru i další nové nebo modernizované modely. Jde například o Dacii Duster, u níž se spotřeba po faceliftu snížila o 0,2 l. Omlazením prošly i Škoda Yeti a Mitsubishi ASX. U motorů v žebříčku ale zůstala jejich konzumace beze změny. Škodovka se v modernizované verzi do 600 tisíc nevešla, takže ji reprezentuje doprodávající se starší verze.

Na trh se chystají i další dostupná úsporná SUV. Během několika měsíců přijede na český trh nová generace Nissanu Qashqai, jehož verze 1.6 dCi 4WD s automatickou převodovkou by měla spotřebovat 4,6 l a s manuálním řazením 4,9 l nafty na 100 km.

Nejživějšími auty z našeho přehledu jsou Chevrolet Trax a Opel Mokka, které s naftovými sedmnáctistovkami zvládají sprint z místa na stovku během 9,4 s.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Deset nejlevnějších rodinných SUV s výbavou do podzimních plískanic
Podzim a zima, to jsou období zvýšeného zájmu o auta kategorie SUV. Vybrali jsme deset nejlevnějších rodinné velikosti, tedy od nižší střední třídy výš, s tím, aby obsahovaly prvky výbavy vhodné do podzimního období.
Přehled 10 nejlevnějších sedmimístných čistě osobních MPV
Někteří lidé z automobilové branže tvrdí, že kategorie víceúčelových vozů MPV je mrtvá a co nevypadá jako terénní auto, nemá šanci na úspěch. Přesto se nabídka MPV stále rozšiřuje a to i v sedmimístném provedení.
reklama
Deset kombíků s nejdelším kufrem. Škodovky mezi nimi nejsou
Změřili jsme délku zavazadlových prostorů všech kombíků na českém trhu a vybrali deset rekordmanů. Jejich pořadí se výrazně liší od žebříčku nejobjemnějších kufrů podle údajů výrobce.
Špatné časy pro luxus. Nová auta prodávají lépe lidové značky
Audi -29 %. BMW -9 %. Mercedes-Benz -2 %. Prémiové německé značky zaregistrovaly v říjnu méně nových aut než před rokem a v minusu jsou i za celý rok. To platí i pro Aston Martin, Bentley, Cadillac, Ferrari, Infiniti, Jaguar, Lexus, Porsche nebo Rolls Royce.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama