ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Seat s koncem loňského roku mírně zdražil modely Mii, Toledo a Alhambra
5. ledna 2016

reklama
Na první pohled to vypadá, že se španělský výrobce už ani nesnaží rozhýbat prodeje u modelů, které jsou přeznačkovanými verzemi některých aut značek Škoda a Volkswagen. Přes menší zdražení Toleda, Alhambry a Mii je však jejich pořízení z hlediska výbav stále nejvýhodnější.

Nejmenší Mii patřící mezi koncernová „minitrojčata“ vyráběná v Bratislavě s Volkswagenem Up! a Škodou Citigo je zase o něco dražší. Konkrétně se cena zvedla o 2000 korun jak u základní výbavy Style, která se nyní prodává za 201 900 korun, tak u výbavy Sport, jíž si můžete pořídit minimálně za 215 900 korun. Tato cena se v obou případech vztahuje na tříválcový motor 1,0 litru o výkonu 44 kW. Pokud budete chtít silnější verzi o výkonu 55 kW, cena se navýší o 10 tisíc korun, dalších 9000 korun pak dáte za pětidveřovou karoserii. Ani jedno z bratislavských trojčat nepatří mezi nejlevnější nová auta na trhu, což zjistíte z přehledu všech minivozů s cenou do 210 tisíc, který si můžete prohlédnout zde, v přímém srovnání koncernových minikompaktů pak cena seatu vychází z hlediska základní i příplatkové výbavý jednoznačně nejlépe, přestože je Škoda Citigo o 4600 korun levnější a Up! o 11 000 tisíc dražší. Kompletní ceník včetně prvků standardní i příplatkové výbavy a technických dat najdete u pětidveřového Mii zde a u třídveřové verze zde.  

Toledo bylo koncem loňského roku zdraženo o 4000 korun ve všech třech stupních výbav Basis, Reference a Style. Zdraženy byly navíc i některé prvky příplatkové výbavy. Například za bezklíčový systém si zákazník připlatí navíc 200 korun (10 700 Kč), za samočinnou klimatizaci 1100 korun (10 300 Kč), vyhřívaná přední sedadla o stovku na 10 800 korun a metalický lak o 1500 korun na 14 800 korun. Kompletní ceník včetně prvků standardní i příplatkové výbavy a technických dat stejně jako podrobný Toleda najdete zde. Také Toledo má na českém trhu přímého a v podstatě nepřekonatelného soupeře, přesto se španělská automobilka snaží dvojče modelu Škoda Rapid , které se vyrábí i na stejné lince v Mladé boleslavi, nějak etablovat na našem trhu. Oproti škodě je španělská varianta nabízená pouze s karoserií liftback a v celkových registracích se pohybuje okolo poloviny první stovky, což představuje přibližně 500 prodaných vozidel ročně. Toledo patří svými parametry do nižší střední třídy, ale přímou konkurenci má především ve francouzských sedanech Citroën C-Elysee, Peugeot 301 a Renault Fluence, které se vyrábějí v Turecku respektive v Koreji, a přes výrazně nižší ceny na českém trhu je o ně díky dominantnímu postavení Rapidu ještě menší zájem než o Toledo. Na srovnání těchto modelů v porovnatelných motorizacích a výbavách se můžete podívat zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí a dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Největší a nejdražší model v nabídce španělské automobilky se letos stejně jako jeho koncernový sourozenec Volkswagen Sharan dočkal faceliftu. Na přehled hlavních změn, které oba modely potkaly, se můžete podívat zde. Alhambra patří mezi tzv. velké vany, které jsou sice snem mnoha početných rodin, ale vzhledem k vysokým pořizovacím cenám na ně dosáhne jen málokdo. Dokládají to i jejich prodeje, které jdou na českém trhu maximálně do desítek kusů. Po jejich boomu v 90. letech minulého století proto automobilky hromadně kategorii velkých MPV opustily, v lepším případě pak zásadně prodloužily s ohledem na drahý vývoj jejich výrobní cykly. Na evropském trhu se tak kromě koncernu věnuje velkým MPV už pouze Ford s modelem Galaxy, zatímco francoužští výrobci šli o segment níže. Jedinou výjimkou by mohl být Renault, ale nová generace modelu Espace, který byl v roce 1984 zakladatelem této kategorie, se svým celkovým pojetím snaží etablovat spíše mezi luxusními crossovery. Na podrobné porovnání posledních mohykánů mezi velkými rodinnými MPV na evropském trhu se můžete podívat zde. Alhambra byla v rámci úpravy cen modelových řad Seatu jednotně zdražena o 7000 korun u všech tří výbav Reference, Style a Style Advanced, o stovky se pak zdražily i některé položky příplatkové výbavy. Platí to například pro pakety Copa Plus (11 000 Kč), bi-xenonové světlomety (25 200 Kč), kola z lehké slitiny (20 800 Kč), třízónovou klimatizaci (22 200 Kč) atd. Podrobně si můžete ceník i technická data inovované Alhambry prohlédnout zde.

reklama
19. září 2019
Test SEAT Alhambra
Recenzi vozu Seat Alhambra jsme doplnili o dojmy z motoru 2.0 TDI 130 kW s pohonem všech kol a automatem. Jde o nejvýkonnější a zároveň nejdražší verzi. Jaké bylo svezení po českých silnicích?
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK SEAT Alhambra
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

blog comments powered by Disqus
reklama