ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Analýza: Proč se neprodávají malá auta
18. července 2014

reklama
Miniauta se na českém trhu nových osobních vozidel podílejí v letošní roce 3,39 procenty. O třídu vyšší vozy velikosti Fabie téměř osmnácti procenty. Čím to, že prckové nelákají?

Škoda Citigo (na fotce dole) versus Fabia (nahoře) 1632:4574. Hyundai i10 versus i20 376:1350. Volkswagen up! versus Polo 224:1080. Toyota Aygo versus Yaris 50:484. Suzuki Alto versus Swift 7:285... Takhle drtí o třídu větší auta své sourozence minivozy z hlediska nových registrací za první letošní půlrok na českém trhu. Existuje jediná výjimečná dvojice, kde menší poráží většího - u Fiatu zvítězila Panda na Puntem 195:106.

Proč tomu tak je? Na to se pokusíme odpovědět přehledem deseti dvojic pětidveřových aut stejné značky, v nichž jeden zastupuje kategorii mini a druhý malá auta. Porovnáváme jejich nejnižší ceny:

Citroën C1 251 900 Kč                   C3 254 900 Kč

Hyundai i10 229 990 Kč                 i20 199 990 Kč

Fiat Panda 206 900 Kč                   Punto 230 900 Kč

Kia Picanto 199 980 Kč                  Rio 249 980 Kč

Peugeot 108 228 900 Kč                208 241 500 Kč

Seat Mii 202 900 Kč                       Ibiza 246 900 Kč

Suzuki Alto 199 900 Kč                  Swift 254 900 Kč

Škoda Citigo 196 900 Kč                Fabia 219 900 Kč

Toyota Aygo 219 900 Kč                 Yaris 256 900 Kč

VW up! 216 900 Kč                        Polo 289 900 Kč

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, přehled výbav, technická data, redakční testy a další podrobnosti. Údaje jsou platné k 16. červenci 2014.

Vidíte, že cenový rozdíl u většiny dvojic není velký. U škodovek činí 25 tisíc, u peugeotů 13 tisíc a citroënů jen tři tisíce korun. Extrém představují ceníky značky Hyundai, kde je větší auto výrazně levnější než novější minivůz, který se dá ale u prodejců sehnat s velkými slevami.

Když už je u některé dvojice rozdíl výrazný, jako třeba u Suzuki (55 tisíc) nebo VW (73 tisíc), zjistíte, že větší auto má silnější motor a mnohem lepší výbavu. Mrňous většinou srovnatelný standard nenabídne. Pokud ano, pak se cenové rozdíly setřou.

Připravili jsme přehled nejlevnějších miniaut a malých hatchbacků s pětidveřovou karoserií vybavených klimatizací, rádiem a palubním počítačem. Podívejte se zde. Na prvních třech místech se objevují větší auta, až čtvrtou příčku obsazuje nejdostupnější minivůz....

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Francouzi z Kolína: dražší než toyota, rekord v úspornosti pro Citroën C1
Minivůz Peugeot 108 se prodává od 223 900 korun ve třídveřovém provedení a o pět tisíc dráž v pětidveřové variantě. Nový Citroën C1 stojí s bohatší výbavou včetně klimatizace od 251 900 Kč v pětidveřové verzi.
Deset nejlevnějších pětidveřových miniaut
Připravili jsme žebříček deseti aktuálně nejlevnějších minuat na českém trhu. Důvod? V minulých dnech zveřejnil Citroën, Peugeot a Toyota ceny druhé generace prcků z Kolína. Ti se ale na nejvyšších příčkách přehledu neobjevují.
reklama
Obchodu s novými auty se daří. Tady je 10 nejúspěšnějších značek
Registrace nových osobních aut v červnu překonaly všechna očekávání. Český trh meziročně rostl o více než čtvrtinu a za první pololetí je v plusu o více než 16 procent. V souboji nejúspěšnějších značek to vře.
Deset nejlevnějších manažerských aut s pohonem všech kol
Manažeři stále více touží po autech s pohonem všech kol a trendu se přizpůsobují i výrobci. Zapátrali jsme mezi kupátky, sedany, liftbacky a kombíky střední třídy a vybrali deset nejlevnějších aut s oběma poháněnými nápravami.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama