ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Citroën změnil ceny oběma směry. Zlevnilo víceúčelové Berlingo
6. března 2015

reklama
Zlevnění, zdražení, nové výbavy, zúžení nabídky - to jsou změny, které začátkem března udělal v cenících svých modelů Citroën. Přinášíme podrobný přehled, speciálně jsme se zaměřili na víceúčelové Berlingo.

Citroën kvůli loňskému prudkému navýšení cen svých nových aut vypadl z desítky nejprodávanějších značek v Česku (pořadí naleznete zde), a tak začíná mírně korigovat svou strategii. Už začátkem února u něj převládlo zlevňování (více se dozvíte zde) a dá se napsat, že v tomto trendu pokračuje i v březnu, i když u řady verzí a modelů přistoupil také ke zvyšování cen.

Nejmenší model značky, kolínská C1, dostal novou základní výbavu Live. Z jejích prvků sice stojí za řeč jen centrální zamykání, palubní počítač a čtyři airbagy, ale s cenou od 209 900 korun jde aktuálně o třetí nejlevnější pětidveřový minivůz na trhu, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech takovýchto aut do 220 tisíc zde.

Další verze pětidveřové C1 1.0 ETG zdražila o pět tisíc, naopak silnější motor 1.2 v kombinaci s nejvyšší výbavou Shine a stahovací střechou Airscape o stejnou částku zlevnil a prodává se za 299 900 korun. Kompletní ceník každého vozu si otevřete vždy po kliknutí na jeho aktivní jméno.

Malá víceúčelová C3 Picasso zdražila v základní verzi 1.4 Attraction o pět tisíc na 264 900 korun, naopak ve vyšší výbavě Tendance s totožným motorem o stejnou sumu zlevnila.

Malé SUV C4 Cactus zúžilo svou nabídku. Základní výbavu nelze kombinovat s naftovým motorem, a naopak lépe vybavené stupně výbav nejsou k dostání s nejslabší benzinovou dvanáctistovkou.

O pět tisíc zdražila i základní varianta 1.2 Attraction u kompaktního sedanu C-Elysée. Stojí tak 234 900 korun, což je ale stále nejnižší cena za vůz této kategorie. O pět tisíc zdražily i benzinové motory ve vyšší výbavě Tendance.

Kompaktní SUV C4 Aircross přišlo o základní benzinovou šestnáctistovku a naftovou osmnáctistovku. Nabízí se tak pouze s naftovou šestnáctistovkou od 549 900 korun.

Změny u manažerské C5 a její kombi verze C5 Tourer se pohybují v rozsahu od maximálního zlevnění o 22 tisíc až po nejvyšší zdražení o 28 tisíc.

Podrobně se dnes zaměříme na aktuálně nejprodávanější model značky v Česku, osobní verzi malé dodávky Berlingo. Ten zlevnil v drtivé většině případů o deset tisíc korun.

Cena základní verze 1.6/72 kW Attraction se tak snížila na 314 900 korun. Jde o nejdostupnější MPV nižší střední třídy po dvojici suverénně nejlevnějších dacií Dokker a Lodgy. Podívejte se na přehled všech verzí těchto vozů do 350 tisíc zde.

Do základní výbavy každého Berlinga Attraction patří například centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, boční posuvné dveře na jedné (pravé) straně, asistent pro rozjezd do kopce nebo dva airbagy. V nabídce je i s naftovým motorem 1.6 HDI/55 kW za 334 900 korun.

Druhá úroveň Tendance rozšiřuje standard mimo jiné o klimatizaci, audiosystém, dálkové ovládání centrálního zamykání, palubní počítač, elektrické ovládání předních oken a zpětných zrcátek, mlhovky, LED denní svícení, druhé posuvné dveře a řadu dalších věcí. Benzinový motor je o čtyřicet tisíc dražší, ale za stejnou cenu, tedy 354 900 korun dostanete i silnější verzi s 88 kW.

Rozdíl mezi výbavami Attraction a Tendance u naftové verze 1.6 HDI/55 kW činí třicet tisíc, za dalších pět tisíc k dobru dostanete silnější provedení s 66 kW, a pokud přihodíte ještě deset tisíc a dostanete se na 379 900 Kč, máte nejsilnější verzi s 84 kW. U výbavy Tendance i všech následujících si můžete cenu snížit o dvacet tisíc, pokud prodejci přenecháte svůj ojetý vůz.

Výhodnější než Tendance nám připadá limitovaná série Collection, která za ceny o deset až patnáct tisíc vyšší rozšiřuje standard o větší šestnáctipalcová kola (v základu jsou patnáctky), boční airbagy, parkovací senzory, kožený volant, vyhřívaná a sklopná zrcátka nebo střešní nosič. Takové auto jsme s benzinovým motorem 1.6 VTi/88 kW porovnali s Renaultem Kangoo a modernizovaným Fiatem Dobló Panorama - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Kdo chce Berlingo oplastované jako terénní auto se zvýšeným podvozkem a krytem motoru, sáhne po výbavě XTR, která se z hlediska standardní výbavy ani cen příliš neliší od Collection. Takové auto poháněné naftovým motorem 1.6 HDI/66 kW jsme porovnali s Dacií Doker Stepway a VW CrossCaddy - podívejte se zde.

Nejvyšší výbava Berlinga pojmenovaná Exclusive uspokojí zájemce o automatickou klimatizaci, litá kola, samostatná sedadla ve druhé řadě, rodinné doplňky typu clon proti slunci nebo sledovacího zrcátka a řadu dalších prvků povyšujících vůz z dodávky spíše na garsonku. Cena začíná na 394 900 Kč s motorem 1.6 VTi/88 kW. Kompletní ceník Citroënu Berlingo naleznete zde. Podrobný test čtěte zde.

Na ženevském autosalonu se už představila modernizovaná verze Citroënu Berlingo, která by měla do Česka přijet v létě.

reklama
6. února 2013
Test Citroën Berlingo
Poprvé jsem testoval Citroën Berlingo v sedmimístném provedení, premiérou byla i zkouška nejsilnějšího naftového motoru, a také výbavy Tendance. Jak si vedl reprezentant nejpopulárnějšího MPV odvozeného od dodávky?
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Citroën Berlingo
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama