ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Dacia v říjnu na českém trhu překonala Volkswagen a skončila třetí v prodejním žebříčku
5. listopadu 2018

reklama
Vliv nových emisních norem na prodej nových osobních aut v Česku pokračuje. Registrace meziročně poklesly o 15 procent. Dařilo se Škodě Auto, která ovládla více než 37 procent trhu. Na třetí místo se vyšvihla Dacia.

Prodej nových aut v Česku ještě stále ovlivňuje zářijový přechod na nové emisní normy WLTP. Například Volkswagen dosud nezveřejnil nové ceníky, protože nabídka jeho vozů zůstává velmi omezená. Nejúspěšnější zahraniční značka na českém trhu tak vykázala už druhý měsíc po sobě velké propady (v říjnu to bylo -48 procent) a zůstala mimo medailové pozice.

Na ty se naopak vyšvihla Dacia (na snímku nový Duster), která díky meziročnímu nárůstu registrací o 86 procent (celý trh o 15 procent klesl) zůstala jen za Škodou a Hyundaiem. Mladoboleslavská značka téměř zopakovala loňský výsledek (meziročně zaregistrovala jen o pět aut méně) a opanovala více než 37 procent trhu. Také ona přitom v říjnu ještě zdaleka neprodávala všechna auta ze své nabídky. Koncem měsíce se ale její ceníky zaplnily.

Níže se můžete podívat na TOP 10 nejúspěšnějších značek v říjnu. Pořadí v závorce je za prvních deset měsíců letošního roku:

1.(1.) Škoda            7357 aut

2.(3.) Hyundai         1573

3.(4.) Dacia             1286

4.(2.) Volkswagen   1246

5.(6.) Peugeot         900

6.(9.) Toyota            857

7.(5.) Ford                828

8.(7.) Kia                 696

9. (14.) BMW           666

10.(11.) Mercedes     636

Zdroj: SDA. Po kliknutí na aktivní jméno automobilky najdete technické údaje, recenze a další informace k jednotlivým modelům.

Volkswagen není jedinou značkou, která se kvůli zúžení palety modelů a verzí potýká s dramatickými meziročnímik propady. Ještě hůře je na tom sesterská Audi (-65 %) nebo Nissan (-74 %). Existují ale i automobilky, které si v říjnu na českém trhu meziročně polepšily. Kromě již zmiňované Dacie je to z těch větších například Peugeot (nárůst o 30 procent) nebo Citroën (plus 16 %). A takový Lexus si polepšil o polovinu a Jaguar dokonce prodal trojnásobek loňského počtu aut.

Pořadí modelů tradičně dominují škodovky. Kompletní žebříček si prohlédněte zde.

V součtu za prvních deset měsíců letošního roku se na českém trhu zaregistrovalo o 0,53 % aut méně než ve stejném období loňského roku.

Autor: Ondřej Běhal

reklama
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Hyundai i30 kombi
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

blog comments powered by Disqus
reklama