ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Deset kombíků s nejdelším kufrem. Škodovky mezi nimi nejsou
3. listopadu 2013

reklama
Změřili jsme délku zavazadlových prostorů všech kombíků na českém trhu a vybrali deset rekordmanů. Jejich pořadí se výrazně liší od žebříčku nejobjemnějších kufrů podle údajů výrobce.

Objem zavazadlového prostoru patří v českých podmínkách k parametrům, které zájemci o pořízení nového auta pečlivě sledují - a to zvlášť, pokud jde o vozy s karoserií kombi. Jenže jde zároveň o jedno z čísel, se kterým se dá hodně kouzlit.

Většinou rozumíme objemem kufru prostor mezi jeho dnem a roletou. Jenže výrobci aut ve snaze prezentovat se co nejobdivuhodnější cifrou často započítávají i prohlubně pod podlahou, schránky v bocích nebo místo pro zavazadla imaginárně zvětšují až k vrchní hraně opěradla zadních sedadel.

Liší se i metodiky měření. I když už dnes většina značek prezentuje výsledky změřené pomocí počtu dřevěných "cihliček" s rozměry 20 x 10 x 5 cm (tedy objemem 1 dm3 neboli 1 l), zejména Peugeot raději používá malé kuličky, které "natečou" všude a výsledek tak vypadá lépe. Ford si zase oblíbil pingpongové míčky.

Rozhodli jsme se, že si tedy jeden z důležitých parametrů kufru u kombíků změříme sami - a to jeho délku. Pomocí laserového měřidla jsme zjišťovali největší kolmici k příčné ose vozidla od konce nákladové hrany směrem k zadní části opěradel

Tady je deset kombi, kterým jsme naměřili nejvíce:

1. Mercedes-Benz třídy E Kombi        119 cm (na snímku)

2. Audi A6 Avant                               118 cm

3. Ford Mondeo Kombi                      114 cm

3. Hyundai i40 kombi                         114 cm

5. Renault Laguna Grandtour             112 cm

5. Volkswagen Passat Variant            112 cm

7. Toyota Avensis Kombi                   111 cm

8. Toyota Auris Touring Sports           110 cm

9. Honda Accord Tourer                    109 cm

9. Volvo XC70                                   109 cm

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, přehled výbav, technická data, redakční testy a další podrobnosti.

Vidíte, že mezi nejlepší desítkou z padesáti měřených kombíků chybějí škodovky. Z hlediska objemu udávaného výrobcem by přitom Superb Combi s objemem 633 l obsadil druhé místo hned za vítězným mercedesem (695 l) a Octavii Combi by patřil se 610 l bronz. Jenže předností škodovek je především hloubka kufru, tedy vzdálenost mezi dnem a roletou. Navíc započítávají objem určený pro rezervní kolo.

Maximální délku kufru Superbu Combi jsme naměřili 106 cm, kratší Octavia Combi je na první pohled poněkud překvapivě o centimetr lepší. To je daň Superbu za královské místo na nohy pro cestující na zadních sedadlech. Fabia Combi by s délkou kufru 95 cm zvítězila mezi malými kombíky.

Pokud vás zajímají další parametry kufru udávané výrobcem a to nejen u kombíků, klikněte zde. V místě odkazu objevíte a můžete si s v rámci různých tříd porovnávat v přehledných tabulkách i další námi naměřené hodnoty. A to nejen v zavazadlovém prostoru, ale také na jiných místech interiéru auta. Týkají se třeba prostoru v loktech, nad hlavou nebo na nohy.

Naší desítce kombíků s nejdelším kufrem celkem pochopitelně dominuje dvojice z vyšší střední třídy. Většina aut pochází ze střední třídy a jediným (nejlepším) zástupcem nižší střední třídy, kam patří i Octavia Combi, je Auris Touring Sports. Ten se dá z kombíků uvedených v TOP 10 také pořídit za nejnižší cenu - a to od 354 900 korun.

Nejkratší kufr ze všech nových kombíků nabízených na českém trhu jsme naměřili u Mini Clubman - pouhých 53 cm. Následuje Renault Clio Grandtour s 86 cm.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

Vzájemné pošťuchování pomohlo Škodě, Hyundai i trhu s novými auty
Český trh s novými osobními vozy se na základě výsledků zářijových registrací zvedá. Meziročně posílil téměř o šest procent. Dařilo se nejsilnějším značkám. Škoda a Hyundai obsadily téměř polovinu trhu. Není nouze o překvapení.
Deset nejlevnějších slušně vybavených kombíků
Dacia uvedla na český trh nový kombík Logan MCV, který soupeře válcuje cenou od 179 900 korun. Bude stejně výhodný pro ty, kdo si chtějí pořídit nejen levné, ale také slušně vybavené auto?
reklama
Prodej nových škodovek v Evropě roste. Vzpamatoval se i celý trh
Prodej nových aut v Evropě se zřejmě odrazil od dna. V září v zemích EU a EFTA (Švýcarsko, Norsko, Island) meziročně vzrostly registrace o 5,5 %. Ve spanilé jízdě pokračuje Škoda Auto, která si polepšila o 17 procent.
Deset nejlevnějších rodinných SUV s výbavou do podzimních plískanic
Podzim a zima, to jsou období zvýšeného zájmu o auta kategorie SUV. Vybrali jsme deset nejlevnějších rodinné velikosti, tedy od nižší střední třídy výš, s tím, aby obsahovaly prvky výbavy vhodné do podzimního období.
Přehled 10 nejlevnějších sedmimístných čistě osobních MPV
Někteří lidé z automobilové branže tvrdí, že kategorie víceúčelových vozů MPV je mrtvá a co nevypadá jako terénní auto, nemá šanci na úspěch. Přesto se nabídka MPV stále rozšiřuje a to i v sedmimístném provedení.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama