ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nejlevnější vozy s automatickou klimatizací a dojezdem nejméně 1000 km
9. srpna 2015

reklama
Necelých tři sta tisíc korun stojí nejlevnější nové vozy, které umí automaticky udržovat přesně nastavenou teplotu, a ještě v nich můžete zůstat bez vystoupení alespoň tisíc kilometrů, pokud zvládnete výrobcem udávanou spotřebu.

Mezi levnější manuální klimatizací a klimatizací automatickou existuje několik rozdílů. U té automatické si můžete přesně nastavit požadovanou teplotu ve stupních Celsia, kdežto u manuální se ji pouze snažíte trefit polohou ovladače. Automatická klimatizace sama řídí intenzitu větrání a chlazení tak, aby teploty co nejrychleji dosáhla, a pak ji udržovala, což manuální verze neumí. Automatické klimatizace lépe hospodaří s energií a chlubí se výrazně nižší konzumaci paliva.

Tím pádem existuje u vozidla s automatickou klimatizací také výrazně větší šance dosáhnout výrobcem udávanou spotřebu a zároveň dojezd na plnou nádrž. Ten jsme u aut v žebříčku omezili minimálně na tisíc kilometrů. To už je dostatečně dlouhá vzdálenost, aby se dal v autě přečkat skoro celý extrémně horký den.

Nejnovější vydání našeho žebříčku odráží touhu zavřít se v současných extrémně vysokých teplotách do příjemně vychlazeného auta a co nejdéle v něm vydržet. I proto jsme se rozhodli vyhledat deset nejlevnějších nových vozů s automatickou klimatizací a dojezdem alespoň tisíc kilometrů na jednu nádrž při dosažení výrobcem udávané spotřeby.

Níže se můžete podívat na deset nejlevnějších nových vozů, které splnily naše podmínky:

Peugeot 208 1.2 PureTech/60 kW                278 200 korun

Citroën C3 1.2 PureTech/60 kW                   294 900 korun (na snímku)

Opel Corsa 1.0 Turbo/66 kW                        304 900 korun

Opel Astra 1.4/74 kW                                  312 400 korun

Škoda Rapid 1.2 TSI/63 kW                         319 000 korun

Seat Ibiza 1.0 TSI/70 kW                             323 100 korun

Renault Mégane 1.2 TCe/85 kW                   329 900 korun

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech/60 kW        336 900 korun

Fiat Punto 1.3 MultiJet/55 kW                      337 000 korun

Kia Rio 1.1 CRDi                                         339 980 korun

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, přehled výbav, technická data, redakční testy a další podrobnosti. Ceny z oficiálních ceníků výrobců platí k 9. 8. 2015.

Od každého vozu vždy uvádíme pouze nejlevnější variantu, která splňuje naše požadavky, i když některé modely by se do první desítky vešly s více karoseriemi i motory. Například nejlevnější auto v žebříčku, Peugeot 208, se s uvedenou cenou prodává ve třídveřovém provedení. I pětidveřové by ale zůstalo na prvním místě, stojí o devět tisíc víc. Kompletní přehled všech 58 verzí aut, která vyhovují našim požadavkům a vejdou se s cenou do 350 tisíc korun, najdete zde.

Přehledu podle očekávání dominují malé hatchbacky. Nechybí však ani malý poloterénní vůz kategorie SUV (C4 Cactus) nebo větší pětidveřové hatchbacky nižší střední třídy (Astra, Rapid, Mégane).

Tisíc kilometrů na jednu nádrž při dosažení výrobcem udávané spotřeby v kombinovaném režimu jízdy není pro současné benzinové motory v kombinaci s relativně velkou nádrží u malých a kompaktních aut nesplnitelným úkolem. Přesto možná překvapí, že benzinové motory převažují naprosto drtivě, protože naftové jsou výrazně dražší. Jedinými dvěma auty, která se do žebříčku dostala s turbodieselem, jsou Fiat Punto a Kia Rio.

reklama
3. července 2013
Test Citroën C3
Test Citroënu C3 přivážíme jen pár týdnů poté, co se jeho modernizovaná verze začala prodávat na českém trhu. Co se na malém hatchbacku velikosti Škody Fabia změnilo? V čem vyniká a kde proti soupeřům ztrácí?
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Citroën C3
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

blog comments powered by Disqus
reklama