ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Dvanáct nejúspornějších kombíků
28. září 2014

reklama
Nejúspornější kombíky už zvládají jezdit jen za 3,2 l nafty na každých 100 km. Přinášíme přehled všech, jejichž spotřeba se vejde do 3,8 l. Napočítali jsme jich dvanáct. Na čele žebříčku překvapivě nejsou ty nejmenší.

Spotřeba paliva se u nových aut podle výrobců neustále snižuje. A i když není občas vůbec jednoduché papírových hodnot dosáhnout, jsou nové vozy čím dál úspornější také ve skutečném provozu. Dnes jsme se zaměřili na v Česku oblíbenou kategorii kombíků a vybrali ty, které podle výrobců spotřebují méně než 3,8 l paliva na 100 km.

Napočítali jsme jich dvanáct. Tři z nich patří mezi letošní novinky. Když jsme dělali podobný průzkum koncem loňského roku, omezili jsme ho hranicí čtyř litrů. Tentokrát jsme šli o dvě desetiny níž a symbolizuje to i posun, jaký za devět měsíců udělal celý trh. Zajímavé je, že kombíky z čela našeho průzkumu patří mezi nejúspornější auta vůbec, z čehož vyplývá, že nízká spotřeba a praktičnost karoserie kombi se nemusejí vylučovat.

Kombíky jsme nerozlišovali podle velikosti. V přehledu tak najdete jak ty malé, tak větší rodinné pocházející z nižší střední třídy, které trochu překvapivě obsadily nejvyšší příčky, a dokonce i jeden manažerský ze střední třídy.

Navíc jsme nebrali v potaz Volvo V60 D6 AWD Plug-in hybrid, které by jinak suverénně dosáhlo se spotřebou 1,8 l na "zlato", a navíc disponuje pohonem všech kol. Plug in-hybridy jsou vlastně elektromobily, které po vyčerpání zásoby baterií pokračují v jízdě na benzin jako běžné hybridy, u nichž spolupracuje spalovací motor a elektromotor. Problém ale je, že výrobcem udávaná spotřeba platí na delších cestách pouze pro prvních sto kilometrů, kdy jsou baterie plně nabité.

Níže objevíte dvanáct nových kombíků se spotřebou nižší než 3,8 l paliva na 100 km nabízených na českém trhu:

Peugeot 308 SW nový 1.6 BlueHDI/88 kW          3,2 l

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI GreenLine             3,2 l (na snímku)

 

Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive                        3,3 l

VW Golf Variant 1.6 TDI BlueMotion                   3,3 l

Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Energy                3,4 l

Škoda Fabia Combi 1.2 TDI                               3,4 l

Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi Energy          3,5 l

Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI                      3,6 l

Dacia Logan MCV 1.5 dCi                                  3,8 l

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC                            3,8 l

Toyota Auris Touring Sports 1.8 HSD                   3,8 l

Volvo V60 D4 Drive-E ECO                                 3,8 l

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, přehled výbav, technická data, redakční testy a další podrobnosti.

Od každého modelu jsme vybrali pouze nejúspornější verzi, i když některé z nich by se do spotřeby pod čtyři litry nafty na 100 km vešly s různými motory.

Malé kombíky v našem přehledu reprezentují Fabia a Clio, střední třídu Volvo V60. Všechny ostatní patří mezi nižší střední, tedy typické rodinné vozy. Fabia Combi se představí v nejbližších dnech na pařížském autosalonu v nové generaci a předpokládáme, že spotřeba nejúspornější verze opět o něco klesne a bude atakovat čelo současného žebříčku.

Jedenáct kombíků z dvanácti spotřebovává naftu. Výjimku představuje hybridní Toyota Auris Touring Sports 1.8 HSD, která kombinuje motor na benzin s elektromotorem, pro který si sama vyrábí a v bateriích uchovává elektřinu.

Suverénně nejdynamičtějším je z kombíků, které žerou méně než 3,8 l paliva na 100 km Volvo V60 s motorem D4 Drive-E ECO. Nový dvoulitrový čtyřválec dopovaný turbem zrychluje z místa na stovku během pouhých 7,6 s.

Nejdostupnější volbu z našich úsporných kombíků představuje Dacia Logan MCV 1.5 dCi/55 kW, která se prodává již od 289 900 korun.

Častou pod podobnými přehledy zaznívají v diskuzích připomínky, že výrobcem udávané spotřeby nelze v žádném případě dosáhnout. Shodou okolností právě testujeme premianta žebříčku, Peugeot 308 SW s novým motorem 1.6 BlueHDI. Zkusili jsme s ním jezdit opravdu s lehkou nohou a dokázali i při obsazení dvěma dospělými a dvěma dětmi dosáhnout spotřeby 3,1 l na 100 km. Když jsme se ale o ekonomickou jízdu nesnažili, auto naložili na maximum užitečné hmotnosti a ne vždy zcela striktně dodržovali rychlostní limity, dostali jsme se až na 5,5 l na 100 km. Podobně citlivých na jízdní styl je většina kombíků v našem žebříčku. Výrobcem udávaných hodnot lze dosáhnout pouze při jízdě v nízkých otáčkách a při maximálním soustředění a předvídavosti.

 

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

Škoda si v srpnu vybrala slabší měsíc. Více se dařilo pronásledovatelům
Srpnové registrace nových osobních aut na českém trhu potvrdily růstový trend z posledních měsíců. Letošní srpen byl druhý nejúspěšnější v historii a nárůst proti loňsku přesáhl dvacet procent. Příliš se ale nedařilo Škodě.
Deset nejlevnějších SUV s klimatizací. Konkurence roste
Prodej aut ozdobených plastovými chrániči proti odletujícím kamínkům a dalším nástrahám terénu strmě roste. Lidem nevadí, že ve skutečnosti nemají s terénními vozy skoro nic společného. Máme pro vás deset nejlevnějších SUV s klimatizací.
reklama
Rekord! Škoda se stala o prázdninách devátou nejprodávanější značkou Evropy
V červenci Škoda vylepšila svoje dosavadní maximum v žebříčku nejprodávanějších značek osobních aut na evropském kontinentu z desátého na deváté místo. V srpnu se jí podařilo rekordní umístění zopakovat.
Deset nejlevnějších pětidveřových hatchbacků velikosti VW Golf s turbomotorem
Turbodmychadlo už léta pomáhá všem naftovým motorům u osobních aut. Stále častěji se ale tenhle doping prosazuje i u benzinových pohonných jednotek. Vybrali jsme deset nejlevnějších hatchbacků nižší střední třídy s turbem.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama