ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Ford rozšířil nabídku Focusu o silnější motory na benzin i naftu
12. prosince 2014

reklama
Nedávno modernizovaný Ford Focus se nově nabízí se silnější verzí benzinového turbomotoru 1.5 EcoBoost o maximálním výkonu 134 kW. Zájemci o naftu mohou nově kalkulovat s dvoulitrovým turbodieselem 2.0 TDCi/110 kW.

Facelift neboli modernizaci rodinného modelu Focus uvedl Ford na český trh začátkem podzimu a o změnách jsme podrobně informovali zde. Začátkem prosince se rozšířila nabídka motorů novinky, kterou na první pohled poznáte podle přídě ve stylu značky Aston Martin.

Hatchback i kombík se nově nabízejí s druhou verzí čtyřválcového benzinového turbomotoru 1.5 EcoBoost. Ta vyvine maximální výkon 134 kW, zatímco již dříve nabízené základní provedení umělo nejvýše 110 kW. Novinka zvládne sprint z místa na stovku o tři desetiny sekundy rychleji než slabší verze - hatchback během 8,6 a kombík 8,8 sekundy. I když jde o aktuálně nejdynamičtější verzi modernizovaného Focuse, rozhodně to není žádný hot hatch. V porovnání s ostatními hatchbacky nižší střední třídy je dynamika auta pouze nadprůměrná. Opravdu sportovní výkony přiveze až verze ST a vrcholné provedení RS, jehož příjezd Ford potvrdil.

Kombík 1.5 EcoBoost/134 kW si vede v porovnání s konkurenty podstatně lépe, protože u tohoto typu karoserie výrobci silnými benzinovými motory trh právě nezaplavují. Dosahuje ale pouze stejné dynamiky jako předchůdce s motorem 1.6 EcoBoost/110 kW. Parametry nových motorů Focuse se soupeři i variantou před modernizací můžete porovnávat v přehledných tabulkách zde.

Nový motor dosahuje podle výrobce stejné spotřeby jako slabší verze 110 kW. Hatchback si tedy řekne o 5,5 l naturalu na 100 km a kombík jen o desetinu litru více. Čtyřválec tedy dělá z Focuse nejen nadprůměrně dynamické, ale také úsporné auto.

Ford Focus hatchback s novým motorem 1.5 EcoBoost/134 kW seženete pouze v kombinaci s nejvyšší výbavou Titanium. Stojí o 22 tisíc víc než slabší verze, takže 483 990 korun. Novinku jsme porovnali s Peugeotem 308 a VW Golf - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Kombík stojí o dvacet tisíc víc, s motorem 1.5 EcoBoost/134 kW ho pořídíte za 503 990 korun.

Druhou novinku v paletě motorů modernizovaného Focusu představuje naftový dvoulitr a to jak s manuálním řazením pro hatchback a kombík tak s automatickou převodovkou Powershift pro všechny typy karoserie včetně sedanu. Proti starší verzi posílil o 7 kW na maximálních 110 kW, ale dynamika měřená zrychlením z místa na 100 km/h se zlepšila jen o desetinu vteřiny, takže dosahuje s manuální převodovkou u hatchbacku 8,8 s a u kombíku rovných devět vteřin. Automat je o desetinu čipernější. Mezi naftovými hatchbacky jde o nadprůměrně dynamické auto, v rámci vozů kombi dokonce patří na špičku.

Mnohem výrazněji se zlepšila úspornost. Spotřeba klesla v porovnání se starším motorem 2.0 TDCi/103 kW o celý litr a s výrobcem udávanými čtyřmi litry nafty na 100 km u hatchbacku i kombíku jde o nejméně žíznivou verzi Focusu. Zároveň nové provedení 2.0 TDCi dělá z Focuse nadprůměrně úsporné auto nižší střední třídy.

Také naftový dvoulitr v ceníku najdeme pouze u nejvyšší výbavy Titanium. Jím poháněný hatchback stojí 518 990 korun, příplatek za kombík činí u této varianty čtyřicet tisíc. Dalších padesát tisíc přidáte za automatickou převodovku Powershift, takže sedan s tímto pohonem stojí 578 990 korun (o deset tisíc víc než hatchback).

Porovnali jsme Ford Focus kombi 2.0 TDCi Titanium se Škodou Octavia Combi a Seatem Leon ST - podívejte se zde.

Kompletni ceník modernizovaného Fordu Focus kombi si otevřete zde, hatchback objevíte zde a sedan zde.

 

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama