ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Hyundai zveřejnil ceníky modernizované i30. Prodává se od 299 990 Kč
3. března 2015

reklama
Modernizace i30 se dotkla nejen vzhledu, ale také motorů a převodovek. Novinku představuje například sedmistupňový dvouspojkový automat. Pětidveřový hatchback se prodává od 299 990 korun, kombík o patnáct tisíc dráž.

Nošovický model i30 v karosářských verzích pětidveřový hatchback (na snímku) a kombi patří k nejpopulárnějším novým autům v Česku, jak se můžete přesvědčit z prodejních žebříčků zde. Jeho facelift přijíždí po třech letech od začátku výroby. Novinka je rozpoznatelná díky výraznější masce chladiče, několik důležitých změn se odehrálo i uvnitř vozu.

Největší novinku představuje sedmistupňová automatická dvouspojková převodovka, která se pojí s benzinovým motorem 1.6 GDI/99 kW a dvěma naftovými 1.6 CRDi/81 a 100 kW. Při porovnání s dříve nabízeným šestistupňovým automatem na klasické bázi hydrodynamického měniče klesla spotřeba až o 1,2 l na 100 km. Nejsilnější naftový motor (proti verzi před modernizací si polepšil o 6 kW maximálního výkonu) si tak v kombinaci s automatem řekne podle výrobce jen o 4,4 l nafty na 100 km.

Základní verzi pohání i nadále benzinová čtrnáctistovka, zájemci o silnější motory mohou sáhnout po šestnáctistovce buď s klasickým vstřikováním (88 kW) nebo s přímým vstřikem GDI (99 kW). Další novinku představuje nová verze i30 Turbo v třídveřovém i pětidveřovém provedení, kterou pohání turbomotor 1.6 T-GDI/137 kW. Tyto sportovní verze nové i30 povedeme jako samostatné modely a podrobně rozebereme v nejbližších dnech.

Nejslabší naftovou motorizací modernizované i30 zůstává 1.4 CRDi/66 kW, k dispozici jsou i dvě výše zmíněné varianty šestnáctistovky s manuálním nebo automatickým řazením. Všechny motory modernizované verze splňují emisní normy Euro 6.

Základní cena modernizované i30 v provedení hatchback se zvýšila proti verzi před faceliftem o pět tisíc, navíc na ni neplatí bonus 25 tisíc na skladové vozy pro majitele starších aut jako u doprodávající se starší varianty. Přesto patří nová i30 k nejdostupnějším autům své kategorie na českém trhu, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech pětidveřových hatchbacků a liftbacků nižší střední třídy s cenou do 300 tisíc zde. Moc jich už v nabídce nezůstalo, většina konkurentů začíná s cenami mnohem výš.

Základní výbava Entry kombinovatelná pouze s motorem 1.4/73 kW si proti dřívějšku polepšila o vyhřívaná zrcátka, ale přišla o možnost výškově nastavovat sedadlo řidiče. Stejně jako u předchůdce zahrnuje například přední mlhovky s LED denním svícením, šestici airbagů nebo pětiletou záruku bez omezení počtu ujetých kilometrů. Za klimatizaci se připlácí 30 tisíc, za audiosoustavu dalších 15 tisíc. Kdo chce mít ve standardní výbavě tyto dvě položky stejně jako třeba dálkově ovládané centrální zamykání, nastavení posilovače řízení ve třech úrovních a řadu dalších doplňků, musí sáhnout po druhé výbavě Trikolor od 339 990 korun s motorem 1.4. Jen o deset tisíc dražší je silnější šestnáctistovka. Tuto verzi jsme porovnali s modernizovaným Citroënem C4 a VW Golf - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Modernizovaný Hyundai i30 Trikolor se prodává i s naftovými motory - čtrnáctistovka stojí od 404 990 korun a slabší verze šestnáctistovky jen o deset tisíc víc, takže nám připadá výhodnější.

Výbavu Trikolor lze rozšířit o paket Komfort, který za patnáct tisíc vylepšuje standard mimo jiné o bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy s ovládáním na koženém volantu, zadní parkovací senzory, tempomat s omezovačem rychlosti, elektrické ovládání zadních oken, dojezdovou rezervu, přední loketní opěrku nebo elektricky ovládanou bederní opěru v sedadle řidiče. To je za ty peníze slušná porce výbavy k dobru.

Všechny tyto položky obsahuje nejvyšší výbava Weekend a dále přidává třeba šestnáctipalcová litá kola (nižší verze mají ocelové patnáctky), vyhřívání předních sedadel nebo lepší klimatizaci s automatickým udržováním nastavené teploty a ionizérem. Hyundai i30 Weekend stojí ve srovnatelné motorizaci o čtyřicet tisíc víc než Trikolor a jde o první možnost, jak si pořídit benzinový motor 1.6 GDI (od 404 990 Kč - padesát tisíc se připlácí za nový sedmistupňový automat) nebo naftový 1.6 CRDi/100 kW (od 474 990 korun).

Zájemci o ještě lépe vybavené auto mohou sáhnout po paketech Style (za 40 tisíc) a Premium (za 105 tisíc) a pořídit si třeba elektricky ovládaná kožená ventilovaná sedadla, poloautomatický parkovací systém, adaptivní xenonové světlomety nebo digitální přístroje. Ceník modernizované i30 si prohlédněte zde a doprodávající se varianty před faceliftem pro porovnání zde.

Změny u karoserie kombi se téměř neliší od hatchbacku, ceny jsou ve srovnatelné verzi vždy o patnáct tisíc vyšší. Porovnali jsme novou špičkovou naftovou verzi 1.6 CRDi/100 kW s novým sedmistupňovým automatem a výbavou Weekend se Seatem Leon ST a Škodou Octavia Combi. Podívejte se zde.

Ceník kombíku naleznete zde, doprodávající se verzi před modernizací zde.

reklama
31. října 2012
Test Hyundai i30 5dv.
Konečně! Testy nového Hyundai i30 dosud probíhaly s nejdražšími a nejsilnějšími verzemi v nejvyšších výbavách. Tentokrát se mi na týden dostala do rukou nejprodávanější varianta se základním motorem - 1.4 Trikolor.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Hyundai i30 5dv.
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Nový Hyundai i20 se prodává od 239 990 korun
Hyundai odhalil cenu třetí generace modelu i20. Nejlevnější provedení s benzinovým čtyřválcovým motorem 1,2 l o výkonu až 55 kW stojí od 239 990 korun. Porovnali jsme ceny s novou Škodou Fabia a dalšími soupeři.
Peugeot 308 GT - nová nejvýkonnější verze pro hatchback i kombík
Peugeot přiveze na český trh sportovněji laděnou verzi modelu 308, kterou označuje písmeny GT. Bude ji prodávat v provedení hatchback i kombi SW. Pod kapotou se objeví benzinový motor 1.6 THP/151 kW a naftový dvoulitr 133 kW.
reklama
Citroën C4 prodělal modernizaci. Nově se prodává od 349 900 korun
Hatchback nižší střední třídy Citroën C4 prošel faceliftem. Výrazně se změnila nabídka motorů. Zůstaly v ní pouze pohonné jednotky dopované turbem. Novinka se prodává od 349 900 korun. Porovnali jsme ji se soupeři.
Dravec Seat Leon Cupra už se nabízí ve třech karosářských verzích
Seat rozšířil řadu kompaktních sportovních modelů Leon Cupra o další karosářskou verzi. Kromě pětidveřového hatchbacku a kombíku ST se začala prodávat i třídveřová verze SC, která je nejsportovnější a zároveň nejdražší.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama