ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nová auta se v srpnu prodávala hůře než před rokem. Udivuje Seat
4. září 2013

reklama
Nečekané červencové vzepjetí registrací nových aut mělo jepičí život. V srpnu vše běželo podle starých kolejí. Meziroční pokles činil více než 12 %, za osm měsíců dělá necelých 10 %. Některým značkám se ale daří. Nejvíc Seatu.

Více než třicetiprocentní meziroční nárůst registrací nových aut v červenci (článek k výsledkům sedmého měsíce najdete zde) dával prodejcům vozů naděje i do zbytku roku. Srpen však bohužel potvrdil celoroční klesající trend, když se podle statistik Svazu dovozců aut registrovalo téměř o 12 procent aut méně než ve stejném období loňského roku. Výsledek osmého měsíce přibližně koresponduje s celoročním poklesem necelých 10 procent.

Některé červencové trendy se však potvrdily. Rapid opět porazil Fabii a stal se tak druhým nejoblíbenějším modelem v Česku po Octavii. Porovnání několika verzí Rapidu a Fabie Combi najdete zde. Kompletní žebříček nejprodávanějších modelů na českém trhu v srpnu i za celý rok 2013 si můžete prohlédnout zde.

Škoda Auto může být se svými srpnovými čísly relativně spokojená. Obsadila 29,6 % trhu, což je lepší výsledek než loni ve stejném období (27,1 %) i než za osm měsíců roku 2013 (29,5 %). Vztaženo na počet registrovaných aut ztratila v srpnu meziročně necelá čtyři procenta.

Určitě ale Škodu netěší, že v první desítce měla jen čtyři modely. Kromě tria na stupních vítězů až devátý Superb. Největší problémy má Roomster, který skončil šestnáctý a v kategorii MPV jej válcuje Hyundai ix20 z Nošovic. Nedaří se ani terénnímu Yetimu (15.), jemuž šlape na paty Dacia Duster. U něj se to ale dá vysvětlit čekáním na modernizovanou verzi, jejíž podobu už Škoda zveřejnila.

Ještě více než v červenci udivil Seat. Španělská značka koncernu VW vystoupala po senzační osmé příčce ze sedmého měsíce ještě o stupínek výš a do první desítky už pronikla i v celoročním účtování. V srpnu prodala téměř dvakrát tolik aut než loni. Modernizované malé Ibize (na snímku) patří v žebříčku modelů 10. příčka a jen o dvě místa za ní stojí nová generace kompaktního hatchbacku Leon.

A jak si vedly ostatní značky? Tady je pořadí srpnové první desítky podle nových registrací, v závorce průběžný stav za osm měsíců:

1. (1.) Škoda              3432

2. (2.) Hyundai           1152

3. (3.) Volkswagen       931

4. (4). Ford                  636

5. (6). Kia                    540

6. (5.) Peugeot             521

7. (10.) Seat                489

8. (8.) Renault             449

9. (9.) Dacia                415

10. (7.) Citroën            376

Kliknutím na aktivní názvy značek otevřete přehled jejich nejprodávanějších modelů včetně ceníků, výbav, technických dat, redakčních testů a dalších podrobností. Počty registrací zveřejňuje Svaz dovozců automobilů.

Kromě Seatu prodala v srpnu výrazně víc aut než loni také Dacia (+42 %), dařilo se i Volvu (+34 %) a Subaru (+18 %). Naopak drtivé ztráty zaznamenává Lexus (-66 %), Alfa Romeo (-61 %) a z větších značek Renault (-54 %) nebo Audi (-43 %).

Za prvních osm měsíců se už do čela značek s nějvětším meziročním přírůstkem vyhoupl díky posledním výsledkům Seat (+49 %) před Mazdu (+43 %) a Dacii (+33 %). Největší ztráty vidíme u Renaultu (-46 %), Chevroletu a Alfy Romeo (oba -41 %).

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Přehled 13 nejúspornějších aut. Spotřebují nejvýš 3,5 l paliva na 100 km
Připravili jsme žebříček nejúspornějších nových aut v Česku. Našli jsme třináct vozů, jejichž spotřeba podle údajů výrobce nepřevyšuje 3,5 l paliva na 100 km. Jsou mezi nimi prckové, kombíky i velká auta s pohonem všech kol.
Němce nadchlo Volvo, Brity Jaguar. V obou zemích uspěla Škoda
Každoroční výzkum spokojenosti majitelů se svými zánovními auty provedla v Německu a Velké Británii organizace JD Power. Které modely a značky uspěly? Kdo vyhořel? Jak se dařilo škodovkám?
reklama
10 nejlevnějších dobře vybavených naftových aut pro manažery
Mezi manažerskými auty, tedy sedany, liftbacky, kombíky a hatchbacky střední třídy došlo k řadě cenových pohybů a modernizací. Vybrali jsme deset aktuálně nejlevnějších dobře vybavených vozů pro manažery s naftovým motorem.
Deset nejlevnějších kombíků, které zvládají sprint z 0 na 100 km/h pod 10 s
Praktičnost a dynamika - to nejsou vlastnosti, které by se ve světě nových aut musely vylučovat. Vybrali jsme deset nejlevnějších kombíků nižší střední a střední třídy, které zvládají sprint z místa na stovku pod 10 vteřin.
10 nejlevnějších SUV s naftovým motorem
Kategorie SUV se v poslední době rozrůstá a zároveň stává dostupnější. S příjezdem menších a levnějších kříženců hatchbacků a terénních aut totiž ti stávající snižují ceny. To platí i pro naftová SUV. Vybrali jsme 10 nejlevnějších.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama