ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Renault Thalia za 139 900 Kč - nejlevnější nové auto od dob Favoritu
3. ledna 2013

reklama
Zatímco většina nových aut kvůli růstu DPH na začátku roku zdražila, Renault plošně zlevnil sedan Thalia o deset tisíc na historické minimum 139 900 Kč. Levněji se dalo naposledy nové auto pořídit v dobách Škody Favorit.

Renault Thalia vyrovnal novodobou historicky nejnižší cenu, kterou se chlubil minivůz Hyundai i10. Jeho předchozí generace se koncem roku 2010 doprodávala také za 139 900 Kč. Tato částka se u Thalie vztahuje na skladové vozy v nejnižší výbavě Authentique, při objednání do výroby je cena vždy o 10 tisíc vyšší. Nejde o cifru podmíněnou nákupem na splátky.

Thalia samozřejmě ovládla žebříček nejlevnějších nových aut v Česku, jehož aktuální podobu najdete zde.

Seznam standardní výbavy základní Thalie pojmenované Authentique, to není moc obsáhlé čtení. Za řeč stojí jen dva airbagy a vcelku sklopná druhá řada sedadel. Druhý stupeň Expression nabízí už alespoň posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, palubní počítač informující třeba o spotřebě paliva nebo výškově stavitelné sedadlo řidiče a volant. Stojí o 27 tisíc víc.

Klimatizaci, rádio, nebo dokonce litá kola přináší až vrcholná výbava malého sedanu pojmenovaná Privilege. Ta už ale přijde i po zlevnění na 189 900 Kč.

Thalia se v Česku nabízí s jediným motorem - benzinovým čtyřválcem s objemem 1,2 l a nejvyšším výkonem 55 kW.

Malý sedan od Renaultu má aktuálně na českém trhu nových aut jediného přímého konkurenta - Chevrolet Aveo, který ale míří na mnohem náročnější uživatele. Jeho základní výbavu LS jsme porovnali s nejlépe vybavenou verzí Thalie - podívejte se zde.

Ceník Renaultu Thalia po zlevnění včetně standardní a příplatkové výbavy nebo technických údajů si můžete prohlédnout zde. Podrobný test čtěte zde.

Kromě Thalie snížil Renault na historické minimum i cenu většího sedanu Fluence, který se prodává už od 224 900 Kč, a budeme se mu podrobně věnovat v nejbližší dnech. Snížila se rovněž cena Méganu Coupé.

U ostatních renaultů ceny většinou zůstaly na loňské úrovni, ale řadu variant lze pořídit výhodněji ze skladových zásob. Zmizely všechny bonusy při pořízení auta na splátky, nyní sází značka na blíže nespecifikovaný výhodný úrok.

S novým rokem se nabídka Renaultu výrazně zredukovala. Některé modely jako kombík Clio Grandtour nebo malé MPV Grand Modus skončily, protože čekají na nástupce. Další auta značka z palety na českém trhu vyřadila, protože o ně nebyl zájem. Jde například o sportovní verze malých vozů Twingo RS a Clio RS, kupé-kabriolety Wind a Mégane CC nebo velký sedan Latitude. Zmizela i levná verze Méganu dovážená z Turecka a označovaná Generation. Nově se do Česka dovážejí pouze nafintěnější Mégany ze španělské Palencie.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama