ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nissan Qashqai dostal nový benzinový turbomotor 1.3 DIG-T. Nahrazuje dvanáctistovku i šestnáctistovku
18. října 2018

reklama
Nissan Qashqai má nový základní motor. Benzinová pohonná jednotka s turbem 1.3 DIG-T/103 kW stojí s výbavou Acenta 489 tisíc korun. Oblíbené rodinné SUV si polepší také o nový multimediální systém NissanConnect.

Nissan Qashqai dlouhá léta drží pozici nejprodávanějšího SUV v Evropě. Jako první zástupce této kategorie se dostal do TOP 10 všech modelů bez rozdílu karoserie a letos mu po první polovině roku patří podle organizace JATO na starém kontinentu páté místo.

Pokud vás zajímají kompaktní, cenově dostupná či městská SUV, podívejte se na jejich kompletní přehled zde.

Ale zpátky k rodinným SUV a Nissanu Qashqai. Jeho základní motorizaci dosud tvořil benzinový turbomotor 1.2 DIG-T/85 kW od Renaultu. Od poloviny října se pod kapotu stěhuje nová pohonná jednotka. Motor 1.3 DIG-T/103 kW vznikl ve spolupráci aliančních značek Renault-Nissan-Mitsubishi a podílel se na něm i Daimler (koncern, pod který spadá i Mercedes-Benz). Renault ho zavádí například do modelových řad Mégane, Scénic či Kadjar. Proti dosavadní dvanáctistovce nabízí nejen výrazně vyšší výkon a točivý moment, ale tím pádem i lepší dynamiku měřenou zrychlením z 0 na 100 km/h, byť pouze o jednu desetinu sekundy. Novinka to zvládne za 10,5 s, což z ní dělá rodinné SUV s lehce podprůměrnou dynamikou, když bereme v potaz benzinové motory. Mnohem výrazněji se zlepšilo pružné zrychlení na šestý rychlostní stupeň. Například z 80 na 100 km/h zrychlí Nissan Qashqai 1.3 DIG-T s výkonem 140 koní za 4,5 s, zatímco dvanáctistovce to trvalo 5,7 s. Zároveň se o tři desetiny snížila spotřeba motoru, který si podle laboratorních údajů řekne o 5,3 l benzinu na 100 km. To z něj dělá jedno z nejúspornějších rodinných SUV na českém trhu.

Nový motor 1.3 DIG-T nenahradí pouze dvanáctistovku, ale i silnější šestnáctistovku. Vyrábí se ve dvou výkonových provedeních se 120 a 140 koňmi, tedy 103 a 117 kW maximálního výkonu.

Silnější verze zrychlí z 0 na 100 km/h během 8,9 s, tedy stejně jako starší šestnáctistovka. Qashqai 1.3 DIG-T/117 kW patří k nadprůměrně živým SUV nižší střední třídy. Spotřeba se přitom neliší od verze se 103 kW výkonu - zůstává podle automobilky na příznivých 5,3 l, což je o půl litru méně než u starší šestnáctistovky.

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T se 160 koňmi, tedy silnější verze, se nabízí i s novou sedmistupňovou automatickou převodovkou. Tato kombinace rozjede rodinné SUV z místa na stovku za necelých deset vteřin a spokojí se podle výrobce s 5,4 l benzinu na 100 km. Porovnávat starší a nové motory pro Qashqai, nebo novinku s konkurenty můžete v přehledných tabulkách zde.

A jak je to s cenami? Trochu zamotané, protože pro Qashqai aktuálně v Česku platí tři různé ceníky. Doprodává se ještě modelový rok 2017 s motory nesplňujícími novou emisní normu, pak s těmi, co ji splňují, a pak se dá objednávat již modelový rok 2018. Každopádně nejlevnější Nissan Qashqai 1.3 DIG-T/103 kW se ve spojení se základní výbavou Visia prodává za 489 tisíc korun. S motorem 1.2 DIG-T se doprodává od 457 500 korun. Zajímavé je, že v ceníku pro modelový rok 2018 se dá za základní cenu, tedy 489 900 korun, pořídit i Qashqai s naftovým motorem 1.5 dCi. Zákazník si tedy za stejné peníze může vybrat mezi výkonnějším benzinem, a úspornějším naftovým motorem. V této souvislosti je zajímavé, že motor 1.5 dCi čeká modernizace a silnější 1.6 dCi nahradí začátkem příštího roku novinka 1.7 dCi.

Jak si vede Nissan Qashqai v porovnání s konkurenty zjistíte v přehledu všech rodinných SUV s cenou do půl milionu korun. Platí ale, že nejprodávanější SUV na evropském trhu v Česku rozhodně neláká na co nejnižší vstupní cenu. Tento trend se v modelovém roce 2018 ještě posílí.

Základní výbava Visia obsahuje například klimatizaci, rádio nebo tempomat s omezovačem rychlosti. Je poměrně chudá. Druhá výbava Acenta přidává mimo jiné lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty ve dvou nezávislých zónách, litá kola (17 palců místo základních ocelových šestnáctek), přední mlhovky, ale hlavně pro modelový rok 2018 nový multimediální systém NissanConnect se sedmipalcovým dotekovým displejem. Kvůli němu ale výbava Acenta zdražila o 9500 korun v porovnání s modelovým rokem 2017.

Nissan se ale domnívá, že nejvíce zákazníků bude Qashqai stejně kupovat až s nejvyššími výbavami N-Connecta (tady je k dispozici i nová navigace, která umí brát v potaz i aktuální dopravní situaci), Tekna a Tekna Plus. Kompletní aktuální ceník Nissanu Qashqai včetně standardních prvků pro jednotlivé stupně výbav si prohlédněte zde.

Porovnali jsme Nissan Qashqai s novým základním motorem 1.3 DIG-T/103 kW s modely Škoda Karoq a Toyota C-HR - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T už mají prodejci od půlky října na showroomech. Auta s novým multimediálním displejem budou dostupná přibližně na přelomu roku.

Všechny varianty nového motoru už jsme testovali a jejich recenzi přivezeme v nejbližších dnech.

Autor: Ondřej Běhal

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Nové Audi Q3 versus staré. Srovnali jsme podrobně oba vozy
SUV Audi Q3 přijíždí ve své druhé generaci. Z malého auta vyrostl vůz vyloženě vhodný pro rodiny. Nejen díky zvětšení svých rozměrů, ale třeba i kvůli variabilitě. Nabízí také zajímavé motory. V čem všem je lepší než předchůdce? Porovnali jsme hlavní parametry.
Nissan Qashqai přichází s novým motorem, zároveň plošně zdražil o 20 000 Kč.
Nissan Qashqai se v současné době řadí mezi nejprodávanější kompaktní SUV v Evropě i na českém trhu. Nyní s příchodem podzimu přichází s modernizovanými motory i plošným zdražením.
reklama
Nové BMW X4 proti předchůdci vyrostlo a je dostupné pouze s automatickou převodovkou
Druhá generace BMW X4 proti předchůdci nabobtnala. Zlepšení jsme naměřili i v některých parametrech interiéru. Zároveň je nová X4 dražší a lépe vybavená než první vydání křížence SUV a kupé střední třídy.
Modernizované Suzuki Vitara láká na spoustu bezpečnostních asistentů. Stojí od 393 900 korun
Suzuki uvedlo na český trh Vitaru pa faceliftu. Cena malého SUV začíná na 393 900 korunách s novým benzinovým turbomotorem 1.0 BoosterJet. Nejlepší poměr ceny a výbavy však vykazují vyšší verze výbav s pohonem všech kol. I kvůli spoustě nových bezpečnostních asistentů.
Opel plošně zdražil malé SUV Crossland X, i tak může být dostupnější než předtím
Malý sportovně-užitkový vůz, spadající do produkce koncernu PSA, se zdražil o 10 tisíc korun a začíná na 324 900 Kč. Pro některé však může být výhodnější než předtím, a to díky nově zavedenému bonusu při výkupu starého vozu na protiúčet.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama