ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nové BMW X5 přijíždí na český trh. Porovnali jsme ho s minulou generací i konkurenty.
10. února 2019

reklama
Na český trh s vážnou tváří přijíždí již čtvrtá generace úspěšného BMW X5. Nejprodávanější vůz německé automobilky celkově narostl, zároveň však zdražil. Začíná na 1 817 400 Kč.

Robustnost a dynamika jsou hlavními atributy vyzařující z nového SUV vyšší střední třídy. Od svého předchůdce se liší zejména ostřejším výrazem přední části, kde se projevil trend BMW ve zvětšování ledvinek, s masivnějšími průduchy v oblasti mlhovek a přepracováním zadní části již bez ukousnutých světel a kulatých koncovek výfuků. Ani interiér nezaostává a díky rámečkům, oddělujíce jednotlivé části palubní desky a středového panelu, působí luxusnějším dojmem. Zároveň šlo BMW s dobou a nahradilo analogové budíky virtuálním kokpitem se zobrazováním nejen informací o jízdě, ale i navigace či přehrávaného média. Navíc mezi příplatky nabízí například laserové světlomety, ovládání multimédia pomocí gest a klíč s displejem umožňující ovládat vybrané funkce a zobrazující aktuální stav vozu.

Vizáží změny nekončí. Karosérie vozu se ve všech parametrech zvětšila a s délkou 4 922 mm (+36 mm) se momentálně řadí jak před Mercedes-Benz GLE, tak i před svého stájového kolegu X6. Sportovně užitkový vůz X5 povyrostl sice jen o necelé dva centimetry na 1 745 mm, zato v ramenou se rozšířil o téměř 7 centimetrů na 2 004 mm; se zrcátky je celková šířka 2 218 mm. I přes celkový nárůst je zavazadlový prostor na podobných hodnotách. Výrobcem udávaný základní objem kufru měřený po kryt je 645 litrů, což je o 5 litrů méně než u předchozí generace. Obdobně je tomu i u maximální přepravní kapacity, která ztratila 10 litrů a činí tak 1 860 litrů.

Interní měřeni potvrdilo zvětšení prostoru pro cestující vpředu i vzadu. Maximální šířka pro přední sedadla se navýšila o 4 cm na 161 cm a jen o centimetr méně se zlepšila šířka vzadu na celkových 157 cm. Ostatní parametry jsou téměř totožné. Na mezigenerační porovnání námi naměřených údajů se podívejte zde.

V současné době je nová X5 nabízena pouze se třemi motory s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou. Jediným zástupcem benzínových agregátů je třílitrový šestiválec xDrive40i s výkonem 250 kW. Oproti předchůdci, xDrive35i, je nejen výkonnější o 25 kW, ale překonává ho o vteřinu i ve zrychlení (5,5 s) a o 8 km/h v maximální rychlosti (243 km/h) při shodné kombinované spotřebě 8,5 litrů na sto kilometrů. Slabší turbodiesel xDrive30d navýšil výkon o 5kW na 195 kW a maximální točivý moment o 60 Nm na 620 Nm. Zhoršil se však v dynamice, a to o tři desetiny vteřiny na 6,5 vteřin. Dohání to však ve spotřebě, která se zlepšila o jeden litr na rovných šest litrů a řadí se tak mezi nadprůměrně úsporné ve své třídě. Vrcholem nabídky je naftový šestiválec M50d se zvýšeným výkonem o 14 kW na 294 kW, což se projevilo na zrychlení, které je o jednu desetinu vteřiny lepší (5,2 s) než u předchůdce. Konzumace paliva se taktéž snížila o jeden litr a na stokilometrové trase si nyní řekne o 6,8 litrů.

BMW X5 narostlo i co se výbavy týče. V základu sice již není sledování vyjetí z jízdního pruhu a CD přehrávač je taktéž jen za příplatek, nově se ale ve standardu objevují elektricky nastavitelná přední sedadla, kolenní airbag, parkovací kamera, navigace, připojení k internetu, kožené čalounění, automatický parkovací asistent a full LED světlomety nahrazující xenony. Bohatší výbava se odráží na cenách. Nejdostupnější je naftový motor xDrive30d za 1 817 400 Kč, čímž je dražší o 62 400 Kč oproti minulé verzi. Podobně je tomu u benzínového šestiválce xDrive40i s cenou 1 826 500 Kč, kde je rozdíl 61 100 korun. Vrcholná dieselová verze M50d podražila o 32 500 korun na 2 440 100 Kč.

Porovnali jsme BMW X5 s konkurenčními modely Volkswagen Touareg, Volvo XC90 a Ford Edge. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Aktuální ceník včetně technických údajů modelu BMW X5 naleznete zde.

Autor: Martin Lankaš

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama