ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Po kombíku přichází liftback. Škoda začala prodávat další verzi Octavie
11. února 2020

reklama
Na oficiální prezentaci si budeme muset ještě zhruba měsíc počkat, už nyní ale máme k dispozici ceník. Za kolik se elegantnější varianta prodává? Přinášíme přehled včetně porovnání s konkurencí.

Je to téměř čtvrt roku, co se na český trh vřítila nová generace nejprodávanějšího vozu u nás. Trochu překvapením bylo, že první přišla na řadu varianta Combi, ale vzhledem k prodejům to byl logický tah. Celkem šedesát procent všech prodaných Octavií je právě v této karosářské verzi. V únoru se k ní připojuje její štíhlejší sestra.

Škoda Octavia ve verzi liftback bude mít premiéru v polovině března a stejně tak u dealerů se objeví její první vlaštovky. Není proto divu, že mladoboleslavská automobilka je na technické data skoupá. Z dostupných informací je ale patrné, že oproti minulé generaci se nová verze prodloužila o necelé dva centimetry na 4 689 mm, rozšířila se o 1,5 cm na 1,83 metru a zvýšila o necelé 3 centimetry na 1 486 mm.

Prozatím jsou v nabídce jen tři motorizace. Novinkou je naftový dvoulitr o výkonu 85 kW, slibující velmi slušnou spotřebu 3,5 litru za každých ujetých sto kilometrů. Na takovou hodnotu se u předchůdce nedostala ani jedna-šestka se stejným výkonem. Silnější varianta 2.0 TDI 110 kW je dostupná pouze s automatem a nabídne kombinovanou spotřebu 3,7 litru, tedy o půl litru méně, než tomu bylo u minulé generace.

Jediný zástupce zážehových agregátů je 1.5 TSI s výkonem 110 kW. Oproti předchůdci zlepšil zrychlení o jednu desetinu na 8,2 vteřin a navýšil maximální rychlost z 223 km/h na 230 km/h. Propracovanější aerodynamika se projevila i ve spotřebě, a to snížením o tři desetiny litru na 4,7 l. Závěr pololetí přinese ještě litrový tříválec 1.0 TSI o výkonu 81 kW za 456 900 korun, variantu s pohonem na zemní plyn a plug-in hybridní motor.

Výbav je taktéž poskrovnu. Základ tvoří varianta Ambition, která ve srovnání s minulou verzí nabídne navíc udržování v jízdním pruhu, full LED světlomety, automatickou dvouzónovou klimatizaci, bezklíčové startování a omezovač rychlosti. Vypadly naopak mlhové světlomety a zadní parkovací senzory. Zážehová patnáctistovka spolu s 2.0 TDI 85 kW startují na 596 900 korunách. To u benzínového konzumenta znamená zdražení o 53 tisíc korun. Za výkonnější dvoulitrový turbodiesel zaplatíte 691 900 Kč, což je o 33 tisíc korun více než u třetí generace Octavie.

Na mezigenerační porovnání Octavií se můžete podívat zde. Jednotlivé parametry můžete přidávat i ubírat dle svých preferencí.

Bohatší výbava Style se oproti starší verzi rozšířila o automatické udržování jízdního pruhu, omezovač rychlosti, vyhřívané čelní sklo, elektricky sklopná vnější zrcátka a navigaci. Chybí ale přední parkovací senzory a adaptivní světlomety. V nabídce jsou všechny dostupné motory. Nejlevněji pořídíte s 1.5 TSI a 2.0 TDI 85 kW za 647 900 korun a na silnější variantu 2.0 TDI si připravte 742 900 Kč.

Porovnali jsme novou Škodu Octavii s modely Renault Mégane GrandCoupé a Hyundai i30 Fastback. Podívejte se zde.

Kompletní ceník včetně dostupných technických údajů verze liftback naleznete zde

Autor: Martin Lankaš

reklama
28. června 2019
Test Hyundai i30 Fastback
Recenzi Hyundai i30 Fastback jsme doplnili o limitovanou verzi N-Line a o zážehový agregát 1.4 T-GDI s výkonem 103 kW. Testovaný vůz také disponoval automatickou převodovkou DCT.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Hyundai i30 Fastback
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

Škoda slaví 125 let. Pro zákazníky přichystala speciální nabídku
Oslava významného výročí se nese ve znamení nové výbavy za výhodnou cenu. Pozváni však nejsou všichni. Jaké modely dostaly pozvánku a co nabídnou?
Českým autem roku je BMW 3. Srovnali jsme ho s dalšími finalisty
Do finále ankety České auto roku 2020 se dostalo celkem šest aut. Vítězné BMW prolomilo dlouho trvající úspěch vozů značky Škoda. Baby SUV Kamiq skončilo až na třetím místě.
reklama
Peugeot elektrifikuje. Jeho modely 3008, 508 a 508 SW dostaly hybridní motory
Motory Hybrid 225 a 300 dostanete ve třech modelech francouzské automobilky. Nejlevněji je k dispozici v crossoveru 3008. Máme kompletní přehled cen a výbav.
Toyota C-HR omládla a je výkonnější než kdykoli předtím
Po třech letech od uvedení na český trh se extravagantní SUV dočkalo úprav. Zásadní změny však na zevnějšku nehledejte. Ty podstatné se odehrály uvnitř.
Další Peugeot do zásuvky! Nový model e-2008 startuje na 840 000 korunách
Nová generace modelu 2008 se na českém trhu sotva ohřála a už se objevilo její nové elektrifikované dvojče. V čem se od sebe liší a jak si stojí vedle konkurence?
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama