ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Škoda Scala se bude prodávat od 369 900 korun. Porovnali jsme ji s Rapidem i konkurenty
18. ledna 2019

reklama
Škoda zveřejnila ceny nového modelu Scala. Pětidveřový hatchback se bude prodávat od 369 900 Kč s motorem 1.0 TSI/70 kW a výbavou Ambition. Proti srovnatelnému Rapidu Spaceback, který nahrazuje, stojí o padesát tisíc korun víc.

První cena Škody Scala, nástupce modelu Rapid Spaceback, začíná na 369 900 korunách. Půjde o variantu s tříválcovým benzinovým turbomotorem 1.0 TSI/70 kW s výbavou Ambition.

Škoda Rapid Spaceback se doprodává za ceny od 299 900 korun a jde o druhý nejlevnější hatchback či liftback nižší střední třídy po Fiatu Tipo. Scala tedy začne s cenami o sedmdesát tisíc výš. Její nejlevnější provedení navíc bude dostupné až v květnu, aktuálně je možné objednávat pouze silnější motor 1.0 TSI/85 kW od 394 900 korun.

Scala se tak stane z hlediska nejnižší ceny průměrným autem své třídy. Spoustu konkurenčních modelů půjde sehnat za výrazně nižší částky. Přesvědčit se můžete v přehledu všech hatchbacků a liftbacků nižší střední třídy s cenami do 400 tisíc korun.

Proč je Scala při porovnání s Rapidem Spaceback na první pohled o tolik dražší? Mimo jiné i proto, že se na českém trhu nebude na rozdíl od Rapidu nabízet v základním výbavovém stupni Active, ale až ve vyšším Ambition. Ve srovnatelných verzích 1.0 TSI/85 kW Ambition je Scala dražší o padesát tisíc korun než Rapid Spaceback.

Tento rozdíl mimo jiné ospravedlňuje kus auta navíc. Scala měří na délku 4,36 m a je tak o 6 cm delší než Rapid Spaceback. Při porovnání s konkurenty jde o lehký nadprůměr, nejblíže jí je Renault Mégane. Kufr má podle výrobce objemnější o 52 l - výrobce udává 467 l v základní konfiguraci, což je u hatchbacků nižší střední třídy jedna z nejvyšších hodnot.

Za druhé má Scala i ve srovnatelných stupních výbavy výrazně vyšší počet standardních prvků. U stupně Ambition diponuje Scala proti Rapidu Spaceback navíc mimo jiné LED světlomety, tempomatem, bluetooth handsfree, asistentem pro rozjezd do kopce, automatickým udržováním jízdního pruhu či front assistem monitorujícím dění před vozem a umožňujícím samočinné brzdění v případě potřeby. Majitel se však musí spokojit s plastovým volantem (Rapid Spaceback Ambition měl kožený) a ocelovými koly (Rapid nabízel litá). Na druhou stranu jsou základní kola u Scaly o palec větší (16´´) a pneumatiky širší (205/55 R16 proti 185/65 R15).

Podívejte se na přehledné porovnání obou modelů zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Standardní výbavu Scaly tvoří mimo zmíněné prvky například klimatizace, rádio s multimediálním systémem a dotekovým barevným displejem o velikosti 6,5 palců, středová loketní opěrka s odkládací schránkou či výškově stavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce.

Porovnali jsme aktuálně nejlevnější Škodu Scala s novými generaci vozů Ford Focus (autem roku 2019 v ČR) a Kia Ceed, dále s modelem Hyundai i30 Fastback, Peugeotem 308 a Renaultem Mégane. Podívejte se zde.

Kromě dvou verzí litrového motoru turbomotoru se pod kapotou objeví i silnější čtyřválec s turbem 1.5 TSI/110 kW, ale pouze s automatickou převodovkou a ve vyšší výbavě Style (od 524 900 korun). Jeho spotřeba má být stejně jako u litrového motoru rovných pět litrů a půjde tedy o nadprůměrně úsporné benzinové rodinné auto nižší střední třídy. Z hlediska dynamiky bude patnáctistovka svižná a litr srovnatelný s průměrem.

Zatímco Rapid Spaceback se nenabízí s naftovým motorem, do Scaly se vrací 1.6 TDI/85 kW s manuálním (od 434 900 Kč) i automatickým řazením (jen ve Style, od 529 900 korun). Spotřebou i dynamikou bude naftová Scala patřit k průměru. Porovnání parametrů motorů Škody Scala s konkurenty si můžete prohlédnout zde

Vyšší výbava Škody Scala označovaná Style bude o 55 tisíc korun dražší než Ambition a přidává ke standardní výbavě navíc mimo jiné sedmnáctipalcová litá kola, prodloužené sklo pátých dveří se spojlerem a černými doplňky na karoserii, bi-LED světlomety s adaptivní funkcí a natáčením do zatáček, lepší dvouzónovou automatickou klimatizaci, kožený multifunkční volant, osmipalcový dotekový displej multimediální soustavy nebo třeba startovací tlačítko místo klíčku.

Na přání lze mít za rozumné částky mimo jiné sportovní podvozek s volitelnou tuhostí tlumičů, digitální displej místo klasických budíků, dotekový displej s úhlopříčkou až 9,2 palců nebo až osmnáctipalcová kola.

Škodu Scala lze objednávat už teď, první vozy zákazníci dostanou v květnu.

Autor: Ondřej Běhal

reklama
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Hyundai i30 kombi
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

Rapid dostal modernizované motory, ceny se však letos ještě neměnily
Škoda v reakci na emisní normy modernizovala pohonné jednotky u modelu Rapid. Zároveň opět nabízí automatickou převodovku, tentokrát ale pro výkonnější litrový motor.
Škoda Karoq s novými motory dostala zpět pohon všech kol
Kvůli zářijovému nástupu nové emisní normy byl na čas poměrně zmenšen ceník Škody Karoq. Chyběla například verze s pohonem všech kol. Teď se ale vrací zpět a oblíbené české SUV dostalo i nové motory a výbavy.
reklama
Škoda Octavia navýšila ceny u všech výbav. Začíná na 437 900 Kč.
Nejprodávanější vůz na českém trhu opět zdražil, a to až o 24 tisíc korun. Do nabídky vrací sportovní verzi RS i terénní kombi Scout.
Škoda Fabia mění ceny. Zdražení až o 7 tisíc korun.
Podzimní změny se dotkly další Škodovky. Faceliftovaná Fabia se po čtvrt roce od uvedení na trh zdražila až o 7 000 Kč. Nejlevněji ji pořídíte za 284 900 Kč.
Škoda Superb nabízí nové benzínové motory. Nechybí ani pohon všech kol.
Škoda Superb rozšiřuje nabídku motorizací. Po delší odmlce se manažerský vůz nabízí opět s benzínovými motory. Ceny se takřka neměnily.
Škoda Citigo se opět prodává s motorem na zemní plyn (CNG). Od 274 900 Kč
Nejmenší model automobilky Škoda se po pauze způsobené přechodem na nové emisní normy znovu nabízí s motorem 1.0 G-TEC na zemní plyn. Ceny se nezměnily. Rozšířila se nabídka akčních verzí. Zdražilo Citigo Monte Carlo a některé prvky příplatkové výbavy.
Škoda Kodiaq znovu zdražila, přesto má nižší "cenu od". Začíná na 681 900 Kč
Škoda už potřetí zdražila své velké SUV Kodiaq a to v rozmezí od 16 do 38 tisíc. Přesto jeho nejnižší cena klesla, protože nový motor 1.5 TSI, který nahradil dřívější 1.4 TSI, lze kombinovat s manuálním řazením.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama