ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi A8
16. listopadu 2021

Audi A8 dělá jako vlajková loď vše proto, aby vás nejen hýčkala maximálním možným komfortem, ale chránila neuvěřitelnou plejádou elektronických systémů a těžko představitelným výkonem svých motorů. Vyzkoušeli jsme její nejostřejší verzi Audi S8.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Audi A8 dělá jako vlajková loď vše proto, aby vás nejen hýčkala maximálním možným komfortem, ale chránila neuvěřitelnou plejádou elektronických systémů a těžko představitelným výkonem svých motorů. Vyzkoušeli jsme její nejostřejší verzi Audi S8.

Manažerský top sedan je konkurentem nejznámějších německých aut pro VIP cestující. Musí se tak potýkat s Mercedesem-Benz třídy S a BMW řady 7. Každý z trojice německých luxusních aut má trochu jiný charakter, všechny mají ale společnou exkluzivitu. Tohle je to nejlepší svezení, které ve světě aut můžete dostat.

Audi A8 bychom doporučili všem, kteří nehledí na cenu vozu a chtějí maximum možného. Určitě vyjde řadě top manažerů jako služební vůz, není od věci, že se objevuje i ve flotilách politiků. Pokud si ho pořídíte jako auto do domácnosti, určitě je dobré mít pro větší rodinné výlety i nějaké další praktičtější vozidlo. Třeba Audi Q7.

V listopadu 2021 jsme testovali vrcholné provedení Audi S8 s maximální možnou výbavou. Vyrazilo nám dech.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

S délkou 5172 mm je Audi A8/S8 typickým zástupcem manažerských limuzín. Prodává se ale ještě v prodloužené verzi L, která nabízí dokonce 5302 mm délky. Tu máme v katalogu samostatně. Prodloužené L se také neprodává jako S8. Na verzi S8 se nyní budeme soustředit v této recenzi.
Dlouhá příď Audi S8 je zakončena masivní maskou chladiče Audi Singleframe, na které se opravdu nešetřilo. Majitele dobře reprezentuje.
Testovaný kousek byl vybaven laserovými světlomety. Poznáte je podle modrého detailu uvnitř.
S8 má samozřejmě řadu sportovních detailů, i když jsou v rámci VIP vozu spíš jen decentní. Jedním z nich jsou chromová zrcátka.
Kola mají velikosti 21“ palců. Pod nimi prosvítají keramické brzdy, které mají obrovskou zastavovací sílu.
Záď je definovaná OLED panelem, který ji celou protíná. Audi umí za tmy zahrát zajímavé vizuální divadlo. Třeba při jejím odemykání.
Hned čtyři masivní výfuky najdeme pod zadním nárazníkem. Posádka o nich většinu času neví, zato okolí si je může užít.
Pojďme ale už do kabiny, kde na vás čeká úplně jiný svět. Svět luxusu, pohodlní a kýženého klidu.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Vítejte na palubě a pohodlně se usaďte. Sedí se relativně vysoko, ale záleží na tom, v jakém nastavení je vzduchový podvozek. Když budete chtít, můžete se vyšoupnout i do výšky běžného SUV. O vzduch…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus