ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi Q5 Sportback
12. října 2021

Audi dlouho chybělo žádané SUV-kupé v kategorii kompaktních luxusní SUV. To nyní přichází v podobě modelu Q5 Sportback. Nabízí vynikající jízdní vlastnosti, velmi tichý a hospodárný provoz a také nečekaně prostorný interiér. To vše jsme zjistili v testu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Audi dlouho chybělo žádané SUV-kupé v kategorii kompaktních luxusní SUV. To nyní přichází v podobě modelu Q5 Sportback. Nabízí vynikající jízdní vlastnosti, velmi tichý a hospodárný provoz a také nečekaně prostorný interiér. To vše jsme zjistili v testu.

Audi Q5 prošlo v roce 2021 modernizací. Ta přinesla drobné vizuální změny, novější elektronickou výbavu i zajímavé mild-hybridní motory pod kapotu. Největší novinkou je ale také nová karosářská verze Sportback, která se v kategorii SUV utká s úspěšnými konkurenty v podobě BMW X4 nebo Mercedesu-Benz GLC Coupé.

Mohlo by se zdát, že tyto vozy jsou tu pro ty, kteří chtějí jezdit v SUV, ale nevyužijí jejich kapacitu naplno a tak sáhnou raději po stylovějším kupé. To ale v případě Audi tak úplně neplatí. Pod obrovskými pátými dveřmi totiž skrývá velký kufr. I kabina sama o sobě je velmi praktická.

Audi Q5 Sportback bychom doporučili náročným rodinám, kteří vůz využijí v každodenním provozu na cestách za prací, do školy i na rodinnou dovolenou. Dobře reprezentuje, je tichý a vejde se do něj opravdu hodně.

Jako první jsme otestovali v říjnu 2021 Audi Q5 Sportback s druhým nejslabším naftovým motorem 40 TDI.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Audi Q5 Sporback nese samozřejmě znaky standardní Q5 po faceliftu z roku 2021. Kromě toho je ale o sedm milimetrů delší. Na výšku jsou si oba vozy překvapivě rovné .
Jako řada jiných novinářských vozů i náš dostal příplatkový sportovně střižený balíček S line, který se projevil na jeho zevnějšku i kabině. Budiž příkladem tmavá mřížka chladiče, která autu v kombinaci s bílým lakem náramně sluší.
Full-LED světlomety jsou samozřejmostí. Audi Q5 má také svůj typický světelný LED podpis pro denní svícení.
S line přináší další pěkné detaily, třeba karbonový kryt zpětných zrcátek.
Kola ale byla překvapivě malá (což jsme při jízdě ocenily.) Toto jsou základní 18“ disky, k mání jsou všechny velikosti až k 21 palcům.
Zásadním designovým prvkem je samozřejmě svažující se záď, která z Audi Q5 Sportback dělá SUV-kupé.
Páté dveře se vyklápí do pořádné výšky a tak si pod ně stoupne i vyšší postava. O kufru ale až pozědji.
Zadní brzdovky jsou složeny z OLED, majitel si může zvolit jeden z několika druhů světelného podpisu. Světla vypadají futuristicky.
Dobré aerodynamice přispívá už samotný tvar vozu. Navíc se tu přidává i střešní spoiler.
Pojďme ale do kabiny, u které není velkým překvapením, že je na místě řidiče totožná s tou, kterou nabízí Audi Q5 po faceliftu.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
V Audi Q5 Sportback se sedí vysoko jako v kompaktním SUV. Rozdíl proti standardní Q5 není znatelný, oba vozy jsou pocitově stejné. Výhled šikmo vpřed je excelentní díky relativně tenkým A-sloupkům.…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus