ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW 3
26. září 2019

BMW 3 je jedním z nejdůležitějších modelů mnichovské automobilky. Nová generace dospěla do rozumné velikosti, díky které se už lidé na palubě nemusí tolik tísnit. Je navíc nabitá technologiemi.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

BMW 3 je jedním z nejdůležitějších modelů mnichovské automobilky. Nová generace dospěla do rozumné velikosti, díky které se už lidé na palubě nemusí tolik tísnit. Je navíc nabitá technologiemi.

Zdá se to až neuvěřitelné, ale BMW řady 3 dospělo do své už sedmé generace. V ní hodně vyrostlo do všech stran, udrželo si úsporné motory a chystá se opět na výkonná provedení. Samozřejmostí jsou jak verze s pohonem všech kol tak se zadním náhonem.

BMW 3 patří do trojice německých manažerských sedanů střední třídy, jeho hlavními konkurenty jsou tak Audi A4 a Mercedes-Benz třídy C. Je zřejmé, že se tyto vozy vzájemně ovlivňují a tím i vyvíjejí. Dalšími konkurenty může být Lexus IS nebo třeba Alfa Romeo Giulia. Auto s karosářskou verzí sedanu je určené prakticky výhradně do firemních vozových parků.

V září 2019 jsme poprvé testovali model sedmé generace a to ve spojení s pohonem všech kol xDrive a úsporným naftovým čtyřválcem.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Design vozu je poněkud zvláštní, chtělo by se říci až kontroverzní. Řeč je samozřejmě hlavně o přídi, která má klíčovou roli v charakteru auta.
Čtyřikrát diodami podtrhnuté světlomety přímo navazující na poměrně velkou masku chladiče (ledvinky), jež v horní částí mírně pokračuje do přední kapoty, se nám ze začátku příliš nelíbily. Bylo potřeba si na ni zvyknout. Zbytek ale funguje dobře a trojce to z ostatních úhlů pohledu sluší.
Ony zmiňované ledvinky jsou poměrně velké, jak je nyní v Mnichově módou.
Záď zdobí úzká LED světla.
Nemůže chybět jasné označení. Tady hned víme, že máme auto s pohonem všech kol.
Design kol jako obvykle závisí na tom, kolik jste ochotni si připlatit. Na výběr je toho docela dost.

Trojka konečně působí jako opravdu dospělé auto i uvnitř. Kdyby nám ji někdo před pár lety představil jako nové BMW 5, věřili bychom mu. Je to dáno nejen velikostí, ale i designem poměrně tučných sedadel očividně nabízejících absolutně komfortní posezení. 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
BMW 3 je dospělé už i vzhledem palubní desky s velkým středovým tunelem a sportovně střiženým volantem s typicky tlustým věncem. Auto začalo víc lákat na pohodlí než na vyleženou sportovnost. Výhle…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus