ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného BMW i3
18. září 2018

Svezení s prvním elektromobilem od BMW patřilo i téměř pět let od jeho premiéry k nevšedním zážitkům. Kromě tradičních vlastností aut na elektřinu, mezi nimiž vyčnívá téměř absolutní tichost jízdy, nabízí tento malý hatchback také interiér jak z vědeckofantastických filmů vyrobený například z bambusu, PET lahví nebo pravé ovčí vlny. Asi nejvíc mne ale potěšilo, že se v srpnu 2018 dalo jezdit s elektromobilem zcela bez nákladů na palivo. Dobíjel jsem zdarma a často i překvapivě rychle. A v Praze zdarma parkoval v jinak placených, či nepřístupných zónách.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Svezení s prvním elektromobilem od BMW patřilo i téměř pět let od jeho premiéry k nevšedním zážitkům. Kromě tradičních vlastností aut na elektřinu, mezi nimiž vyčnívá téměř absolutní tichost jízdy, nabízí tento malý hatchback také interiér jak z vědeckofantastických filmů vyrobený například z bambusu, PET lahví nebo pravé ovčí vlny. Asi nejvíc mne ale potěšilo, že se v srpnu 2018 dalo jezdit s elektromobilem zcela bez nákladů na palivo. Dobíjel jsem zdarma a často i překvapivě rychle. A v Praze zdarma parkoval v jinak placených, či nepřístupných zónách.

Mezi elektromobily, které jsem dosud zkoušel, rozhodně BMW i3 vyniká jízdní dynamikou a přitažlivým řízením.

Novinkou je od roku 2017 sportovní verze i3s s vyšším výkonem a maximální rychlostí a také s mírně odlišným designem, dvacetipalcovými koly místo devatenáctipalcových a rozšířenou zadní nápravou. Tu jsem zatím nezkoušel.

Nevýhodu v porovnání s novějšími konkurenty představuje nízký dojezd na jedno dobití. Například po dálnici z Prahy do Brna běžným tempem bez "tankování" nedojedete. Existuje však i verze s prodlouženým dojezdem a přídavným benzinovým motorkem, který funguje jako generátor elektřiny.

Elektromobil od BMW by mohl nalákat ke koupi zejména bohatší obyvatele měst. Vzhledem k tomu, jak rychle přibývají dobíjecí místa, tak už nejen Prahy. Spokojen jsem byl i v Brně.

BMW i3 poslouží spíše jako druhé nebo třetí auto do rodiny na cesty do zaměstnání a z něj. Zájem o něj podle mne projeví hlavně majitelé jiných bavoráků. V současné době se domnívám, že vzhledem k malému počtu elektromobilů a existenci rychlodobíjecích stanic zdarma třeba u prodejen Lidl, může být pořízení elektromobilu i zajímavým byznys modelem pro podnikatele v městské rozvážce.

BMW i3 se na českém trhu prodává od konce roku 2013. V roce 2017 prodělalo nepříliš zásadní modernizaci.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Modernizace v roce 2017 nezpůsobila z hlediska designu žádnou revoluci. Nemít obě auta vedle sebe, těžko bych na ulici rozeznal, které je po modernizaci a které před ní. 

Posuďte sami. Červené auto je před faceliftem a modré po něm. Nejvíce se změnil tvar mlhovek. Jinak tvarovaný je nárazník a specialitou novinky jsou standardně montované LED světlomety.

Oceňuji, že za pět let na trhu BMW i3 nezestárlo a neztratilo originalitu. I proto se design téměř nemusel měnit.

Rozhodně ale nemůžu říct, že by se mi karoserie BMW i3 vyrobená z karbonu zpevněného uhlíkovými vlákny líbila. Výjimku představuje snad pouze pohled čistě zepředu. Jenže elektrickému bavoráku nelze upřít magnetickou přitažlivost, kterou má i po pěti letech prodeje na většinu kolemjdoucích. I když jsem na karoserii objevil hlavně z boku spoustu zubatých nesourodých linií a celkově mi připadá bachratá a neforemná, vyčnívá mezi ostatními auty.

Jedním z poznávacích znaků BMW i3 jsou páry dveří otevírající se od sebe. Přední dveře se musejí vždy otevřít dříve než ty zadní, což dost štvalo netrpělivé děti.

Chybějící středový sloupek sice má ulehčit přístup do auta, který mi ale zvlášť na místo řidiče nepřipadal vůbec snadný.

Otevřené dveře vytvářejí jakousi ohrádku, což není praktické například na parkovištích při zajetí příliš blízko k jinému autu. Cestující si připadají trochu jako v kleci. Na druhou stranu potěší snadnost manipulace třeba s dětskou sedačkou.

Středový sloupek, ale například také pás pro zadní sedadla zabudovali konstruktéři do zadních dveří, které jsou výrazně menší než ty přední.

Zaujmou tahové kliky, které se otvírají v zadní, nikoli přední části.

Jestli uvnitř nějaké auto vypadá, jako by přilétlo díky stroji času z budoucnosti, pak je to i pět let po uvedení na trh právě BMW i3. Přístroje tvoří dva velké displeje velikosti tabletů, ten uprostřed palubky je ale v této velikosti za příplatek. V roce 2017 se změnilo jeho rozhraní, v menu teď objevíte přehledné dlaždice stejně jako u dalších nových modelů značky BMW.

Části přístrojové desky nebo například výplní dveří se vyrábějí z přírodnin jako třeba bombajského konopí a spadaných olivových listů. Nechybí ani recyklovatelné PET lahve.

Mě osobně se interiér líbil i díky jeho pestrosti, dojem z kvality ale úplně stoprocentní nebyl. Třeba kvůli křaplavému zvuku zavírání schránky před spolujezdcem.

Při přejezdu hrbolů se občas ozývaly z interiéru pazvuky většinou v podobě mírného popraskávání, což mohou mít na svědomí i velké prosklené plochy a bezrámové dveře.

Na druhou stranu si pochvalu zaslouží skvělé odhlučnění kabiny.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
I po pěti letech prodeje velmi extravagantní a na malé auto neuvěřitelně vzdušná. Připadal jsem si spíš jako za volantem rodinného velkoprostorového MPV než uvnitř malého hatchbacku. To potvrzuje i …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus