ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného BMW i3
18. září 2018

Svezení s prvním elektromobilem od BMW patřilo i téměř pět let od jeho premiéry k nevšedním zážitkům. Kromě tradičních vlastností aut na elektřinu, mezi nimiž vyčnívá téměř absolutní tichost jízdy, nabízí tento malý hatchback také interiér jak z vědeckofantastických filmů vyrobený například z bambusu, PET lahví nebo pravé ovčí vlny. Asi nejvíc mne ale potěšilo, že se v srpnu 2018 dalo jezdit s elektromobilem zcela bez nákladů na palivo. Dobíjel jsem zdarma a často i překvapivě rychle. A v Praze zdarma parkoval v jinak placených, či nepřístupných zónách.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

I po pěti letech prodeje velmi extravagantní a na malé auto neuvěřitelně vzdušná. Připadal jsem si spíš jako za volantem rodinného velkoprostorového MPV než uvnitř malého hatchbacku. To potvrzuje i měření šířky v loktech, kterou by se BMW i3 neztratilo ani o kategorii výš.

Dojem vzdušnosti vytváří hlavně spousta prostoru před řidičem, zvýrazňují ho příplatková střešní okna. Snímek je z provedení před faceliftem.

Sedí se tu vysoko, takže výhled z auta patří mezi malými hatchbacky k nejlepším - a to všemi směry.

Opěrky zadních sedadel se navíc dají sklápět, což výhled ještě zlepšuje.

Řidiči nic nepřekáží, ani pokud chce být těsně nalepený u volantu. Kolena nejsou ze žádné strany omezována.

Sedadla jsou neuvěřitelně tenká, mají v sobě integrované opěrky hlavy a nevypadají moc tvarovaně, takže na mne nepůsobily vůbec důvěryhodně. Ukázalo se však, že se v nich sedí parádně a jejich rozměry mé 174 cm vysoké postavě naprosto vyhovovaly. Naměřil jsem slušnou rezervu jak z hlediska výšky nad hlavou tak opěrky i pro řidiče vyšších postav.

Navíc jsem ze sedadel překvapivě nevyklouzával v zatáčkách. Příjemná je i od roku 2017 nová příplatková varianta čalounění, která kombinuje přírodní kůži a bavlnu.

Potah mne nadchnul i u testu verze před modernizací. Materiál z ovčí vlny v zimě parádně hřál i bez vyhřívání, za které se dá přitom také připlatit. V létě má podle výrobce pro změnu chladit.

Sympaticky malý kožený volant se parádně drží i bez zesílení v místech úchopu.

Tlačítky na něm se ovládá například audiosoustava nebo příplatkový tempomat, v našem případě adaptivní. Klasický tempomat ve smyslu udržování řidičem nastavené rychlosti bych u i3 chtěl mít, i když jde o auto většinou pouze do města. Hodně mě totiž štvalo, jak prudce BMW i3 po uvolnění pedálu plynu brzdí, takže jsem si tempomat zapínal třeba i na pražské Jižní spojce. Ten adaptivní, který udržuje i vzdálenost od nejbližšího auta vpředu, ale nesmyslně prudce a nesmyslně brzy brzdí. Naštěstí si ho lze delším stisknutím tlačítka upravujícího odstup vozidel deaktivovat na úroveň tempomatu základního.

Novinku v roce 2017 představuje příplatkový asistent pro jízdu v kolonách, který při rychlosti do 60 km/h udržuje auto uprostřed jízdního pruhu. Ruku z volantu ale nesmíte mít dlouho, auto vyžaduje vaši spolupráci. Nejde o úplného autopilota.

Páčky za volantem se moc neliší od ostatních bavoráků. Tlačítkem na konci páčky blinkrů přepínáte údaje palubního počítače, mezi nimiž nechybí ani okamžitá nebo průměrná spotřeba v kilowatthodinách na 100 kilometrů. 

Všechny informace související s jízdou objeví řidič na displeji za volantem. A to včetně toho nejdůležitějšího - zbývajícího počtu pravděpodobně ujetých kilometrů při aktuálním stavu nabití baterie. Verze s Range extenderem má pochopitelně také údaj o možném dojezdu na benzin. 

Prostřední displej zobrazuje sekundární informace. Ty se týkají hlavně multimediálního systému včetně navigace. Můžete si ale také prohlížet údaje z palubního počítače. Testované auto mělo nejlepší navigaci s displejem o úhlopříčce 8,8 palců. Základní provedení nabízí displej široký 6,5 palců a navigaci neobsahuje.

V menu se dá stejně jako u ostatních bavoráků lehce pohybovat prostřednictvím joysticku a tlačítek rozhraní iDrive. Umí takové vychytávky jako psát názvy cílů v nejlepší příplatkové navigaci kreslením prstu na vrchní část kruhového ovladače systému iDrive. 

BMW i3 je specialista na objem, počet a praktičnost odkládacích prostor. Tady se může měřit i s auty kategorie MPV.

Klíček odpovídá výjimečnosti auta. Nikam se nestrká, stačí ho mít při odemykání i startování v kapse. Elektromobil se "startuje" na modulu řazení za volantem, nestane se ale nic víc, než že se rozsvítí kontrolky. Tlačítko s kosočtvercem slouží k otevření pátých dveří. Symbolika uniká i mě :-)

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

BMW i3 po faceliftu mírně povyrostlo do délky, takže těsně překonalo čtyři metry. Přesto dále zapadá mezi malé hatchbacky. Patří ale k nejširším a nejvyšším vozům kategorie.

Druhá řada sedadel nabízí pouze dvě místa, takže příliš nevadí velmi podprůměrná šířka v loktech.

Sedadla druhé řady jsou umístěna výrazně výš než přední, což  způsobuje příjemný efekt sezení jako v kině. Děti budou nadšené z dobrého výhledu.

I když jsou přední sedadla hodně tenká, rozlehlá stavba přístrojové desky způsobuje, že podélného místa v kabině rozhodně není nazbyt. Z hlediska výšky ve druhé řadě BMW i3 nijak nevyčnívá ze zvyklostí mezi malými hatchbacky. Se svými 174 cm jsem se tady vešel i bez toho, abych dřel hlavou o strop.

Stejně jako vpředu se mi i na zadních sedadlech moc líbil jejich potahový materiál, ale stehna už tady na rozdíl od předních míst postrádají oporu.

Opěradla zadních sedadel se dají sklápět do roviny, která pak vzorně navazuje beze chodu na podlahu kufru.

Jeho objem 260 l mezi malými hatchbacky nevyčnívá, za což může hlavně jeho mělkost. Délka a šířka patří na špičku. Objevil jsem v zavazadlovém prostoru praktické vychytávky typu popruhů na přidržování menších předmětů.

Další malý úložný prostor se nachází i pod přední kapotou, kde však mají místo hlavně nabíjecí kabely.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
BMW nabízí od roku 2017 tři varianty modelu i3. Stejně jako před modernizací je to buď čistokrevný elektromotor (kapacita akumulátorů ale v roce 2016 vzrostla z 22 kWh a 19 kWh využitelných na sou…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus