ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW X1
19. srpna 2021

Druhá generace BMW X1 prošla před čase faceliftem. Ten přinesl třeba větší ledvinky a novou výbavu. Stále jde o jedno z nejzajímavějších luxusní SUV v třídě kompaktů, ať už kvůli tomu, jak vypadá nebo jezdí.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Druhá generace BMW X1 prošla před čase faceliftem. Ten přinesl třeba větší ledvinky a novou výbavu. Stále jde o jedno z nejzajímavějších luxusní SUV v třídě kompaktů, ať už kvůli tomu, jak vypadá nebo jezdí.

Ten nejzásadnější rozdíl mezi první a druhou generací BMW X1 samozřejmě zůstal. Motory už primárně neroztáčí zadní, ale před kola. Pohon všech kol pochopitelně nechybí. Auto si oblíbili hlavně individualisté, často končí i jako druhý vůz do rodiny třeba pro manželku. Ostatně na ženské publikum je tento model evidentně zaměřený.

Auto má výbornou nabídku motorů, mezi malými SUV sportovněji nastavený podvozek a opravdu širokou paletu příplatkové výbavy. BMW X1 po faceliftu jsme poprvé testovali v únoru roku 2021 s motorem xDrive25d, což je aktuálně nejsilnější varianta čtyřválcového turbodieselu s pohonem kol a automatem. Vůz se už nyní nabízí i jako plug-in hybrid.

V srpnu téhož roku jsme pak okusili úplný protipól k dříve testovanému agregátu. Šlo totiž o nejzákladnější zážehový tříválec o objemu 1,5 litru s výkonem pouhých 100 kW, kterému rovněž sekundovala automatická převodovka. Ač byly první dojmy poměrně skeptické, po delším svezení se nám BMW X1 s označením sDrive 18i dostalo pod kůži.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Facelift tolik novinek nepřinesl, na vzhledu kompaktního SUV, které má své konkurenty třeba u Audi Q3 nebo Mercedesu-Benz GLA, nic moc nezměnil. Je to ale dobře. Druhá generace BMW X1 totiž vypadá skvěle a velmi se podobá velkému X5, což byl zřejmě cíl. I malé auto tak udělá parádu.
Facelift přece jen ale přinesl něco nového – zvětšili se ledvinky. Zřejmě platí: čím větší ledvinky, tím víc BMW.
U BMW se připlácí za celou řadu prvků, včetně LED světlometů, které řada lacinějších značek nabízí v ceně.
Základem pro BMW X1 jsou 17palcová kola, my měli na našem modelu obuté 19palcové disky. Autu nesmírně slušeli, ale báli jsme se s nimi obrubníku jako čert kříže.
Nápovědu k dané verzi najdete na pátých dveřích vpravo.
Auto oděné do sportovního M paketu vypadalo skvostně. Ale ty výfuky byly možná až trochu moc masivní na to, že šlo o diesel. Takto to ještě jde...
...a takto vypadá záď vozu v celku. No řekněte, nevypadá to jako BMW X1 M. Jasně, trochu přeháníme a určitě se najde řada lidí, kterým se tohle bude líbit.
Ostatně M paket přinese i zajímavé detaily v kabině. Pojďme se tedy podívat dovnitř.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem se sedí patřičně vysoko, X1 je plnohodnotné SUV. Nikoliv jako jeho předchozí generace, která působila trochu jako přizvednuté kombi. Pocit z jízdy se bude líbit všem, kteří si užívají SU…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus