ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového Chevroletu Aveo sedan
11. června 2011

První malý sedan s výbornými jízdními vlastnostmi od dob Škody Fabia!
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

První malý sedan s výbornými jízdními vlastnostmi od dob Škody Fabia!

Druhá generace Chevroletu Aveo se chlubí podvozkem skvěle kombinujícím jistotu v zatáčkách a komfortní překonávání nerovností. Spolu s bohatou bezpečnostní výbavou ve standardu a nadprůměrnou prostorností se tím naprosto distancuje od předchůdce, který spoléhal pouze na velmi nízkou cenu a relativně výrazný vzhled.

Po snížení cen v roce 2012 se nové Aveo sedan cenou základní verze přiblížilo předchozí generaci i rekordně levnému Renaultu Thalia. Poměr ceny a výbavy patří na absolutní špici.

Nový Chevrolet Aveo sedan se v Česku začal prodávat stejně jako kratší hatchback v červnu 2011.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nové Aveo sedan se mi líbí víc než hatchback i konkurenti.

Stejně jako u kratší varianty považuji za nejatraktivnější přední část s velmi dynamicky působící dvojicí samostatných kruhových světlometů a výrazným zlatým křížem coby znakem Chevroletu na liště uprostřed velké černé mřížky.

Zadní část auta ale nevypadá tak pouťově jako u hatchbacku a kruhový motiv světlometů se snaží alespoň trochu navazovat na dynamiku přídě, i když "od přírody" působí spíš elegantně.

Celkově mi sedan přijde přes délku 4,4 m přesahující konkurenty kompaktní a celistvý.

Oceňuji, že se základní výbava LS na první pohled příliš neliší od nejvyššího provedení LTZ, i "holátko" vypadá atraktivně.

To samé platí uvnitř. Uznejte sami!

Tady je přístrojová deska nejnižší výbavy LS.

A zde nejvyšší LTZ.

Pracoviště řidiče mi přijde zajímavé a členité.

Výdechy ventilace připomínají motory tryskáče.

Plasty jsou sice výhradně tvrdé, ale střídají se barvy a povrchy.

Na těch hladkých je vidět každý otisk prstu.

Dokonce i u nejnižší výbavy LS jsem objevil pochromované ovladače klimatizace nebo hlavici řadicí páky, což působí honosně.

Dojem z kvality ale po delších zkušenostech nepřesáhl kategorii nejlevnějších aut. U všech zkoušených kusů se objevilo nějaké skřípání, rezonování, povrzávání. Nelíbily se mi ani velké spáry mezi přístrojovou deskou a výplní dveří.

Na druhou stranu mne příjemně překvapil zvuk zabouchnutí dveří, který nepřipomíná kopnutí do plechovky. Odhlučnění kabiny mi přišlo o něco lepší než u hatchbacku.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Nežilo se mi tu špatně, i když jsem několik věcí ke kritice našel. Šířka v loktech mírně překonává předchůdce i konkurenty, také nad hlavou najdou spoustu místa i velmi nekonfekční postavy velikos…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus