ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test DS7 Crossback
13. února 2019

Udělat luxusní rodinné SUV trochu jinak než konkurenti z Německa, Japonska a dalších zemí - tak zněl úkol, který má přispět ke znovuzkříšení značky DS. Po testu modelu DS7 Crossback mám pocit, že se to Francouzům povedlo.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Šofér(ka) si na svém místě připadá jako v SUV - to znamená vysoko. I v nejnižší poloze sedla jsem viděl na kapotu a to měřím jen 174 cm. 

Zároveň jsem měl pocit, že jsem do auta zcela zakomponovaný. Může za to široký středový sloupek, celková obestavěnost místa řidiče a méně místa na lokty než u konkurence. Nešlo však o nic nepříjemného, i díky tomu, že všechny kontaktní plochy s koleny jsou příjemně hladké a lokty dlí na široké středové opěrce, jsem si připadal spíše útulně.

Viditelnost z auta se nijak neliší od konkurence, navíc řidiči u většiny variant pomáhá široká škála elektronických asistentů. Na snímku vidíte fungování upozornění na auto v mrtvém úhlu, které probíhá klasicky nepříliš viditelnou diodkou v zrcátku bez akustického doprovodu. 

Ke standardu patří například parkovací senzory vzadu, ve většině výbav i vpředu a v nejvyšším provedení Grand Chic je součástí výbavy i kamera.

Standardem je také rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost nebo varování před neúmyslným opuštěním pruhu. V rozšířeném bezpečnostním paketu, který patří bez příplatku k výbavám So Chic a Grand Chic, už dostanete tento asistent s aktivním zásahem do řízení, takže když řidič pustí volant, auto se v pruhu "odráží" od jedné čáry k druhé. Kromě toho balíček zahrnuje i nouzové brzdění, které jsem naštěstí nevyzkoušel, a několik dalších funkcí.

Příplatkový paket bezpečnostních asistentů DS Connected Pilot umožňuje téměř autonomní jízdu. Kombinace udržování auta uprostřed jízdního pruhu spolu s adaptivním tempomatem funguje mnohem déle než u ostatních aut. Odhaduji, že jsem tak půl minuty nemusel držet volant a starat se o řízení.

Další unikátní funkci představuje monitorování pozornosti řidiče pomocí infračervené kamery. Upozornění "Buďte ostražití" se ozývalo dost často a na rozdíl od hlídání únavy u většiny ostatních aut i celkem smysluplně. Jak mám ale být ostražitým, když auto na dálnici opravdu řídí prakticky samo. A navíc adaptivní tempomat funguje dobře, auto se rozjíždí a brzdí plynule.

Za příplatek lze mít v DS7 Crossback i noční vidění, které jsem sice nezkoušel, ale mělo by fungovat podobně dobře jako u Peugeotu 508.

Pojďme se teď odpoutat od elektronických pomocníků, je čas zhodnotit přední sedadla. Ta v testované verzi byla potažena semiší, takže se na nich sedělo skvěle. I když byla trochu tvrdší, nebolela mne v nich záda ani na delších trasách.

Přestože jsou rozměrná, dobře drží tělo. Standardem je možnost manuálního prodloužení sedáku či elektrického seřízení bederní opěry. 

Sedadla výbavy So Chic mají látkové čalounění, Grand Chic nabízí kůži. Zatím jsem je nezkoušel.

Zato jsem otestoval elektrické seřizování celých sedadel, které patří ke standardu také od Grand Chic. Za příplatek lze mít i vyhřívání sedaček. Ovladače jsem ale našel až poslední den testu nesmyslně ukryté pod uzavíratelnou přihrádkou na středovém panelu. U kožených sedadel si lze připlatit i za ventilaci.

Testovaným sedadlům bych udělil jedničku s minusem za viklající se hlavovou opěrku.

A teď už je čas uchopit volant.

A ten v testovaném autě za to chytnutí stojí. Je určený speciálně pro sportovně laděnou linii Performance, takže disponuje perforováním a zploštěním ve spodní části. Výborně se drží.

Dá se z něj ale ovládat jen několik funkcí. Palubní počítač se obsluhuje na páčce blinkrů, tempomat a omezovač rychlosti na "uchu" pod volantem.

Tlačítky na volantu se kromě audiosoustavy či telefonu ovládá také podoba displeje, který u každé DS7 Crossback nahrazuje klasické přístroje.

Motivů a funkcí je na výběr spousta. Všechny jsou dost extravagantní a všechny obsahují kosočtverce. Líbilo se mi, že displej reaguje na světelné podmínky, takže byl parádně viditelný i v prudkém slunci. Štvalo mě, že na žádném z motivů není cejchovaný otáčkoměr tak, abych mohl přesně napsat, kolik otáček motor při určité rychlosti a zařazeném stupni točí. Musel jsem to vždy pouze odhadovat.

Ano, někdy dostává v okolí řidiče DS7 Crossback přednost efekt před funkčností.

Nechápu třeba, co dělají tlačítka na stahování oken na středovém panelu.

Standardem nejvyšší verze Grand Chic je tento dvanáctipalcový tablet na středovém panelu. Základní provedení mají menší osmipalcový bez navigace, který jsem zatím netestoval.

U toho zkoušeného mne nadchla odezva displeje, velikost ovládacích plošek a logika zadávání cílů u navigace. Méně už grafika navigačních mapových podkladů.

I když se na velkém displeji ovládá spousta funkcí včetně třeba klimatizace, spousta z nich je zároveň dublována tlačítky pod displejem, což se mi líbí. Méně už logika rozmístění těchto tlačítek. Nejdále od řidiče je třeba výstražné blikání, které osobně používám docela často - ať už jako výstrahu, či poděkování řidičům, kteří mne nechali předjet.

Naopak nejblíže mi bylo tlačítko příplatkové funkce DS Sensorial Drive, které zajišťuje ladění atmosféry interiéru buď do růžové, nebo fialové. Asi nebudu typický uživatel DS7 Crossback, protože mám trochu jiné priority.

Řidič i spolujezdec mají k dispozici spoustu prakticky i stylově řešených odkládacích prostor - a to i na větší předměty.

Chválím funkci stěračů, které mají přímo v sobě zabudované ostřikovače, takže šetří drahou kapalinu.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

DS7 Crossback je jedno z nejkratších SUV střední třídy, na délku měří 4,57 m. Subjektivně ale působí mnohem větším dojmem. A to nejen zvenčí, ale i uvnitř.

A nejde jen o dojem. Z hlediska podélné prostornosti na straně u spolujezdce jsme naměřili DS7 Crossback nejvíce místa na nohy ze všech SUV střední třídy, dokonce o centimetr víc než u velkorysé Škody Kodiaq.

Když k tomu připočteme nadprůměrné místo nad hlavou na zadních sedadlech, zjistíme, že si za sebou mohou sednout i dva basketbalisté. A to velmi pohodlně, komfort na zadních krajních místech si příliš nezadá s pohodlným sezením na předních sedadlech.

Slabá je na segment středně velkých SUV šířka interiéru DS7 Crossback - a to jak vpředu tak na zadních sedadlech. Je to spíše čtyřmístné než pětimístné SUV. A to nejen kvůli té menší šířce, ale také nouzovému pojetí prostředního místa ve druhé řadě sedadel. Opěrka tu totiž dospělému cestujícímu nepodepře hlavu, ale pouze krk.

Standardem nejvyšší výbavy Grand Chic je elektrické nastavování sklonu obou dílů dělených opěradel zadních sedadel pomocí tlačítek ve výplních dveří.

Ležatá poloha je extrémně pohodlná a přímo vybízí ke spaní. I tu vzpřímenou lze na běžné cestování bez problémů použít, navíc se při jejím aplikování zvětšuje kufr.

Výrobcem udávaný objem zavazadlového prostoru 555 litrů patří mezi SUV střední třídy k průměrným hodnotám. Podle našich měření je kufr krátký a v místě podběhů velmi úzký, zachraňuje to jeho velká hloubka.

Kromě výbavy Performance Line je v ostatních specifikacích standardem polohovatelná a vyjímatelná mezipodlaha, se kterou se dobře manipuluje.

Ve vyšší poloze vyrovnává schod, který vzniká mezi spodní polohou podlahy a sklopenými sedadly druhé řady - a to i přesto, že sedadla při sklápění trochu zajíždějí do podlahy, což chválím. Díky tomuto zajíždění vzniká ve dvoumístné konfiguraci poměrně velký prostor pro převážení i rozměrnějších předmětů - například jízdních kol. Zároveň jde spolu s možností polohovat opěradla druhé řady sedadel o prvek zvyšující variabilitu vozu, která není u středně velkých SUV úplně běžná.

Vyšší poloha mezipodlahy ale zároveň znamená, že je kufr v základní specifikaci nejen krátký a úzký, ale také mělký.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
V tuto chvíli se DS7 Crossback nabízí se čtyřválcovými benzinovými a naftovými motory. Při porovnání parametrů motorů DS 7 Crossback s ostatními SUV střední třídy vyniká nízká spotřeba obou verzí …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus