ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test pětidveřového Fordu Fiesta ST
4. března 2017

Pokud pokukujete po relativně dostupném autě autě jen pro radost, pro občasné svezení na okruhu a pro řádění na okreskách v nedělních liduprázdných ránech, pak by měl Ford Fiesta ST patřit mezi vaše nejvážnější kandidáty.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Eva SrpováEva Srpová

Pokud pokukujete po relativně dostupném autě autě jen pro radost, pro občasné svezení na okruhu a pro řádění na okreskách v nedělních liduprázdných ránech, pak by měl Ford Fiesta ST patřit mezi vaše nejvážnější kandidáty.

Fiesta ST je ohromně zábavná. Z hlediska kvality jízdních vlastností zřejmě nemá mezi sportovními verzemi malých hatchbacků konkurenci.

Třídveřová Fiesta ST má sice atraktivní vizáž karoserie, ale zákazníci Fordu v Evropě si přece jen vymínili, aby na sklonku výrobního cyklu stávající generace Ford nabízel i pětidvířko. 

Věc se má tak. Od roku 2013 je v Evropě na prodej Fiesta ST 3dv. V USA se naopak nenabízí, ale tamní zákazníci měli možnost koupit si pětidveřové provedení. Protože evropští zákazníci věděli, že pětidveřová Fiesta existuje, jejich doptávání se nakonec přimělo vedení Fordu, aby ji nabídlo i na starém kontinentu. Stalo se tak v roce 2016. Na počátku roku 2017 Ford oznámil, že příští Fiesta ST dostane tříválcový motor o objemu 1,5 litru. 

Přinášíme tedy test z února 2017, který znamená i labutí píseň pro nádherně výhružně vrčící čtyřválcový turbomotor 1.6 EcoBoost.

Pokud bychom měli hledat slabiny, netýkají se primárního zaměření Fordu Fiesta ST, který by se dal shrnout jako "relativně dostupné malé auto pro zábavu". Samozřejmě, že na rodinné ježdění relativně tvrdý a nepraktický třídveřový hatchback úplně není.

Zapáleným řidičům, kteří si chtějí dopřát luxus auta pro zábavu a nemají na to miliony, ale poslouží dokonale. A pětidveřové provedení je praktičtější v tom, že pokud vozíte někoho častěji vzadu, bude se mu snadněji nastupovat.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Už klasická třídveřová Fiesta s tlamou ve stylu vozů Aston Martin působí poutavě a zároveň roztomile. Fiesta ST přikrčená k zemi o 1,5 cm se na první pohled zepředu odlišuje sexy mřížkou chladiče ve tvaru včelích pláství a logem ST, v našem případě i speciální oranžovou metalízou určenou pouze pro sportovní verzi.

Pětidveřová Fiesta má, jak je celkem nasnadě, B sloupek posunutý více dopředu, aby se do boků dvoje dveře vešly.

Atraktivitu exteriéru podtrhuje i zadní spojler nabo standardně montovaná sedmnáctipalcová kola s pneumatikami 205/40 R17.

Interiéru Fiesty ST dominují sportovní sedadla Recaro, které jsou u výbavového stupně ST+ částečně čalouněná kůží.

Celkově na mě auto působilo v měřítku malých vozů nejen moderně a atraktivně, ale také kvalitně.

Je to sexy auto na pohled a velmi dobře vypadá také uvnitř. Líbí se mi sportovnější vzhled, který však nepůsobí nevkusně.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Kabina má šmrnc a na poměry malého auta působí velmi dobře, ale s ohledem na to, jak rychle jde pokrok kupředu, musím uznat, že tlačítek na středovém tunelu je zkrátka moc a malý utopený displej nad…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus