ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Focus kombi čtvrté generace
27. listopadu 2018

Jeden z největších a nejlepších rodinných kombíků na trhu - to je nový Ford Focus kombi. Tvrdím to koncem roku 2018, kdy jsem kombík od Focusu čtvrté generace testoval a mohl porovnávat s konkurencí.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Jeden z největších a nejlepších rodinných kombíků na trhu - to je nový Ford Focus kombi. Tvrdím to koncem roku 2018, kdy jsem kombík od Focusu čtvrté generace testoval a mohl porovnávat s konkurencí.

Novinka dokázala napravit slabiny předchůdce a udržet, nebo dokonce posílit většinu tradičně silných stránek. Zatímco dříve patřil Ford Focus kombi mezi konkurenty k nejkratším autům s nejméně objemným zavazadlovým prostorem a silně podprůměrným místem na nohy, novinka se řadí mezi obří kombíky nižší střední třídy ve všech těchto jmenovaných parametrech.

Navíc se už tradičně chlubí spoustou místa nad hlavu na zadních sedadlech nebo nejširším kufrem mezi podběhy. Na špičku se opět dostaly jízdní vlastnosti, kterými se Focus kombi třetí generace ke konci svého životního cyklu už tak moc chlubit nemohl.

Potěšující novinkou u nového Fordu Focus kombi je široký výběr provedení - kromě klasické varianty se nabízí i Active ve stylu SUV do lehčího terénu (vedeme jako samostatný model), sportovně laděná verze ST-Line nebo luxusní Vignale.

Základní provedení Trend boduje i příznivou cenou, která není vykoupená úplně chudou výbavou.

Jako největší nevýhodu nového Fordu Focus kombi vnímám absenci čtyřválcového benzinového motoru. Použití pohonných jednotek pouze se třemi válci je podle mne hodně odvážný krok, který zvlášť na českém trhu vyvolá spoustu negativních reakcí. A to bez ohledu na skutečné vlastnosti těchto pohonných jednotek, které minimálně na papíře vypadají velmi dobře, zejména co se týká úspornosti.

Zamrzí absence pohonu všech kol.

Nepříliš originální a u některých verzí z mého pohledu i docela nudný design mi vadil u hatchbacku, kombík za to ztrácí body mnohem méně. Za prvé proto, že rodinné kombi od Fordu nebylo moc výstřední ani v minulých generací a usedlost se k tomuto typu karoserie hodí.

Však si také Ford Focus kombi budou pořizovat zejména rodiny.

Ford Focus kombi se v Česku prodává od druhé poloviny roku 2018. Dováží se z továrny v německém Saarlouisu.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Oceňuji odvahu importéra, který novinářům půjčuje i auto v druhé nejnižší výbavě Trend Edition a záměrně to při hodnocení designu hned na začátku zmiňuji.

Měl jsem možnost seznámit se alespoň z obrázků i s auty ve vyšších specifikacích či speciálně laděných výbavách (sportovní ST-Line, pseudo SUV Active či luxusní Vignale). Ty působí výrazněji a od zkoušené verze se v detailech liší, ale to nic nemění na tom, že je podle mne z hlediska designu Ford Focus kombi čtvrté generacem trochu bezpohlavní a nepříliš originální auto.

Jenže zatímco u hatchbacku jsem to hlasitě kritizoval, u kombíku mi to zdaleka tolik nevadí. Už proto, že určitá usedlost a menší dávka výstřednosti k tomuto typu karoserie patří. Nebo proto, že kombi verze nebyly zvenčí příliš originální a výrazné ani u předchozích generací Focusu. Navíc se mi aktuální Focus kombi líbí víc než hatchback, nespostrádá eleganci a majestátnost - a to i v cenově dostupném provedení.

Na zadní části se nově vyskytuje nápis Focus, který je vysázen tučným, velkým písmem pod logem Fordu, což vypadá docela originálně.

Příď s tlamou ve stylu vozu Aston Martin navazuje na předchozí generaci, ale dnes tento styl vyznává každý druhý automobil.

Přístrojová deska se hodně podobá té u korejských konkurentů. Zaujmou alespoň přístroje s kombinací digitálního a analogového zobrazení.

Chválím kvalitu většiny použitých materiálů a péči o detail. I testovaná levná verze měla odkládací schránky ve dveřích čalouněné a podobné prostory ve středovém panelu vystlané gumovými podlážkami, aby v nich nedrnčely klíče a další předměty.

Zato mne při vstupu do kabiny zarazil silný a nepříjemný zvuk kliky a dveří. To působí lacině.

Zajímavou vychytávkou známou i z předchozí generace Fordu Focus je funkční designový prvek v podobě vysouvacích ochraných lišt, které chrání lak na hraně dveří před oboucháním.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Téměř se neliší od té v hatchbacku. Zatímco ve Focusu třetí generace jsem si připadal trochu utopený, tady jsem ke svému překvapení viděl i v nejnižší poloze se svými 174 cm výšky na kapotu. Nemys…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus