ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Focus ST
11. září 2017

Od hatchbacku Ford Focus existují dvě odvozené sportovní verze. Ta slabší s pohonem předních kol a možností výběru mezi benzinovým a naftovým motorem se označuje ST a právě o ni nám v tomto testu půjde.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Od hatchbacku Ford Focus existují dvě odvozené sportovní verze. Ta slabší s pohonem předních kol a možností výběru mezi benzinovým a naftovým motorem se označuje ST a právě o ni nám v tomto testu půjde.

Prodává se ještě silnější výhradně benzinová varianta s pohonem všech kol označovaná RS, kterou vedeme jako samostatný model.

Testovaný benzinový Focus ST patří mezi sportovními verzemi běžných aut k těm méně použitelným pro každodenní ježdění. Jeho podvozek je dost tvrdý a nepříliš pohodlný ve městě, pedály tužší. Pořídí si ho tedy spíš osamoceně žijící muži, kteří si potrpí na sportovní jízdu.

Jako nejsilnější stránky testovaného vozu při porovnání s konkurenty vidím jeho design a poměr standardní výbavy a ceny.

Aktuální generace Fordu Focus ST přijela na trh v roce 2012. Začátkem roku 2015 se v Česku začala prodávat současná modernizovaná verze.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Už tak výrazný design karoserie Fordu Focus u verze ST ještě získal na agresivitě. "Tlama" po vzoru vozů Aston Martin zívá ještě na větší části přídě než u běžného Focusu, výraznější je i nárazník. Ke standardní výbavě Focusu ST patří například nástavce prahů nebo upravený zadní nárazník s dvojitou koncovkou výfuku.

Podívejte se na rozdíl mezi přídí klasického Focusu a přídí verze ST (žlutá).

Interiéru dominují sportovní sedadla s částečným koženým čalouněním, která v našem případě slušivě ladila s barvou karoserie. Na výběr je ze čtyř barevných provedení.

Jinak se ale uvnitř po modernizaci na přelomu let 2014 a 2015 ubíraly směrem od výraznosti k nenápadnosti. Z původní trochu punkerské, trochu pouťové a každopádně extravagantní přístrojové desky toho moc nezbylo. Řidičova zóna nyní působí mnohem konzervativnějším a méně zajímavým dojmem než dříve.

Spousta zájemců o Focus po tom volala, ale podle mne jede o krok zpět.

Zaujalo mne, že na displejích po vstupu do vozidla jasně poznáte, ve které verzi Focusu ST se nacházíte.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Nízká základní poloha sezení přispívá ke sportovní zakomponovanosti řidiče do auta. Masivnost přístrojové desky i středového sloupku se negativně projevovala pouze tehdy, když jsem chtěl řídit nal…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus