ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fordu Kuga
11. června 2020

Ford Kuga ve třetí generaci přijíždí se zvětšenými tvary a hlavně širokou paletou pohonů pod kapotou. Novinkou je plug-in hybridní verze, modrý ovále ale nezapomněl ani na naftu nebo benzin. Jde tak o velmi všestranné SUV, které pohodlně poslouží jako rodinné auto.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Ford Kuga ve třetí generaci přijíždí se zvětšenými tvary a hlavně širokou paletou pohonů pod kapotou. Novinkou je plug-in hybridní verze, modrý ovále ale nezapomněl ani na naftu nebo benzin. Jde tak o velmi všestranné SUV, které pohodlně poslouží jako rodinné auto.

Ford Kuga se vyrábí od roku 2008, v roce 2020 na český trh přijela jeho třetí generace. Ta je o poznání větší, designem navazuje na soudobé modely značky, zejména pak na návrat menšího crossoveru Puma. Tahle dvě auta spolu očividně sdílejí DNA.

Auto nabízí více prostoru na palubě než kdy dřív, navíc velmi pohodlné svezení. Kromě benzinových a naftových jednotek jsou tu také hybrid a plug-in hybrid. Vybere si tedy opravdu každý.

Kugu bychom doporučili rodinám s dětmi jako ideální model a to i díky širokému cenovému rozpětí.

Minimálně v červnu 2020, kdy jsme vůz poprvé testovali na českých silnicích, byly ceny nového modelu docela příznivé.

Netradičně jsme jako první auto otestovali plug-in hybridní motorizace 2.5 Duratec Hybrid ve výbavě ST Line. To sice nebude bestseller, ale test nám poslouží jako okénko do toho, co vše Kuga může nabídnout. A že toho není málo...

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Kuga mezigeneračně povyrostla a to o pořádný kus. Nově měří na délku 4613 mm, což je o 89 mm víc než předchůdce. Stále ale patří mezi kompaktní SUV, kde se svádí opravdu drsný boj o každého zákazníka. Jaké jsou její vzhledové zbraně?
Příď vozu se hodně zakulatila. Více se tak podobá menšímu crossoveru Puma a dalším vozům, vidíme v něm i Fiestu. Proč ne, působí to přívětivě.
V testované sportovně střižené výbavě ST Line dostanete tuhle voštinovou masku chladiče, která tvář vozu ještě zvýrazní.
Kuga má ve výbavě ST Line kombinované LED světlomety s halogenovými dálkovými. Pokud si připlatíte, můžete pak mít chytré full-LED.
Každý vůz se rád se chlubí bohatou verzí a tak najdete plakety i na karoserii Kugy.
Standardem jsou v nižších výbavách 17“, ve vyšších 18“ disky. Za tyto 19“ se připlácí, nejvyšší rozměr je pak 20.
Pojďme na záď. Nad ní se pozastavovalo docela dost lidí, kteří se nás ptali, proč má Kuga tak výrazné výfuky, když je to hybrid. Inu, sportovní styl.

Jsme rádi, že ani třetí Kuga nepřišla o chytrý designový prvek vyskakovacích plastových krytek, které brání tomu, abyste někomu jinému odřeli auto. To by mělo být povinné všude!
Nabíjecí konektor pro připojení vozu do nabíječky je připraven pod krytkou vlevo u řidiče.
Škoda, že na kabely v kufru není dostatek místa. Musíte je mít povětšinou jen tak pohozené. Pod podlahou to není právě ideální, omlátíte si konektor.
Každopádně díky možnosti dobíjet auto se můžete těšit nejen na úspornou jízdu, ale i bezplatné cestování po dálnici nebo parkování v Praze. No a navíc zaparkujete i blízko vchodu, toto je fotka z parkoviště před Ikeou v neděli dopoledne, kdy je to tam učiněné peklo. O cestování s hybridem ale více až v dalších kapitolách.
Teď pojďme do kabiny, která je podobně jako zevnějšek vozu také kompletně nová. Jak jsme se cítili za volantem?

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Vítejte na palubě. Vše je správně na svém místě, prostor působí vzdušně i díky tomu, že palbní deska tolik nezasahuje do prostoru jako u jiných modelů, třeba u Pugeotu 3008. Výhled ven je velmi dobr…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus