
Test Hondy CR-V
23. února 2019

Nová generace Hondy CR-V je velmi odvážná. Rozhodla se totiž zcela zahodit naftový motor a to v kategorii, ve které jde minimálně v Evropě o nejoblíbenější pohon. Místo toho přináší výkonný benzinový motor a hybrid. Dokáže i tak Evropany zaujmout?
Pokud jde o vzhled, tak určitě ano. Ten je sice spíš evolucí předchozího designu, ale auto už nevypadá tak uměle přifouklé jako předtím. A to i přesto, že se zvětšilo. To je velký benefit, který se přenáší do vnitřního prostoru a kufru.
Honda CR-V je i proto ideálním autem pro náročnější rodinu, které nevadí připlatit si nejen za auto jako takové, ale i za palivo. Hondu jsme zatím testovali jen v benzinovém provedení a to nás svou spotřebou až zas tak nenadchlo. Uvidíme, jak na tom bude hybrid.
CR-V není jediným SUV ve své třídě, které zahodilo naftu. Téměř ve stejný moment to udělal i odvěký soupeř jménem Toyota RAV4. I ten se nabízí s benzinem a hybridem a na trhu tak půjde o největší konkurenty. V Česku bude Honda svádět boj také se Škodou Kodiaq, Fordem Kuga nebo Nissanem X-Trail.
Design
Je jasné, že Honda hodně sází na první dojem. Zejména v testovaném provedení v top výbavě Executive, které ještě dozdobil balíček Robust pack s nejrůznějšími doplňky.
Trochu jsem se bál instalace zcela zbytečných stupaček, ale nakonec se ukázalo, že jsou natolik subtilní, že mi kalhoty neumažou. Nicméně pořád jde o lapač špíny všeho druhu a tak si nejen příliš jistý, jestli bych tuhle ozdobu doporučil. Možná i proto, že CR-V ve svém nejnovějším střihu vypadá spíš městsky, luxusně a moderně, k čemuž se rustikální přídavky nehodí.
V top výbavě, s červenou metalízou je na ni pěkný pohled. LED světla vpředu jsou součástí už u základní výbavy!
Všimněte si pěkně padnoucích LED mlhovek dole u nárazníku.
Vzadu se brzdovky ostře zařezávající do profilu při pohledu z boku. Minulá generace CR-V působila jako nafouknutý balón, i když šlo o kompaktní SUV. Tato má naopak proporce sportovnější. Je to dáno tím, že se prodlužoval rozvor, ale délka se mírně zkrátila.
Na dobrý dojem sází i kola se stylovým designem. Ty o velikosti 19“ jako na obrázku jsou ale součástí už jen top výbavy Executive a nejsou k dispozici pro hybrid. V základu máte sedmnáctky.
A jak je na tom interiér? Design je moderní, svěží a zpracování kvalitní. U testovaného auta v provedení Executive nás ale nenadchl dekor z falešného dřeva. To se nám k celkovému vyznění tohoto jinak symaptického vozu nehodí.
