ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Honda Jazz
22. října 2020

Oblíbená Honda Jazz dorazila na český trh již ve čtvrté generaci. Nově je dostupná ve dvou karosářských provedeních. Buď jako konvenční pětidvéřový hatchback, nebo jako městský crossover (malý hatchback s terénními prvky) Crosstar. Prodává se výhradně s hybridní pohonnou jednotkou e:HEV a bezestupňovou převodovkou e-CVT.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Bart BěhalBart Běhal

Oblíbená Honda Jazz dorazila na český trh již ve čtvrté generaci. Nově je dostupná ve dvou karosářských provedeních. Buď jako konvenční pětidvéřový hatchback, nebo jako městský crossover (malý hatchback s terénními prvky) Crosstar. Prodává se výhradně s hybridní pohonnou jednotkou e:HEV a bezestupňovou převodovkou e-CVT.

„Tento vůz jsme vyvinuli jako věc, která má tu moc obohacovat každodenní život těch, kteří ho využívají,“ vysvětluje hlavní konstruktér modelu Jazz, Takeki Tanaka na autosalonu v Tokiu, kde si elektrifikovaná Honda odbyla světovou premiéru. Psala se polovina roku 2019.

Při navrhování a vývoji nejnovějšího vydání modelu Jazz provedli vývojáři japonské společnosti odvážný krok a tento model zcela od základu přetvořili, což je vidět hned na první pohled. Doslova zde nezůstal kámen na kameni. Novinka je takřka ve všech ohledech modernější, vyspělejší a ještě propracovanější. Revolucí prošla totiž jak celá platforma, pohonné ústrojí, tak i řada technologií.

Zcela nový Jazz se svými vnějšími mírami řadí do segmentu malých hatchbacků. A nemá to zde vůbec jednoduché, jelikož konkurencí se to tu vysloveně hemží. Mezi nejsilnější soupeře patří bezpochyby dominantní Škoda Fabia, VW Polo nebo třeba Renault Clio.

Honda však boduje dynamikou elektrifikované motorizace, vzdušností kabiny, bohatou základní výbavou a především špičkovými jízdními vlastnostmi. Naopak cena a design exteriéru mohou být Achillovou patou tohoto modelu.

Na českém trhu se nový Jazz prodává od 1. června letošního roku. K nám do redakce dorazil roztomilý Japončík v konvenčním balení, v základním výbavovém stupni Comfort, samozřejmě se standardním hybridním motorem a jednostupňovou převodovkou e-CVT. Test křížence hatchbacku, SUV a MPV, respektive Crosstaru si necháme na později.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Jak jsme již avizovali, při navrhování a vývoji nejnovější generace modelu Jazz provedli konstruktéři odvážný krok a tento model zcela od základu přetvořili. Z čistokrevného malého hatchbacku se tak vyklubal zcela nový městský vůz, který kombinuje hned několik karosářských variant. Běžný Jazz sdružuje hatchback s rodinným MPV, provedení Crosstar se pak přiklání ještě k automobilům typu SUV. 

Velmi působivá alternativa ke kompaktním vozům, avšak po designové stránce ničím výjimečná. Jakoby se designéři rozhodli vrátit se v čase. Ostře řezané rysy zevnějšku zaměnili za nudné boubelaté tvary. Auto kvůli tomu přišlo o veškerou dynamičnost a agresi. Nynější Honda Jazz tak směřuje více na starší publikum a menší rodiny. Přičemž předchůdce si spíše vybírali lidé středního až teenagerského věku.

"Outdoorové" provedení Crosstar se vyznačuje mohutnějšími vnějšími rozměry, vyšší světlou výškou či robustnějším předním i zadním nárazníkem.

Podpisem nové Hondy Jazz jsou bezpochyby obří světlomety, které jsou již od námi zkoušené varianty Comfort vybaveny LED technologií. Standardem tentýž verze je také automatické přepínání jak běžných, tak i dálkových svítidel. A aby toho nebylo málo, disponuje vůz takzvanou funkcí „Coming/Leaving Home“ (časové spínání světel).

Zadní část auta působí ještě o něco více konzervativně něž ta přední. Na náš vkus je až příliš jednoduchá a nebojíme se říci bez nápadu. Ve výsledku považujeme design exteriéru za vůbec nejslabší stránku nové Hondy Jazz.

Námi testovaný exemplář obouval 15palcová ocelová kola, která alespoň trochu krášlila nudně vyhlížející karoserii. Pohledné disky kombinují stříbrné plasty s černými kovovými dekory. Lépe vybavené verze potom vyjíždějí buď na patnácti, nebo šestáctipalcových kolech z lehké slitiny.

Rány z nepovedené vnější vizáže v zápětí zahojil interiér vozu. Ten je mnohem pohlednější, a to především díky high-tech technologiím, futuristické přístrojové desce a dvouramennému multifunkčnímu volantu.  

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem nové Hondy Jazz se sedí příjemně vysoko. Veškerá tlačítka a ovladače jsou v blízkosti řidiče i ostatních členů posádky. Masivní výplně dveří a palubní deska vytváří bezpečné a přirozené …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus