ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Honda Jazz
22. října 2020

Oblíbená Honda Jazz dorazila na český trh již ve čtvrté generaci. Nově je dostupná ve dvou karosářských provedeních. Buď jako konvenční pětidvéřový hatchback, nebo jako městský crossover (malý hatchback s terénními prvky) Crosstar. Prodává se výhradně s hybridní pohonnou jednotkou e:HEV a bezestupňovou převodovkou e-CVT.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Za volantem nové Hondy Jazz se sedí příjemně vysoko. Veškerá tlačítka a ovladače jsou v blízkosti řidiče i ostatních členů posádky. Masivní výplně dveří a palubní deska vytváří bezpečné a přirozené místo k sezení. Na palubě japonského hatchbacku jsme se jedním slovem cítili jako doma.

Opravdovou lahůdkou je potom výhled z vozu. Díky rozdvojenému A-sloupku (prvek z automobilů MPV) je téměř dokonalý. Žádný masitý sloup, pouze dvě tenké příčky. Směrem vzad už je to o poznání horší, ale nikoliv rizikové.

Čtvrtou generaci modelu Jazz nabízí Honda hned ve třech variantách - Comfort, Elegance a Executive. Základní námi testovanou verzi na českém trhu pořídíte za 449 900 Kč. Zprvu se tato částka může zdát jako příliš vysoká, na druhou stranu za hodně peněz dostanete pořádné množství muziky.

Standardem výbavy Comfort je totiž hybridní pohonná jednotka, jednostupňová automatická převodovka e-CVT nebo třeba tento úchvatný dvouramenný multifunkční volant. Nejenže parádně vypadá, ale navíc skvěle padne do ruky. Ovládá se skrze něj palubní přístroj i multimediální displej.

Ten je standardem od druhé varianty Elegance, přičemž v našem voze byl za příplatek. Součástí základní výbavy je pouze DAB rádio. Dotyková obrazovka zábavního systému fungovala naprosto precizně. V mžiku reagovala na dotyk prstu a nezanechávala na sobě mastné šmouhy. Líbila se nám i její grafika a jednoduchost používání.

Vyzdvihnout musíme též palubní přístroj, který je kompletně digitální a řidiči přehledně servíruje veškerá důležitá data o jízdě. A jako bonus je položkou základního provedení.

Také automatickou klimatizaci obdržíte již při zakoupení nejlacinějšího provedení Comfort. Musíme pochválit její nepřehlédnutelné ovládání, které je zcela intuitivní.

Na to, že jde o opravdu malý hatchback, doslova překypuje high-tech řešeními. Oproti Škodě Fabii zde nenaleznete manuální "ruční" brzdu, nýbrž elektronickou v podobě drobného tlačítka.

Dalším takovým řešením je například bezklíčové startovaní automobilu.

Bezpečnost a spolehlivost. Přesně to se nám vybaví, když se řekne Honda. A není divu, vždyť nový Jazz v základní výbavě poskytuje tolik bezpečnostních systému jako žádný jiný konkurent! Auto pancéřuje například systém pro zmírnění následků nehody s vylepšeným nočním provozem pro detekci chodců na místech, kde není k dispozici pouliční osvětlení. Systém také upozorní řidiče, když detekuje cyklistu, který odbočuje nebo přejíždí do dráhy vozu. Kromě toho nyní systém aktivuje brzdy, když model Jazz odbočuje nebo přejíždí do dráhy protijedoucího vozidla. Tuto funkci umožňuje nově vyvinutá přední širokoúhlá kamera.

Dále nechybí adaptivní tempomat, který automaticky reguluje odstup od vozu jedoucího vpředu a umožňuje vozidlu sledovat provoz při nízkých rychlostech v dopravní zácpě (následování pomalou rychlostí)

Systém pro udržování v jízdním pruhu funguje při rychlosti od 72 km/h na městských a okresních silnicích, jakož i na dálnicích s více pruhy. Je tak zajištěna vyšší bezpečnost v širší škále situací.

Systém zabránění sjetí z vozovky potom pomáhá řidiči, aby nevyjel z vozovky. Upozorní řidiče, pokud zjistí, že se vozidlo přibližuje k vnějšímu okraji vozovky (do trávy nebo štěrku), k protijedoucímu vozidlu nebo vybočuje do jiného jízdního pruhu bez signalizace.

Sada bezpečnostních technologií Honda SENSING je samozřejmě ještě daleko rozmanitější.

Na závěr musíme pochválit množství USB vstupů. Standardem jsou dva, maximálně mohou být čtyři.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Klasický Jazz je sice o něco menší než "terénní" Crosstar, ale oproti předchůdci se přeci jen natáhl. Délka vozu totiž nyní činí 4044 mm, což je nárůst o 14 mm. Šířka vozu však zůstala totožná s předchůdcem 1694 mm. Nejzásadnější změnou je nižší výška auta o 24 milimetrů. Díky tomu je nová honda doposud nejaerodynamičtější. O něco málo se roztáhl také rozvor, tedy vzdálenost mezi nápravami.  

Rozměrnější karoserie se bezpochyby pozitivně podepsala na prostornosti interiéru. Tak například místo pro nohy v první a druhé řadě sedadel narostlo až o 8 centimetrů. Šířka vpředu i vzadu pak zůstala plus mínus stejná. To samé platí také pro výšku nad hlavou.

Kde však nový Jazz zaostává za svým předchůdcem, tak to je v zavazadelníku. Kvůli akumulátoru a hybridnímu systému se objem kufru smrskl o rovných 50 litrů, na 304 l. Horší je i maximální přepravní kapacita.

Dobrou zprávou je, že novinka zdědila po svém starším sourozenci takzvaná Magic Seats. Jde o flexibilní sedadla, která se dají zvednout až do polohy, kterou vidíte na obrázku. Vzniklý prostor se dá využít třeba při přehlcení malého kufru.

Rádi bychom ještě zhodnotili základní látková sedadla, která z velké části připomínají obývákový gauč. A to nejen vzhledem, ale také komfortem. Bohužel nepříliš dobře jistila tělo v ostrých zákrutách.

Nová Honda Jazz svou praktičnost dokazuje i mnoha odkládacími prostory. Je jich tu opravdu kupa!

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Nová Honda Jazz i Jazz Crosstar se na českém trhu prodávají výhradně s hybridní pohonnou jednotkou označovanou jako e:HEV. Hybná síla je pak za pomoci jednostupňové převodovky e-CVT přenášena na př…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus