ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hyundai i20
16. února 2021

Hyundai i20 je hlavním konkurentem domácího bestselleru v kategorii malých aut, tedy Škody Fabia. Ve třetí generaci předvádí nejen dospělý vzhled nebo extra bohatou výbavu, ale i chování na silnici, za které by se nestyděla auta o třídu vyšší. Jde o velmi zajímavou nabídku v dané třídě.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Mezi motory již nenajdete naftové. Základem je benzinový 1.2i o výkonu 62 kW, následuje přeplňovaný 1.0 T-GDI o síle 74 kW. Ten je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou, pro slabší jednotku je připraven pětikvalt.
Mild-hybridní 1.0 T-GDI dosahuje na 88 kW a je vždy spojen se šestistupňovou manuální převodovkou iMT, která pracuje stejně jako automat. Nemá spojkový pedál.

reklama

1.0 T-GDI MHEV

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 T-GDI MHEV DCT

Motor o výkonu 88 kW doplňuje startér-generátor. Jednotka je celkově velmi tichá a působí pružně. Zejména při startu od semaforů. Akcelerace na stovku sice zabere déle než 10 sekund, ale v městských rychlostech působí Hyundai i20 s tímto motorem svižněji. Agregát se vždy pojí se sedmistupňovým automatem.

Díky tomu, že motor točí při 130 km/h 2750 otáček za minutu a při 90 km(h pak jen 1900 otáček, dá se dosáhnout velmi nízké spotřeby. Tu podporuje i mild-hybridní funkce plachtění, kterou auto oznamuje na displeji. To znamená, že i při dálniční rychlosti a při noze sundané z plynu se motor zastaví a o zbytek se stará právě generátor. Můžete v průměru jezdit i za 5 litrů benzinu na 100 km, při ostřejší jízdě ale počítejte s tím, že si i20 řekne o 6,9 litru. My jsme týden končili s průměrem 6,0 litru benzinu na 100 km.

1.2i

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 T-GDI

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 T-GDI DCT

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Vyzkoušeli jsme Hyundai i20 zatím jen s dvouspojkovou automatickou převodovkou se sedmi stupni. Nesetkali jsme se s ní, ani s cukáním. Je to dobrý společník do městského provozu.

Řízení

Poměrně přesné, bez vůle ve středu a silně posilované. Je naladěné na pohodlné ovládání vozu ve městě a v jeho okolí. Bude se také líbit ženám. Při volbě sportovního režimu tuhne, ale větší citlivost nezíská.

Podvozek

Podvozek je stále jednoduchý, ale to neznamená, že by se Hyundai i20 nedokázal chovat dospěle. Auto má níže postavené těžiště než ve druhé generaci a tak může být naladěno komfortněji, aniž by to mělo negativní dopad na jeho jízdní stabilitu. I díky tomu nabízí výbornou kombinaci komfortu a zároveň solidního chování v zatáčkách. Není problém s ním jet i ostřeji, tedy v rámci možností pohonu. I přes stavbu podvozku lze tak i20 označit za charakterově dospělejší vůz.

Exituje možnost vybírat z jízdních režimů, ale to se samozřejmě neprojeví na podvozku, tlumiče nejsou nastavitelné. Jde jen o pocit řidiče, který má zážitek s rychleji reagujícího plynového pedálu. Není potřeba přepínat, vlastně jsme to moc nepoužívali. Nový Hyundai i20 je naladěn dobře. Patří bezesporu aktuálně mezi nejlépe jezdící vozy ve své kategorii. Pokud bychom se pro něj rozhodli, vybrali bychom určitě model s co nejvyšší výbavou a mild-hybridním pohonem.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus