ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hyundai i20
16. února 2021

Hyundai i20 je hlavním konkurentem domácího bestselleru v kategorii malých aut, tedy Škody Fabia. Ve třetí generaci předvádí nejen dospělý vzhled nebo extra bohatou výbavu, ale i chování na silnici, za které by se nestyděla auta o třídu vyšší. Jde o velmi zajímavou nabídku v dané třídě.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Moderní přístup, vše v novém. Na palubě třetí generace Hyundai i20 se budete konečně cítit jako v dospělém voze. Už to není chudý příbuzný, už je to moderní auto jen v menší velikosti.
Výhled šikmo vpřed je zcela v pořádku.
Šikmo vzad se ale musíte trochu popasovat s menší prosklenou plochou. Pokud také někoho vzadu povezete, nebude výhled úplně ideální.
Toto je nový volant, který se bude postupně objevovat v dalších modelech značky Hyundai, obdobný je i v nové generaci SUV Tucson. Pozor ale na to, že podélně nastavitelný je až od druhé výbavy Comfort, kůži dostanete ve třetí verzi Smart.
Na levém rameni se ovládají multimédia, na pravém adaptivní tempomat, který je součástí příplatkového paketu Premium. Standardní tempomat je v základu. Také ovládání multimédií není samozřejmostí, dostanete ho od třetí výbavy Smart.
Hyundai i20 patří k těm malým autům, u kterých si lze užít i vyhřívání volantu. Počítejte s ním ale až od výbavy Premium, ve výbavě Smart si za něj lze připlatit. Dostanete ho spolu se sedadly.
V testovaném voze jsme dostali displej, který velmi povedeně simuluje klasické ručičkové budíky. Ani to ale není standardem. Systém nazvaný Supervision o velikosti 10,25“ je k mání v top výbavě Style. Dostanete k němu i samostmívací vnitřní zrcátko. Jinak má auto klasické budíky.
Obrazovka Supervision se nám líbila nejen díky jemnému rastru, ale i grafickým podobám budíků.
Těch je na výběr hned několik, na každou se pěkně dívá. Mění se i podle toho, jaký jízdní profil vyberete.
A pak je tu ještě druhá obrovská obrazovka multimédií s bohatým menu, úhlopříčkou 10,25 palce a navigací. Ta je součástí top výbavy Style. V nižší Smart dostanete 8“ dotykový displej bez navigace. Ve druhé výbavě Comfort si můžete připlatit za rádio s DAB a MP3. Bohužel v této verzi a ani v základní není řádné audio jako standard, což je poměrně bizarní.
Zpět ale k vrcholnému zábavnímu systému, který má opět jasnou grafiku a mnoho funkcí včetně navigování, které je ukázkové.
Pod obrazovkou jsou dotykové plochy, kterými se volí hlavní položky systému.
Zaujala nás funkce zvuky přírody, která může být zajímavou volbou pro ty, kteří se chtějí na cestě uklidnit příjemným prostředním. Jde třeba o zvuky z lesa.
Nebo se můžete zaposlouchat do deště.
Nechybí ani křupání sněhu a dětský smích na zapadané vesnici.
A komu během koronavirové krize chyběly kavárny, ten se může zaposlouchat do jejich zvuků. Je to sice jen taková drobná „vychytávka“, ale potěší.
Pro úplnost, takto vypadá rádio.
Ve voze jsme měli automatickou klimatizaci. V automatické podobě je dostupná pouze pro top verzi Style, vždy je jen jednozónová. Manuální klimatizace je od druhé výbavy Comfort, v základu si za ni můžete připlatit. Hyundai i20 tedy patří k několika málo autům na českém trhu, které ještě za základní cenu tento jinak běžný prvek nenabízejí. Škoda.
V přihrádce pod klimatizací ale potěší možnost nabíjení přes konektory i bezdrátově. I to je k dostání až v top verzi Style.
U přihrádky je pak nastavené jízdních režimů a vyhřívání sedadel. Z dalších funkcí, které se nám líbily, jmenujme ještě milé upozornění na to, aby člověk nezapomněl věci na zadních sedadlech vozu. To se rozsvítí, když zaparkujete a vypnete motor.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Hyundai i20 jsme samozřejmě podrobili našemu vlastnímu měření a zjistili, že proti minulé generaci se interiér vozu zvětšil. Zejména pokud jde o šířku ve druhé řadě sedadel, kde nyní nabízí 145 cm, což je o čtyři centimetry více než ve druhé generaci. Vpředu to je 148 proti 143 cm. Jde i o skvělé hodnoty ve srovnání s menší Škodou Fabia. Hyunda i20 nabízí i lepší podélnou prostornost, konkrétně 149 cm proti 143 cm u Fabie.
Kufr pojme v základním uspořádání 351 litrů, dříve bylo 326 litrů. Škoda Fabia má sice 330, ale to už tak velký rozdíl není.
Pod podlahou u mild-hybridu nenajdete rezervu.
Praktickým detailem je ale možnost zasunout kryt kufru do drážky za sedadly. To je velmi dobré řešení.
Zadní sedadla se sklápí pomocí páčky na jejich horní straně. To nevadí, protože na ni lze pohodlně dosáhnout i zezadu.
Po sklopení nevznikne úplně rovná plocha.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Mezi motory již nenajdete naftové. Základem je benzinový 1.2i o výkonu 62 kW, následuje přeplňovaný 1.0 T-GDI o síle 74 kW. Ten je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou, pro slabší jednotku j…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus