ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hyundai i30 Fastback
26. března 2021

Třetí karosářská verze modelu Hyundai i30 vyráběná v Nošovicích vzbudila při svém příjezdu na trh v listopadu 2017 velké očekávání. Tvarem karoserie se totiž velmi podobá Škodě Octavia, a tak se logicky nabízí, že půjde o přímou konkurenci tuzemskému bestselleru. Není tomu úplně tak.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Třetí karosářská verze modelu Hyundai i30 vyráběná v Nošovicích vzbudila při svém příjezdu na trh v listopadu 2017 velké očekávání. Tvarem karoserie se totiž velmi podobá Škodě Octavia, a tak se logicky nabízí, že půjde o přímou konkurenci tuzemskému bestselleru. Není tomu úplně tak.

Liftback, tedy Octavia, není úplně stejný typ karoserie jako fastback, tedy Hyundai. Obě auta sice mají pětidveřovou karoserii s protáhlou zádí a výklopnými pátými dveřmi, ale zatímco liftback bývá orientovaný spíše na praktičnost a velký kufr, fastback se více podobá kupé, zdůrazňuje styl a soustředí se na jízdní vlastnosti. To je také největší rozdíl mezi Octavií a i30 fastback.

Mezi nejsilnější stránky vozu patří podvozek. Auto je v zatáčkách jako přilepené k asfaltu a na malých nerovnostech přitom komfortní. Další vlastnost, ve které musíme i30 vyzdvihnout, je řízení příjemně citlivé. K tomu volant, co skvěle padne do ruky. Nesmíme také zapomenout na atraktivní design, který po modernizaci v polovině roku 2020 jen umocnil sportovně-agresivní vzhled.

V porovnání s Octavií nejnovější generace zaostává Hyundai i30 fastback nejvíce v prostornosti, a to jak z hlediska místa pro posádku, tak i v objemu přepravovaného nákladu. To vše nás utvrzuje v tom, že jde spíše o stylově laděného Korejce než ryze praktický vůz.

Hyundai i30 fastback si tak budou pořizovat spíše páry, nebo menší rodiny. Lidé, pro které jsou styl, jízdní vlastnosti a bohatá výbava důležitější než co největší zavazadlový prostor a místo na nohy.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Karoserie s ostrými hranami z mnoha úhlů připomíná sportovní kupé. Zejména zadní část vozu vypadá podle nás úchvatně. Právě na ní je nejvíce znatelný rozdíl mezi liftbackem/fastbackem a sedanem. Hyundai i30 Fastback má zaoblenější zadní část než sedany a páté dveře se vyklápějí celé i se zadním sklem. Spoiler a široká koncovka výfuku vzbuzují sportovní dojem. To se nezměnilo ani po faceliftu a záď zůstala zachována. Pravdou je, že by pak šlo o buttocklift.

Na přídi jsou změny již patrnější. Ostřejší tvar mřížky chladiče s odkazem na kompaktní SUV z Nošovic se protáhl do šířky a spolu se separovanými mlhovými světlomety působí ještě více dravěji a v jistém slova smyslu i dospěleji. Posuďte sami.

Pohled na přední masku před modernizací.

Takhle vypadá po úpravách.

Při pohledu z boku schází k ještě větší podobě s kupátky už snad jen bezrámové dveře. Chromované lišty kolem oken spolu s bronzovou metalízou utváří velmi elegantní dojem.

Dobře vypadající LED světla ladně zapadají do celého designu auta, a to zejména díky novému světelnému podpisu do tvaru V. Pro základní výbavu Comfort jsou dostupné pouze halogenové. Nicméně standardem je přisvěcování do zatáček i automatické přepínání dálkových světel.

Testovaná verze byla vybavena hezkými sedmnáctipalcovými litými koly (standard v nejvyšší verzi Style). Základní provedení vyjíždí na litých šestnáctkách. Pro nejvyšší výbavu jsou k mání i 18“ kola, ale jen při objednání paketu Premium.

Interiér vozu si zachoval jednoduchý a zároveň elegantní vzhled bez rušivých segmentů. Vše má své logické umístění a najde se i mnoho odkládacích míst. V zásadě se toho oproti předchozí verzi moc nezměnilo.

Výraznou změnou je obměna multimediálního systému za nový, modernější 10,25“ dotykový displej s navigací. Dostupný ovšem od výbavy Smart, kde je ale za příplatek 25 tisíc korun. Základ tvoří dobře známá 8“ obrazovka. Z hlediska kvality materiálů na pohled a pohmat patří Hyundai i30 Fastback v nižší střední třídě ke špičce.

Kombinace měkkého a tvrdého plastu během jízdy nevyluzuje žádné nepříjemné zvuky, ani při přejezdu větších nerovností. Hluk z venku také moc šancí nedostává díky dobrému odhlučnění kabiny. Aerodynamický šum bychom ovšem čekali na dálnici o trochu lepší vzhledem k tvaru karosérie.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem i30 Fastback jsme si připadali trochu stísněně - jako ve sportovním kupé. Může za to nízká střecha, od které se pozvolna svažuje čelní sklo. Na druhou stranu výplně dveří vlevo ani př…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus