ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test elektromobilu Hyundai Ioniq
18. ledna 2017

Ještě před pár lety bychom nehádali, že právě korejská automobilka Hyundai uvede i na český trh elektromobil. Stalo se a výsledek není vůbec špatný. Ioniq je pohledný, slušně zpracovaný a navíc nabízí i poměrně solidní dojezd.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Ještě před pár lety bychom nehádali, že právě korejská automobilka Hyundai uvede i na český trh elektromobil. Stalo se a výsledek není vůbec špatný. Ioniq je pohledný, slušně zpracovaný a navíc nabízí i poměrně solidní dojezd.

Hyundai Ioniq se v Česku prodává ve dvou verzích (leden 2017). Jako hybrid, jehož podrobnější technická data najdete zde a vedeme ho jako samostatný model a jako elektromobil, který jsme otestovali. Rodina se ještě v roce 2017 rozrostla o plug-in hybrid, tedy křížence hybridu a elektromobilu. Také ten vedeme jako samostatný model.

Vzhledem k ceně, velikosti i dojezdu je začátkem roku 2017 největším konkurentem Ioniqu EV Nissan Leaf, ale může se poměřovat i s BMW i3. Mnoho dalších podobných vozů na českém trhu v době uvedení Ioniqu na trh nebylo, protože kategorie elektromobilů nepatřila mezi příliš rozšířené.

Z toho je jasné, že bude mít i specifickou cílovou skupinu. Je určen hlavně pro lidi z města a velmi blízkého okolí, kteří disponují garáží (kvůli dobíjení) a mají v záloze ještě alespoň jedno rodinné auto. Ani Hyundai Ioniq totiž zatím nepatří mezi ty elektromobily, které by nabídly využitelnost i na delších cestách. Přesto potěší alespoň dobrou praktičností.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Z hlediska vzhledu se Ioniq snaží působit zajímavě. Nejde o obyčejný hatchback jako v případě Nissanu Leaf, ani o podivné futuristické vajíčko jakým je BMW i3. Při prohlížení novinky jsem si vzpomněl na starý hybrid Honda Insight, aniž bych chtěl oba vozy samozřejmě nějak víc srovnávat. Ioniq je liftback.

Model do zásuvky poznáte podle toho, že má přední masku zaslepenou šedivou plochou, hybrid má klasickou mřížku. LED pro denní svícení nenajdete na pěkných světlech, ale tvoří dva na výšku postavené bumerangy na předním nárazníku.

Když už jezdíte elektrickým nebo ekologickým autem, musíte se zákonitě pochlubit celému světu. Proto má Ioniq na boku logo blue-drive a na zádi pak nápis electric.

Pokud ještě zůstanu u tvarů auta, tak se mi líbí i celkové pojetí zádi s děleným sklem. To je sice spíš nepraktické (hůř je přes něj vidět a rychle se zašpiní), ale autu dodává futuristický vzhled. S podobným jezdila třeba Honda Civic a řada dalších aut.

Ještě se zastavme na boku auta, kde samozřejmě místo klasického víka nádrže najdete víčko od zásuvek. K dispozici jsou rovnou dvě. Jedna pro domácí síť, jedna pro rychlonabíjecí stanice.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Jestli něčím Hyundai Ioniq boduje, pak je to výbava, kterou nabízí. Na výběr jsou dvě varianty Future a Ultimate, pokud si vyberete vyšší, připlácí se už jenom za metalízu a úsporný balíček zahrnují…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus