ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hyundai Santa Fe
22. září 2020

Hyundai Santa Fe se ve své čtvrté generaci vrátilo k jedné karoserii. Muselo tedy proti základnímu provedení povyrůst a výrazně zdražit. Velké SUV ale nabízí nejen rozmáchlý prostor uvnitř kabiny, ale i poměrně luxusní výbavu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Hyundai Santa Fe se ve své čtvrté generaci vrátilo k jedné karoserii. Muselo tedy proti základnímu provedení povyrůst a výrazně zdražit. Velké SUV ale nabízí nejen rozmáchlý prostor uvnitř kabiny, ale i poměrně luxusní výbavu.

Hyundai už dávno nemůžeme vnímat jako výrobce laciných aut, což dokazuje i nové Santa Fe. Ještě před lety by se mohl kde kdo divit, že si za své auto nestydí Korejci říci bohatě přes milion korun v základní ceně, taková je ale už dnes realita. Santa Fe je ale hodně sebevědomé, ať už kvůli výbavě, designu nebo užitné hodnotě, kterou nabízí.

Cílovou skupinou jsou movitější rodiny, které potřebují masivní stroj na cestování, nejlépe na dlouhé vzdálenosti. Lze si pořídit jak pěti, tak sedmimístné provedení. Třetí řada sedadel je jako obvykle určena nejmenším členům posádky. Cílovkou je také ten, komu nejde v první řadě o zážitky za volantem, ale spíš o užitnou hodnotu a trochu sebereprezentace, která je u nového modelu očividná.

Oproti konkurenci ale Santa Fe chybí možnosti voleb. Jde o hlavního nepřítele Škody Kodiaq, ale i dalších velkých neprémiových SUV, jako je Ford Edge nebo korejský sourozenec Kia Sorento. Hyundai bohužel nabízí jen jeden motor s pevně danou převodovkou.

Jak je u korejských aut zvykem, zvolíte si jednu výbavu a vše je v ceně. Připlácí se jen za pár položek navíc. My jsme na českých silnicích testovali pouze nejdražší provedení.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nová Santa Fe nahrazuje dva modely, tedy původní se standardními rozměry a pak prodlouženou Grand Santa Fe. Tomu odpovídají i rozměry, které přesně leží mezi těmito dvěma vozy. Novinka tak má například na délku 4770 mm, Santa Fe mělo 4700 a Grand Santa Fe 4905 mm. To platí i pro další údaje, jako je například rozvor 2765 mm nebo šířka 1890 mm. Auto je vysoké 1680 mm.

Jak údaje napovídají, jde opravdu o plnoformátové SUV. A jeho design nám ještě velikost vozu pěkně podsouvá.

Přímo impozantní je tak například masivní příď s propracovaným designem grilu a velkým logem.

Na ni navazují adaptivní LED světlomety, které jsou součástí výbavy Premium Luxury. Mají až futuristický nádech a odkazují třeba na Hyundai Nexo nebo novou Konu. Na velkém vozu chvíli působí poněkud nepatřičně, pak si ale zvyknete.

Velikost auta podtrhuje třeba ještě obří oblouk na zádi a vůbec celé zpracování zadní části vozu.

Radost nám dělaly výfuky, které nejsou atrapou tak, jak se to někdy u naftových aut děje.
Naopak tato obří kola velikosti 19“ palců nám za jízdy radost příliš neudělala, ale o tom až v kapitole věnované cestování.

Zatím si vás dovolíme pozvat do kabiny, které svědčí jednoduchý design s mírným akcentem na luxus.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Podobně jako u motorů omezila Hyundai Santa Fe na minimum i možnost voleb v interiéru vozu. Protože jsme testovali auto s motorem 2.2 CRDi, byla pro nás předurčena také výbava auta, tedy Style Adven…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus