ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Jeep Compass
22. října 2021

Jeep Compass byl ještě donedávna do Evropy dovážen z továrny v mexické Toluce. Rostoucí úspěch modelu však umožnil přenést produkci, a to včetně nové verze 4xe přímo do Itálie. Několika úprav se tak Compass dočkal již loni, letos však doznal změn dalších. Ty ho ještě lépe připravily na náročné evropské zákazníky.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Jeep Compass byl ještě donedávna do Evropy dovážen z továrny v mexické Toluce. Rostoucí úspěch modelu však umožnil přenést produkci, a to včetně nové verze 4xe přímo do Itálie. Několika úprav se tak Compass dočkal již loni, letos však doznal změn dalších. Ty ho ještě lépe připravily na náročné evropské zákazníky.

První Jeep uvedený v Evropě pod křídly koncernu Stellantis je vyráběn v italském Melfi  

Od uvedení na trh v roce 2017 bylo v Evropě prodáno přes 200 000 vozidel řady Compass, což představuje více než 40% prodejů značky Jeep. Každý čtvrtý prodaný Compass je dnes v plug-in hybridním provedení.

Na českém trhu to "Džíp" nemá vůbec jednoduché, jelikož svými vnějšími rozměry spadá do přehlceného segmentu kompaktních SUV. Silných rivalů je zde celá řada, proto jich budeme jmenovat jen hrstku. Jde například o Audi Q3, BMW X1, Lexus UX nebo třeba o Volvo XC40.

Za konkurenční výhodu Compassu považujeme slušné terénní schopnosti, netradiční vizáž exteriéru či bohatou základní výbavu. Nedávná modernizace ale bohužel přinesla výrazné zdražení, omlazené americko-italské SUV teď startuje na částce 623 400 Kč. V rozpacích jsme byli také z kombinace motoru a převodovky.

Řada Compass je šitá na míru širokému spektru zákazníků a zahrnuje také špičkovou výbavu S, která je vrcholem ve smyslu vytříbenosti a komfortu, specifickou offroadovou verzi Trailhawk a speciální výroční model 80th Anniversary, který byl současně zaváděcím modelem řady Compass v Evropě. 

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Exteriér modernizovaného modelu Jeep Compass má svěží, propracovanější design, který je přizpůsobený jeho městskému charakteru. Změny se dotkly především přední části, která je nyní širší a sportovnější díky vodorovným prvkům, jež zdůrazňují šířku vozidla. Designéři stylisticky přepracovali sedmiotvorovou masku chladiče a posunuli ji výš a zároveň rozdělili na dvě vodorovné části.

Na masku chladiče plynule navazují full LED světlomety s tenčím a elegantnějším profilem (standard celé řady). Díky novým předním světlometům se jas vozidla zvýšil proti xenonovým světlometům přibližně o 100%, což znamená lepší vnímání hloubky a větší osvětlení do stran.

Světla denního svícení nyní ohraničena jemnou protáhlou linkou, byla přemístěná a stala se součástí předních světlometů.

Zatímco u předchozí verze byla mlhová světla oddělená, nyní jsou součástí jednoho širokého vodorovného otvoru, což vytváří dojem vrstvené konstrukce.

Námi testovaný překrásný kousek zdobila kola s 19palcovými disky z lehkých slitin. Základní provedení Longitude vyjíždí na fešných sedmnáctkách.

Stejné změny byly provedené i na zadní části, kde vodorovné linie dotvářejí elegantní tvar zadních koncových světel, což přináší modernější a atraktivnější vzhled.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Nedávná modernizace se primárně zaměřila na interiér, který byl kompletně přepracovaný. Dotkla se všech částí včetně palubní desky, středového tunelu a obložení dveří. Kabina se přizpůsobila době, a…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus