ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Jeep Compass
8. října 2020

Jeep Compass byl ještě donedávna do Evropy dovážen z továrny v mexické Toluce. Rostoucí úspěch modelu však umožnil přenést produkci, a to včetně nové verze 4xe přímo do Itálie. Jedná se tak o další krok v uskutečňování investičního plánu FCA ve výši 5 miliard eur a pokračující evoluci značky.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Interiéru provedení Limited standardně dominuje kůže, kvalitní látka a skvěle zpracované plasty. Pochválit musíme i přirozený posed za volantem. Sedadlo je v základní pozici příjemně vysoko, respektive přesně tak, jak bychom u SUV očekávali. Veškeré ovladače a tlačítka jsou logicky rozmístěna v blízkosti řidičových a spolujezdcových rukou.

Chválíme také výhled z vozidla, který je díky vzdušné kabině a úzkým sloupkům fantastický.

Uvnitř obdržel evropský Compass nový infotainment systém Uconnect v rámci sedmipalcové až 8,4palcové dotykové obrazovky. K dispozici jsou tak nové funkce a služby včetně tvorby Wi-Fi hotspotu nebo propojení systému s aplikací v telefonu, například pro odeslání navigačních dat z mobilu do auta před jízdou. Námi testované provedení Limited bylo standardně osazeno Apple CarPlay a Android Auto.

V námi zkoušeném voze jsme se doslova zamilovali do koženého multifunkčního volantu, který se díky tlustému věnci parádně držel a zároveň stylově vypadal. A jako bonus je součástí nejlacinější výbavy.

Nadmíru spokojení jsme byli se sedadly, která byla čalouněna černou textilií a ekologickou kůží (od výbavy Night Eagle).

Nehezké vzpomínky máme na 8,4palcovou dotykovou obrazovku multimediálního systému, jež je standardem od testované verze Limited. Nelíbila se nám především její grafika zobrazení a nepříliš srozumitelné popsání aplikací. Tady ještě Amerika trochu zůstala. Občas dokonce ani nereagovala na dotyk prstu.

Musíme ještě pokárat nevalné audio. Jeho maximální hlasitost přehluší sotva popotahování spolucestujícího. Zvuk vycházející skrze reproduktory je navíc laciný a nečistý.

Jeep ještě nezanevřel na analogové budíky. Nezbavila se jich dokonce ani ta nejluxusnější varianta S-Limited. Na druhou stranu k robustnímu stylu auta se velmi hodí. Potěšilo nás i jejich designové pojetí a kvalita zobrazovaných informací.

Dvouzónová automatická klimatizace s čidlem vlhkosti je k dostání od druhé výbavy Longitude. V základu (verze Sport) si budete muset vystačit s manuální.

Aktuální trend vecpat vše do multimediálního systému se podepsal i na Jeepu Compass. Klimatizace se u vyšších provedení ovládá skrze dotykovou obrazovku na středovém sloupku. Menu a jednotlivé ovladače považujeme za velmi nepřehledné. Celkově se nám toto řešení nelíbí.

Ve voze pak nechybí celá řada USB vstupů. Od varianty Night Eagle zde najdeme také 230V zásuvku.

O bezpečnost a komfort posádky se na palubě stará armáda asistenčních systému. Od základní verze Sport automobil poskytuje například: Asistent rozjezdu do kopce, systém ochrany proti převrácení vozu, systém proti rozkmitání přívěsu, tempomat či monitorování tlaku v pneumatikách.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Jeep Compass měří na délku 4394 mm, na šířku 1819 mm, na výšku 1644 mm, rozvor náprav potom ukrajuje 2636 mm. Tyto rozměry exteriéru jej řadí mezi průměrně velká SUV kompaktní třídy.

Obdobě je tomu i uvnitř auta. Místo na nohy v první a druhé řadě sedadel činí 149 cm, což není moc, ale ani hodně. Šířku vpředu definuje hodnota 149 cm, přičemž prostor na zadní lavici je ještě o něco užší. Zase se bavíme o průměrných parametrech. Lehce nadprůměrná je výška pro řidiče (101 cm) a pro cestující ve 2.řadě sedadel (95 cm). I zbylé námi naměřené údaje kráčí po zlaté střední cestě.

Americko-evropské SUV poskytuje poměrně slušný a především v praxi dostačují objem zavazadelníku. Po úplném zaplnění uveze 438 litrů nákladu, pokud dojde ke sklopení zadních sedaček lze z vozu vymáčknout až 1387 litrů.

Kufr i kabina navíc disponují mnoha chytrými úložnými prostory. Své odkládací místo si tak najde opravdu každý předmět.  

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Vůbec nejradikálnějšími změnami prošly pohonné jednotky. Jeep Compass, vyráběný v továrně FCA v Melfi, je vůbec poprvé hnán kupředu benzinovým přeplňovaným motorem 1.3 Turbo o výkonu 130 k nebo 150…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus