ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Jeepu Renegade
10. března 2019

Doba si žádá městský džíp. Nový Jeep Renegade vyšel tomuto požadavku vstříc, ale zejména ve verzi Trailhawk nezapomíná ani na své offroadové tradice. Takzvaná "jeepovitost" je také motivem změn při faceliftu, který vůz prodělal koncem roku 2018.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Doba si žádá městský džíp. Nový Jeep Renegade vyšel tomuto požadavku vstříc, ale zejména ve verzi Trailhawk nezapomíná ani na své offroadové tradice. Takzvaná "jeepovitost" je také motivem změn při faceliftu, který vůz prodělal koncem roku 2018.

Jeep Renegade měří na délku 4,24 m a řadí se tak mezi nejkratší SUV nižší střední třídy.

Renegade nabízí několik provedení odstupňovaných podle schopností poradit si s terénem. Testoval jsem zatím pouze to prostřední - tedy s pohonem všech kol, ale nikoli v nejdrsnějším offroadovém provedení Trailhawk. Základní varianta s pohonem přední nápravy patří hlavně na silnici. Tyto tři verze se liší mimo jiné i vzdáleností podvozku od země.

Jeep Renegade cílí především na jednotlivce a páry všech věkových kategorií, vyhoví i menším rodinám.

Jeho nejsilnějšími stránkami jsou při porovnání se soupeři terénní schopnosti verzí s pohonem všech kol a nápaditý design. Nepotěší kvalita sezení vzadu a malý kufr.

Jeep Renegade se na českém trhu prodává od konce roku 2014 a jde o společný projekt značek Fiat a Jeep, jehož druhým "dítětem" je Fiat 500X. Jak už bylo výše uvedeno, koncem roku 2018 prošel faceliftem.

Jeep Renegade pro český trh se vyrábí v Itálii.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zvenčí je to prostě jeep, z něhož na první pohled vyzařuje sympaticky dobrodružná povaha. Designerům se podařilo skvěle skloubit tradici značky s moderními trendy.

Takzvanou "jeepovitost" ještě posílil facelift z roku 2018, který Renegade vzhledově přiblížil nové generaci offroadu Wrangler. Porovnejte si sami změny, ke kterým v roce 2018 došlo na přídi auta. Světlejší auto je v provedení před faceliftem, tmavší po něm.

Auto se mi líbí víc zepředu, zadobok vypadá snad až příliš mohutně, připomíná mi styl Fiatu Panda. Tento dojem ale není tak markantní jako před faceliftem, ten zádi podle mne prospěl ještě více než přídi.

Duch Jeepu se podařilo přenést i dovnitř, kde nejsou změny v rámci faceliftu příliš viditelné. Díky spolupráci s Fiatem se už od začátku výroby Renegadu značka vyvarovala nejděsivějších laciností dříve tak typických pro interiéry amerických vozů.

Jistě, po přesednutí z BMW (testoval jsem těsně před renegadem BMW X5) máte pořád ještě pocit přemíry plastů (byť v horní části přístrojové desky měkčených), naftový motor od Fiatu zejména po nastartování hlučně rachotí, interiér při volnoběhu turbodieselu trochu vibruje a nevzhledné fiatí páčky za volantem spouštějí nepříjemně hlasité blikání. Odhlučnění kabiny je i na poměry kompaktních SUV špatné.

Na druhou stranu ale přístrojová deska obsahuje několik opravdu atraktivních prvků jako "voděodolné" lemování dotekového displeje audiosoustavy, masivní praktické madlo před spolujezdcem nebo zajímavé lemy reproduktorů s ikonou přídě značky Jeep.

Zkrátka přitažlivost a styl u nejlevnějšího jeepu alespoň při hodnocení testované vysoké výbavy S Limited zejména při statické prohlídce vítězily nad projevy lacinosti.

Součástí této výbavy (jako jediné) jsou standardně LED světlomety (novinka od faceliftu v roce 2018), které renegátovi dodávají šmrnc.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Vyvýšenou prostřední část kapoty jsem i já s výškou postavy 174 cm viděl z nejnižší polohy sedadla. Máte tak pocit, že sedíte bezpečně vysoko nad vozovkou. Zároveň jsem kolem sebe vnímal vzdušnost, …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus