ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Jeep Wrangler
9. listopadu 2021

Elektrifikace zasáhla i auto, od kterého bychom to ještě před pár lety rozhodně nečekali. Jeep Wrangler už jezdí do zásuvky a brzy to pro něj bude jediná motorizace, která bude v nabídce. Je to trochu zvláštní pocit jet pravověrným off-roadem, kterému neduní motor pod kapotou, ale spíš bzučí. Na druhou stranu i to má něco do sebe.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Elektrifikace zasáhla i auto, od kterého bychom to ještě před pár lety rozhodně nečekali. Jeep Wrangler už jezdí do zásuvky a brzy to pro něj bude jediná motorizace, která bude v nabídce. Je to trochu zvláštní pocit jet pravověrným off-roadem, kterému neduní motor pod kapotou, ale spíš bzučí. Na druhou stranu i to má něco do sebe.

Škoda, že se Jeep Wrangler ani přes své plug-in hybridní provedení nenominuje na ekologickou značku v Česku. To mu trochu sráží kredit. Jinak je to všeho schopné auto, se kterým se nemusíte bát ostrých překážek a cest mimo asfalt až do úplných tankodromů. Stejně tak je vidět, že je to auto připravené na zábavu. Lze ho totiž zcela odstrojit.

Lze ho doporučt všem, kteří hledají zábavu za volantem, ale nejde jim o rychlost, jako spíš o překonávání překážek. Hodí se na výlety do hor mimo EU, kde je ještě možné jezdit jen tak i na delší expedice. Pokud máte také rozsáhlé pozemky, které je nutné obhospodařovat, je to ideální stroj.

V listopadu 2021 jsme testovali Jeep Wrangler 4xe.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Jeep Wrnagler v generaci JL je na silnicích od roku 2017.  Je ale dobré podotknout, že z hlediska stylu se mění poměrně střídmě. Zachovává si totiž klasické tvary, které mu kdysi předurčil vojenský stroj z druhé světové války Jeep Willys. Samozřejmě v hodně moderní podobě. Tu a tam pak najdeme na karoserii i v kabině připomínky tohoto legendárního stroje.
Vyloženě typická je maska chladiče se sedmi na výšku situovanými žebry. Původní Willys jich měl sice víc, ale to nevadí. Tohle je prostě klasika, díky které poznáte Jeep na první pohled. Všimněte si také masivního nárazníku, kam se vejde i naviják. Vše doplňují moderní LED světlomety.
Pozor ale na otvírání kapoty. To je také klasika. Odjišťuje se totiž klipsnou na dvou místech vpředu.
Historickými detaily Jeep jen oplývá. Kde jinde byste našli takovéto panty.
Vlevo ale najdeme naopak něco, co ještě žádný Wrangler předtím neměl – zásuvku na dobíjení baterie.
Ta je ukrytá pod zadními sedadly.
Jeep je samozřejmě designovka a tak nevadí, že se jeho kufr otvírá velmi neprakticky, tedy dveřmi doprava směrem k chodníku. Ve městě jen tak něco nenaložíte.
Tyto nosníky naznačují, že je možné karoserii Jeepu odstrojit.
A to poměrně pohodlně, tedy alespoň pokud jde o střešní díly vpředu. Ty jsou zajištěné jen dvěma páčkami, stačí pootočit a pohodlně je vysadíte. Jen je pak potřeba najít místo, kde je schovat.
Pojďme ale do kabiny, kam se dostaneme i díky madlu, s jehož pomocí se vyšvihneme do vysokých sedaček.
Nezvykle plochá přístrojová deska je na první pohled nepřehledná, na ten druhý si už ale zvyknete. Více o tom v následující kapitole.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Sedí se poměrně vysoko. Před sebou vidíte přední kapotu a občas bojujete s poměrně tlustými sloupky. Přehled nad provozem je ale i tak dokonalý. Vlevo dole pod ovladačem světel přibyla nová tlačítk…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus