ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test hatchbacku Kia Ceed
5. července 2019

Nejoblíbenější vůz značky Kia v Česku už se nejmenuje cee´d, ale Ceed. Tato změna, na první pohled nevelká, ale logická, charakterizuje celkový mezigenerační posun hatchbacku nižší střední třídy.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Nejoblíbenější vůz značky Kia v Česku už se nejmenuje cee´d, ale Ceed. Tato změna, na první pohled nevelká, ale logická, charakterizuje celkový mezigenerační posun hatchbacku nižší střední třídy.

Třetí generace auta ze Žiliny udělala další krůček směrem k elitě kompaktních hatchbacků. Už to není tak velký krok jako mezi první a druhou generací, ale zároveň už dvojka na nejlepší hatchbacky ve většině parametrů příliš neztrácela.

Mezi jeho konkurenční výhody patří poměr ceny a výbavy, sedmiletá záruka, výborné jízdní vlastnosti, atraktivní design karoserie nebo příjemný a kvalitně působící interiér s logicky rozmístěnými a funkčními ovladači.

Jako největší slabinu vnímám litrový benzinový turbomotor, jehož spotřeba se v praxi ani zdaleka nepřibližuje papírovým hodnotám, chybí mu pružnost v nižších otáčkách a nemá příjemný zvuk.

Zákazníky hatchbacku budou především menší rodiny, páry nebo jednotlivci všech věkových kategorií. Nový Ceed určitě zaujme i firemní klientelu.

Stejně jako předchozí generace se i současná Kia Ceed vyrábí ve slovenské Žilině. Na českém trhu se začala prodávat v druhé polovině roku 2018.

V roce 2019 k nám do redakce přijíždí sportovnější Kia Ceed s označením GT. Testovaný model disponoval motorem 1.6 T-GDI, jenž se pojil se šesti stupňovou manuální převodovkou. Za vylepšené jízdní vlastnosti a dynamičtější design si však budete muset připlatit. Cenovka zkoušené verze začíná na 619 980 Kč.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Žádné výstřelky, ale zajímavé, poměrně originální, sportovně a moderně vyhlížející auto. To je třetí generace hatchbacku Kia Ceed, kterou jsme testovali v nejvyšší výbavě Exclusive. Ty nižší by se ale při pohledu do ceníku neměly vizáží příliš lišit.

Na přístrojovou desku se hodí stejná přídavná jména jako na karoserii. Pokud si pod moderností představujete velké displeje, budete zklamáni. 

Na druhou stranu, kdo má rád nadčasovou eleganci, ten si přijde na své. Většina materiálů působí kvalitně, například měkčený plast na horní části přístrojovky docela zdařile imituje kůži.

Téměř uměleckým dílem je klíček, který má za příplatek funkci "hands free", takže může zůstat při odemykání v kapse. Startuje se pak tlačítkem.

Nejvíc se mi líbí chromované ovladače na volantu. Vůbec chromu bylo v interiéru testovaného auta dost a vkusně se kombinuje s převládající černou barvou.

Komu takové pojetí přístrojové desky připadá ponuré, může si za příplatek zvolit barevný dotekový displej a dvoubarevné provedení s částečně koženým čalouněním.

Auto působí jako kvalitně zpracované, odhlučnění kabiny mi připadalo průměrné. Docela často jsem slyšel nehezký zvuk tříválcového motoru.

Kia Ceed GT prošla po technické, ale i po designové stránce rukama tehdejšího šéfa divize M u BMW Alberta Biermanna. Ten měl za úkol navrhnout vůz, který bude svižně jezdit a sportovně vypadat, avšak nebyl tak brutální jako sesterský automobil Hyundai i30 N.

A povedlo se. Na první pohled atraktivní vůz, který nabídne výraznější křivky exteriéru společně se sportovními doplňky, 

kterými jsou například sportovní nárazník, na jehož spodní části se nachází tmavě zbarvené "lízátko". 

Zadní části auta pak dominují dvě široké chromové koncovky výfuku, skrze které vychází dokonalý sportovní zvuk.

Vzhled celého vozu podtrhují dobře vypadající 18 palcová kola s pneumatikami 225/40.

Uvnitř verze GT převládají dražší materiály v podobě kůže nebo alcantary. Nechybí ani kožený multifunkční volant s logem GT. Škoda jen, že řadící páka vypadá totožně jako u nižších výbav Ceedu.

Největší pochvalu zaslouží sedačky. Skvěle vypadají, díky kombinaci kůže a alcantary. Na druhou stranu perfektně drží tělo v zatáčkách při svižné jízdě.

 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Konzervativní, ale zároveň antistresová a pohodlná. Řidič se ve třetí generaci hatchbacku Kia Ceed nesetká s ničím, co by ho mátlo nebo mu komplikovalo život. Sedí se tu relativně vysoko, což způs…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus