ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Kia Rio
28. ledna 2021

V pořadí již čtvrtá generace modelu Kia Rio brázdí české silnice od roku 2017 a od té doby si vydobyla poměrně slušnou pozici. Nejen na tuzemském trhu se řadí mezi nejoblíbenější malé hatchbacky a není se čemu divit. Cenově dostupný vůz velikosti Fabie nabízí solidní prostornost i zavazadelník a ani ve vybavenosti nijak výrazně nestrádá.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

V pořadí již čtvrtá generace modelu Kia Rio brázdí české silnice od roku 2017 a od té doby si vydobyla poměrně slušnou pozici. Nejen na tuzemském trhu se řadí mezi nejoblíbenější malé hatchbacky a není se čemu divit. Cenově dostupný vůz velikosti Fabie nabízí solidní prostornost i zavazadelník a ani ve vybavenosti nijak výrazně nestrádá.

Nová Kia Rio má pochopitelně mnoho společného se sesterským modelem Hyundai i20. Dá se říci, že to, co není na první pohled vidět, mají stejné - tedy většinu komponentů na podvozku i motory. Vizuálně se však vozy velmi odlišují a snaží se cílit na jinou klientelu. Rio chce být více pro mladé, sportovněji založené řidiče, chce ještě více oslovovat ženy, ale zároveň ani neurazit zájemce mezi pány. Je to také vyhledávaný vůz mezi staršími řidiči. Řízení, ale i podvozek je naladěný tak, aby Rio bylo skutečně dynamičtější než i20.

Mezigeneračně Rio narostlo, i když třeba jen o 1 nebo 2 centimetry, stále tak jde o jeden z nejdelších vozů ve třídě. Modernizace v závěru léta 2020 nechala hodnoty vnějších rozměrů do milimetru netknuté, o to větších změn se odehrálo pod kapotou.

I když se nedá říci, že by se uvnitř pohodlně vešla čtyřčlenná rodina s dospělými dětmi, Rio je skutečně o chlup prostornější než například Fabia, o Fordu Fiesta nebo Opelu Corsa ani nemluvě. Pokud tedy hledáte malé auto do města, ale co možná nejprostornější pro posádku a s co největším kufrem (nové Rio má stejně objemný kufr jako Škoda Fabia), jste na správné adrese. 

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Rio designově zcela zapadá do rodiny značky Kia, nadále má tzv. tygří nos, tedy výraznou příď. Ta se po faceliftu ještě více zostřila, obliny vystřídaly hrany a espézetka už není na černém podkladu, ale je uchycena na linii v barvě karosérie, rozdělující masku chladiče, podobně jak tomu bylo u výbavy GT Line před změnou vizáže.

Snaha o odlišení od příbuzného  Hyundaie i20 se tak ještě umocnila, což byl s ohledem na shodnou siluetu pro designéry nelehký úkol.

Záď zůstala beze změny až na… Ano, jde o tuto malou nálepku, prozrazující, že daný model využívá úspornější mild-hybridní technologii.

S modernizací se do nabídky dostal nový design litých 16“ kol, které jsou dostupné pouze za příplatek ve výbavě Exclusive. My jsme obouvali nejmenšího Korejce z rodu Kia do patnáctipalcových bot s vysokým podpatkem.

Ač si Rio zakládá na sportovnějším vzhledu, nenabízí takové možnosti individualizace jako některé jiné konkurenční modely, například Citroën C3 nebo Nissan Micra. Přestože v paletě laků jsou dva nové laky, Rio nehýří zářivými barvami.

A to samé platí i o kabině, v nabídce je černý, modrý a červenošedý interiér. Nemusí to být ale nutně bráno jako minus, protože interiér Ria je skutečně velmi povedený, jsou zde kvalitní materiály a celkově působí opravdu hodnotně.

Takže pokud si nezakládáte na tom, aby kabina hýřila barvami, bude se vám vnitřek Ria líbit i tak. Za kabinu malého hatchbacku by se nemusely stydět ani vozy nižší střední třídy.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Rio je tím typem auta, na které si brzy zvyknete a dá se říci, že vám brzy padne do ruky. Však jde také o vůz pro globální trh, takže je potřeba, aby se v něm cítili dobře různí lidé na všech trzích…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus