ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test čtvrté generace vozu Kia Sportage
12. května 2016

Rodinné SUV nižší střední třídy vyráběné v Žilině a technicky spřízněné s nošovickým vozem Hyundai Tucson - to je čtvrtá generace modelu Kia Sportage.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Mezigeneračně se zlepšil výhled z auta.

Nová Kia Sportage má tenčí sloupky než předchůdce, takže nepřekážejí tolik jako dříve. Škoda nepraktického uchycení zpětného zrcátka, které neprůhlednou plochu zvětšuje.

Také směrem vzad se výhled z auta trochu zlepšil.

Od třetí výbavy Exclusive jsou k dispozici nejen parkovací senzory, ale také kamera. Za příplatek můžete mít i parkovacího asistenta, který sám najde místo a zajede do něj, nebo hlídání mrtvého úhlu.

Díky velkorysé šířce v loktech se za volantem dobře sedí. Nenašlo se nic, co by mi komplikovalo rychlé nastavení ideální polohy.

Stejný pocit měl i podobně velký kolega Jirka (173 cm).

Sedí se výš než u hatchbacků, ale ne o moc. V nejnižší poloze sedadla jsem neviděl na kapotu.

Testoval jsem tři typy sedadel.

Základní v látkovém provedení můžete vidět na začátku další kapitoly v hlavní sadě fotek. Odstranily problém sedadel Sportage minulé generace, které špatně držely tělo v zatáčkách.

Na druhou stranu mají hodně vytrčené hlavové opěrky směrem vpřed bez možnosti podélného nastavení. Mě to zase až tak nevadilo, ale žena si na místě spolujezdce zvykala hodně těžko. Uměl bych si také představit o něco delší sedák. Celkově se v nich ale nesedí vůbec špatně.

Bočnice sedadel v polokoženém provedení (standard výbavy DeLuxe) drží tělo v zatáčkách možná až moc. Hlavně u opěradla mě skoro svíraly. 

Dostatečně dlouhý sedák měla kožená sedadla nejvyšší verze GT Line. Ta se vůbec povedla. Nadýchaná kůže připomíná ředitelské křesílko a v letních vedrech nechybí možnost třístupňové ventilace. Od výbavy DeLuxe se sedadlo řidiče nastavuje elektricky, od o stupeň nižší varianty Premium patří ke standardu vyhřívání předních a zadních sedadel i volantu.

Také béžové provedení, které bylo namontováno v testovaném voze s nejsilnější dieselovou motorizací, vypadá a funguje velmi dobře.  

Také volant můžete mít u SUV Kia Sportage v několika provedeních. To základní plastové ze dvou nejnižších výbav jsem zatím nezkoušel. Od stupně Exclusive je volant potažený příjemnou kůží. V nejvyšší variantě GT Line nechybí sportovní perforování a zploštění ve spodní části. Obě zkoušená provedení se díky tvarování dobře držela a šikovně tvarovanými tlačítky se z nich dala obsluhovat řada funkcí - například palubní počítač, audiosoustava (standard), telefon připojený přes bluetooth handsfree (od druhé výbavy Comfort) nebo tempomat s omezovačem rychlosti (od Exclusive).

Na obrázku vidíte přístroje s označením Supervision, které najdete ve vyšších stupních výbavy. Mají digitální displej a po vypnutí auta zcela "oslepnou". Jak to u vozů Kia bývá, jsou jednoduché a dobře čitelné. Základní provedení přístrojů jsem zatím neviděl.

Takto vypadá dvoubarevné luxusní provedení palubní desky.

Už od třetí výbavy Comfort zdobí středový panel vestavěná navigace se sedmipalcovou obrazovkou.

Od provedení DeLuxe má ještě o palec víc. S fungováním navigace samotné jsem ale nejen já nebyl v okolí Barcelony moc spokojený. Také ostatní kolegové si stěžovali, že se podívali na místa, jejichž návštěvu původně vůbec neměli v plánu.

Ani grafika navigace není z nejmodernějších a nejpřehlednějších. Navigaci lze připojit prostřednictvím hotspotu vytvořeného vaším vlastním telefonem na internet a mít tak k dispozici třeba údaje o aktuálním provozu. Zatím jsem to ale nevyzkoušel.

Nová Kia Sportage může být vybavena řadou bezpečnostních asistentů. Velmi letmo jsem se seznámil pouze s tím, který pomáhá udržovat jízdní pruh (standard od výbavy Exclusive). Ten může být naladěný ve dvou různých intenzitách a fungoval dobře. Kdo chce, může si v menu nastavit pouze upozornění na vyjetí z pruhu.

Od stupně Exclusive máte v autě také ukazatel rychlostních limitů nebo automatické přepínání dálkových světel. Za příplatek můžete dostat i systém autonomního nouzového brzdění, nebo upozornění na příjíždějící vozidla v příčném směru při couvání.

Každá Kia Sportage má k dispozici USB port, od třetí výbavy Exclusive je standardem USB nabíječka i ve druhé řadě sedadel, což ocení zejména nejmladší generace.

Neměl jsem starosti s odkládáním mobilního telefonu ani dalších drobností, které nosím po kapsách. A to ani ve verzi s ruční brzdou, kterou u nejdražších provedení střídá tlačítko elektronické brzdy parkovací. Loketní opěrka patří ke standardu každé Sportage. 

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Nová Kia Sportage zůstala u výhod předchozí generace, nebo je dokonce posílila, a alespoň částečně napravila její největší prohřešky týkající se velikosti zavazadlového prostoru a variability vnitřního prostoru.

Krajní místa nabízejí ještě více pohodlí než dříve. Zůstala opulentní nabídka místa v loktech a zlepšilo se místo nad hlavou i na kolena, takže interiér Sportage odveze čtyři hodně vysoké cestující. Pokud měří 190 cm, neměli by se v žádném směru cítit omezeni.

Schválně píšu čtyři, protože prostřední místo ve druhé řadě kvůli tvrdšímu podkladu, vyvýšení a nízko výsuvné hlavové opěrce neposlouží dospělému cestujícímu a dítě by to tady mělo za trest.

Na krajích se sedí lépe než dříve i díky tomu, že se podlaha snížila o čtyři centimetry, takže kolena nemíří do výšky a sedák podepřel hodně velkou část stehen. Prostě velká pohoda!

Novinku představuje možnost polohování sedadel a to v opravdu velkém rozsahu.

Tu nejvíc vzpřímenou polohu snad konstruktéři ani nemohli myslet vážně, protože hraničí s trestným činem týrání, ty ležaté jsou vyloženě spací. Druhou novinkou je polohovací podlaha kufru, která patří ke standardu.

Ve vrchní poloze podlaha po sklopení opěradel zadních sedadel vytváří s nimi prakticky rovnou plochu. Zároveň ale v této specifikaci téměř nedošlo ke zvětšení kritizovaného malého objemu kufru. Jeho délka zůstala stejná, šířka se v nejužším bodě zvětšila podle našeho měření o dva centimetry. Tyto údaje se nevymykají zvyklostem mezi kompaktními SUV, problém je ale malá hloubka, tedy vzdálenost mezi podlahou a roletou.

Ta se ale zvětší po přesunutí variabilní podlahy do nižší podlahy, což se děje velmi lehce.

Podlaha se dá z auta i vyjmout, pod ní se ještě nachází sada na lepení pneumatik a další malé odkládací prostory.

Výrobce udává základní objem kufru 503 l, což však nebude po roletu, ale po horní hranu sedadel a zřejmě i s prostory pod podlahou. Každopádně ale není objem zavazadelníku na rozdíl od předchozí Sportage slabinou.

Zato za slabinu považuji absenci čehokoli, co udrží menší předměty, aby necestovaly po kufru.

Za příplatek lze mít automatické otvírání pátých dveří. Funguje to tak, že stačí tři vteřiny s inteligentním klíčem v ruce postát za zadní částí auta. Zatím jsem to ale nezkoušel. 

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Všechny motory pro Kiu Sportage čtvrté generace se v Česku nabízejí bez stop-start systému, který tuzemští zákazníci podle lidí z tuzemské filiálky značky nenávidí. Největší mezigenerační změnu př…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus