
Test modernizovaného MPV Kia Venga
5. října 2015

Kia Venga patří mezi malá MPV. Jde o vozy, které se délkou ani cenou příliš neliší od malých hatchbacků velikosti Fabie, ale nabízejí více vnitřního prostoru a jeho lepší využití.
Kia Venga se začala vyrábět v Nošovicích v listopadu 2009 a měsíc poté i prodávat na českém trhu. Začátkem července 2011 se jeho výroba přesunula o pár desítek kilometrů dál - na Slovensko do Žiliny. Koncem roku 2014 model prodělal modernizaci. Venga modelového roku 2015 se od předchozí varianty pozná podle výraznější přídě.
Úprava se dotkla i vnitřku vozu konkrétně středového panelu, kde se nachází nový modernější navigační systém standardně pro výbavu Top+ a zcela přepracováné ovládání klimatizace a ventilace, které nyní působí úhledněji a jednodušeji.
Mezi největší přednosti Vengy při porovnání s ostatními malými MPV patří šířka na zadních sedadlech, díky níž si vedle sebe mohou sednout relativně pohodlně tři dospělí. Tomu prostřednímu vyhoví i opěrka hlavy. Královská je i šířka v zavazadlovém prostoru.
Největší slabinou je lenost naftové čtrnáctistovky a u některých verzí neplynulost posilovače řízení. Ve většině hodnocených parametrů týkajících se nejen motoru malé MPV ze Žiliny nevyčnívá v dobrém ani zlém.
Modernizovaná benzínová šestnáctistovka s 6stupňovou manuální převodovkou dělá z Vengy velmi příjemné a dynamické auto do města i mimo něj. Díky slušnému výkonu je proplétání se ulicemi a mezi vozy na víceproudových silnicích zábavné. Svižná jízda se však odráží na spotřebě. Podle výrobce se dá v kombinovaném režimu jezdit za 6.4 l, což sice není nedosažitelné, ale radost z jízdy pak klesá. Při dálničních 130 km/h palubní počítač ukazoval necelých 8 litrů a při devadesátce něco málo přes pět litrů. Líbil se mi kultivovaný zvuk i chod motoru.
O Vengu by se měly zajímat všechny rodiny a páry, které občas potřebují více místa v kufru, ale kombíky jsou pro ně příliš dlouhé. Mezi silné prodejní argumenty patří až sedmiletá záruka.
Podrobný test vozu Kia Venga před modernizací si otevřete zde.
