ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Land Roveru Discovery
8. dubna 2017

První generace Land Roveru Discovery se začala vyrábět v roce 1989, pátá generace v pořadí se odstartovala prodej v dubnu 2017. První generace se řadily mezi off-roady, pátá je spíše SUV, avšak i nadále s vynikajícími terénními schopnostmi.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Eva SrpováEva Srpová

První generace Land Roveru Discovery se začala vyrábět v roce 1989, pátá generace v pořadí se odstartovala prodej v dubnu 2017. První generace se řadily mezi off-roady, pátá je spíše SUV, avšak i nadále s vynikajícími terénními schopnostmi.

Discovery je prémiovým vozem, které se snaží být skutečně co nejuniverzálnější. Uveze až sedm pasažérů, přičemž zadní sedadla zdaleka nejsou jen nouzová, jak to u některých sedmimístných SUV bývá. Je to extrémně prostorný a pohodlný vůz, který se navíc pyšní talentem v terénu.

Jeho konkurenty jsou Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLS nebo Volvo XC90 a vyhoví především velmi dobře zajištěným rodinám, které touží po autě, které umí naprosto všechno - pohodlně překonávat dlouhé vzdálenosti, vyrážet na hory či někam do divočiny a poskytnout pohodlí a luxus i pro sedm osob na palubě.

Discovery páté generace má hliníkovou samonosnou karoserii, čímž se výrazně snížila hmotnost celého vozu, v závislosti na kokrétní motorizaci až o 480 kg. Tím se také výrazně změnil jízdní projev vozu, čemuž se budeme věnovat v dalších kapitolách, avšak už nyní lze prozradit, že je daleko obratnější a kultivovanější na silnici. Všechny verze Discovery mají pohon všech kol a automatickou převodovku ZF, díky nižší hmotnosti a také z důvodu plošného snížení emisí se Discovery nabízí v základu s čtyřválcovým motorem.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zatímco minulé generace Discovery se snažily klást důraz na terénní schopnosti a vyznačovaly se především krabicovitým vzhledem, páté pojetí Discovery se dost změnilo.

Vůz už není zdaleka tak typický hranatý, působí daleko luxusněji, velmi se tak podobá prémiovějším Range Roverům. Pořád je však ostřeji řezaný než například Audi Q7. Upřít mu nelze pocit prémiovosti, na silnici ho zkrátka nepřehlédnete, a to nejen díky úctyhodným rozměrům.

Má velmi propracované přední světlomety i masku, z profilu působí nevšedně a zadním partiím se designéři snažili zachovat typický schod, který mělo minulé Disco, ač pátá generace má klasické výklopné víko pátých dveří.

Interiér udělal ohromný skok kupředu, zatímco minulé inkarnace byly o poznání utilitárnější, Discovery v pátém podání má propracovanou a vloženě prémiovou kabinu, která zapadá do představy o luxusním SUV. Tvary jsou stále spíše nadčasové a jendodušší, ale velmi elegantní a materiály působí kvalitně. Zákazník si samozřejmě může vybírat z různých variant dekoru.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Pozice za volantem je výborná, řidič má skvělý výhled, avšak při prvních jízdách nás překvapila kapota, která je tvarovaná tak, že řidič se dívá do průrvy mezi čelním sklem a hranou kapoty. Výhled d…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus