ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Lexusu LC
4. září 2017

Zkratka LC může podle Lexusu znamenat buď Luxury Coupe neboli luxusní kupé, nebo také Lexus Challenge, tedy výzvu pro Lexus. Každopádně obojí naznačuje, že se nový Lexus LC vymyká nejen zvyklostem ostatních kupé střední třídy, mezi něž délkou karoserie 4,77 m patří, ale také dosavadním tradicím a šablonám značky Lexus.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Zkratka LC může podle Lexusu znamenat buď Luxury Coupe neboli luxusní kupé, nebo také Lexus Challenge, tedy výzvu pro Lexus. Každopádně obojí naznačuje, že se nový Lexus LC vymyká nejen zvyklostem ostatních kupé střední třídy, mezi něž délkou karoserie 4,77 m patří, ale také dosavadním tradicím a šablonám značky Lexus.

Lexus LC se řadí ke dvoudveřovým kupátkům se specifikací 2+2, která znamená dvě plnohodnotná místa vpředu a další dvě nouzová na zadních sedadlech. Podle našich zkušeností jsou ale dvě zadní místa prakticky k ničemu. Velikost kabiny i kufru patří ke slabinám vozu, který výrobce řadí do kategorie Gran Turismo, tedy mezi luxusní automobily na dlouhé vyjížďky.

Naopak jednoznačně silnými stránkami auta jsou jeho design, úroveň výbavy a použitých materiálů. Zaujmou i parametry motorů - benzinového osmiválce, nebo hybridní soustavy benzinového šestiválce a elektromotoru.

Parádně naladěné je sportovně působící řízení auta, které výrazně kontrastuje s ostatními vozy značky. Potěší i chování desetistupňové (!) automatické převodovky pro osmiválec i zajímavé převodovky pro hybrid, která rovněž simuluje deset různých převodů pro jízdu směrem vpřed.

Naopak diskutabilní jsou jízdní vlastnosti vozu s pohonem zadních kol. Zajímavé je, že všem čtyřem českým novinářům, kteří měli možnost Lexus LC testovat jako první, se více líbila jízda s hybridem, který působí zábavněji.

Lexus LC rozhodně není autem pro každého, což dává najevo i vysokou cenou výrazně překračující zvyklosti u kupé střední třídy. Částečně ji ale ospravedlňuje opravdu velmi bohatá standardní výbava.

Kupé s výrazným designem si pořídí extravagantní lidé, kteří se chtějí svým autem lišit od běžné konfekce. Benzinový osmiválec bez turba osloví petrolheady staromilce, hybrid naopak řidiče vyhledávající moderní technologie.

Lexus LC se vyrábí v továrně v japonském Motomachi a na českém trhu se prodává od konce léta 2017.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Řadím Lexus LC mezi nejkrásnější a designersky nejzajímavější auta, která se dají aktuálně na českém trhu pořídit.

Karoserie vozu vypadá ze všech stran dynamicky, originálně, výrazně a velmi moderně, skoro až jako auto budoucnosti.

Velký podíl na nepřehlédnutelné vizáži kupé měla i obří 21palcová kola (standard dvou nejvyšších výbav). Už základní provedení vyráží na kolech dvacetipalcových.

Nejvyšší výbavu Sport+ poznáte mimo jiné podle výsuvného zadního spoileru. ten se automaticky vysouvá při rychlostech nad 80 km/h a zlepšuje přilnavost auta k vozovce při vysokých rychlostech.

U dvou nejvyšších výbav je střecha vyrobena ze speciálního plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny.

Velmi zajímavý tvar mají i standardně montované LED světlomety. Ty jsou standardně tvořeny třemi moduly. Na hlavní světlomet navazuje denní svícení ve tvaru šípu.

Takhle vypadají otvírající se vnější kliky. Velmi originální a zajímavé.

Zavazadlový prostor se otvírá tlačítkem zakomponovaným do zadních světlometů.

Dech beroucí design pokračuje i na některých místech interiéru auta, který je v nižších výbavách čalouněný kůží a v těch vyšších semiší, takzvanou alcantarou. Takhle třeba vypadají výplně dveří a vnitřní kliky.

Originálním prvkem jsou i "růžky" na stranách krytu přístrojů, kterými se přepínají jízdní režimy. Nejde jen o prvek zajímavý, ale také funkční. Ruce to k těmto rohům nemají z volantu daleko a rozhodně to alespoň pro mne bylo příjemnější, než šátrat někde na středovém panelu.

Materiály v interiéru Lexusu LC skvěle vypadají, voní a jsou příjemné na dotek. Z auta sálá luxus.

S tím trochu nekoresponduje horší odhlučnění kabiny. Připadá nám ale, že šlo trochu o úmysl. Většinou jsou lexusy proslulé odříznutím od okolního světa, ale u sportovně laděného auta není syrovější zvuk motoru nebo odvalujících se pneumatik pronikající přes bezrámová okna vůbec na škodu. Řidič má větší pocit zatažení do děje.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Jelikož jsem první testovací kilometry s Lexusem LC začal na pozici spolujezdce, začnu i okolí řidiče trochu netradičně popisovat právě z vedlejšího místa. Snad v žádném jiném autě se spolujezdec…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus