ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mazdy MX-5 RF
13. září 2017

Dvoumístný kabriolet z Japonska Mazda MX-5 se začal v Evropě prodávat v roce 1990, v tomto testu se však věnujeme čtvrté generaci, která se u nás začala prodávat v roce 2016. Variantu RF, kterou vedeme jako samostatný model.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Eva SrpováEva Srpová

Dvoumístný kabriolet z Japonska Mazda MX-5 se začal v Evropě prodávat v roce 1990, v tomto testu se však věnujeme čtvrté generaci, která se u nás začala prodávat v roce 2016. Variantu RF, kterou vedeme jako samostatný model.

RF označuje roadster se skládací pevnou střechou, nikoli látkovou, kterou má běžná MX-5. Model s pevnou střechou Mazda představila už v minulé generaci, a tato varianta se okamžitě stala prodejním hitem.

Ve čtvrté generaci se ale design vozu dost změnil. Velký vliv na to má fakt, že se zkrátil rozvor, auto je o 11,5 cm kratší a sedadlo řidiče se posunulo trochu dozadu. Pro variantu s pevnou skládací střechu to znamenalo vymyslet řešení trochu jinak než doposud, protože pevná stecha by se asni po složení za sedadla nevešla. Proto se zadní díl za hlavami posádky nikam neksládá, zůstává na místě, jen se při sklápění zvedne a pod něj složí střední panely střechy. RF (zkratka znamená retractable fasback, tedy kupé se skládací střechou) je však velmi elegantní auto a z mého pohledu dokonce hezčí než ten s plátěnou střechou.

Je to auto pro řidičské nadšence, pro ty, kteří jsou ochotni utratit peníze za hračku na kolech, která je sice velmi odmění, ale opravdu se od ní nedá očekávat praktičnost pro rodinu. Je spše autem jen pro jednoho, maximálně pro pár, který rád vyráží na víkendové vyjížďky.

 

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Vzhled je sice subjektivní věc, ale podle mě je MX-5, a obzvlášť ve verzi RF, prostě nádherná. Malé elegantní sexy auto pro dva se střechou, která připomíná Porsche 911 Targa.

Příď je velmi dynamicky tvarovaná, s úzkými světly, kterým se na současném trhu máoco podobá.

Díky kratšímu rozvoru teď MX-5 vypadá ještě přitažlivěji, kompaktně, sportovně, hravě. Má velmi krátké převisy, což jí velmi sluší.

Skládací mechanismus střechy je působivý. Po stisku tlačítka se zvedne zadní část a pod ní se složí střecha ve dvou dílech, pak se opět zadní trojúhelníkový díl usadí na své původní místo. Celé to trvá třináct sekund.

Zezadu auto vypadá neméně přitažlivě, s výraznými zadními světlomety, které se skládají z kruhu a šikmé linky, opět odkazující na nezaměnitelný japonský design.

Interiér MX-5 je designově strohý, žádné extra velké kreativní nápady od něj nelze očekávat. Vše je sestaveno tak, aby především těšilo řidiče chováním stroje, nikoli aby on vzdychal nad vzhledem.

Nejvýraznějším prvkem jsou kulaté výdechy větráků s chromovým kroužkem, chromvané ovladače klimatizace a jednoduchý, od druhé výbavy kožený volant klasického tvaru, víc hravosti ale v kabině nečekejte.

 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Těžko se mi hodnotí kabina MX-5 v pohledu velikosti, většina kolegů si stále stěžuje, že je trochu stísněná. Já se v ní cítím naprosto bez problémů, pozici za volantem si najdu okamžitě, vůbec mi ne…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus