ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mercedes-Benz EQS
5. října 2021

Když Mercedes-Benz poprvé ukázal svůj luxusní elektromobil EQS s dojezdem 780 kilometrů, šokoval svět. Byla to totiž nejvyšší hodnota, jakou kdy které auto nabízelo. Jaká je ale realita? To jsme zjišťovali v testu tohoto nádherného top manažerského sedanu do zásuvky.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Když Mercedes-Benz poprvé ukázal svůj luxusní elektromobil EQS s dojezdem 780 kilometrů, šokoval svět. Byla to totiž nejvyšší hodnota, jakou kdy které auto nabízelo. Jaká je ale realita? To jsme zjišťovali v testu tohoto nádherného top manažerského sedanu do zásuvky.

Dojezd. To je jeden z nejzásadnějších údajů, který řeší nejen majitelé elektromobilů, ale i potenciální zájemci o tento druh pohonu. Auta se spalovacími motory zatím nabízí podstatně více ujetých kilometrů na jednu nádrž a samozřejmě i rychlejší tankování. A zatímco pro většinu současných elektromobilů je strop někde okolo 500 kilometrů, benzinová auta nabízí klidně 700. I proto vzbudila přednedávnem rozruch automobilka Mercedes‑Benz, která představila svůj nový luxusní elektromobil EQS. Podle ní má zvládnout na jedno nabití až 780 kilometrů a tím překonat i řadu aut se spalovacími motory.

EQS je elektrickou alternativou k nejprodávanějšímu top manažerskému sedanu světa, tedy k Mercedesu‑Benz třídy S. Vývojáři ale nešli obvyklou cestou, kdy automobilky vypreparují spalovací pohon a nahradí ho elektrickým. Místo toho vyvinuli auto od začátku, tedy včetně platformy i karoserie. Výsledkem je sice alternativa, ale s úplně jiným charakterem.

Vůz bychom doporučili těm, kteří se zajímají o elektromobilitu, ale Tesla jim nevyhovuje. Už proto, že má třeba horší kvalitativní zpracování, nebo je vidět na každém rohu. EQS ji totiž v řadě ohledů překonává.

Jako první jsme v říjnu 2021 testovali Mercedes-Benz EQS 450+, tedy model se slabším výkonem, ale slibovaným dojezdem 780 kilometrů na jedno nabití.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Auto dlouhé 5216 mm má na danou kategorii nebývale krátkou příď. Designéři totiž nemuseli vyhradit prostor osmiválci nebo dvanáctiválci. Kapota je navíc napevno součástí karoserie a otevřít ji může jen autorizovaný servis.
Uživatel má k dispozici pouze vysouvací šuplíček na boku, kterým dolévá kapalinu do ostřikovačů.
Tím, že je příď kratší, zůstalo více prostoru pro posádku. Ještě kratší záď zase skrývá vysoko výklopné páté dveře, což je pro tuto třídu také neobvyklé. Většina aut tu jsou sedany s jednoduchým víkem. EQS tak má na rozdíl od třídy S rodinného ducha a dá se s ním počítat nejen na přejezd mezi domovem a kanceláří, ale i na dovolenou ve čtyřech.
Jednoduchý moderní design je také funkční. Díky hladké masce chladiče...
... kolům s krytými disky...
... nebo klikám, které se po rozjetí vozu zasouvají dovnitř, dosahuje na vynikající aerodynamický výsledek. Chlubí se koeficientem odporu vzduchu 0,2, což je nejlepší hodnota mezi sériově vyráběnými auty. I to pomáhá zvýšit dojezd.
Stejně jako zvenějšek vás na první pohled zaujme i kabina, do níž se přistupuje bezrámovými dveřmi. Na přání mohou být také elektrické. Fungují tak, že pokud se řidič s klíčkem v kapse přiblíží k vozu, pootevřou se, aby mohl pohodlně nastoupit. Pokud pak šlápne na brzdu, samy se opět zavřou.
Asi nepřekvapí, že inteiéru dominují obrazovky. Nebo spíš jedna nazvaná Hyperscreen. Více o ní se dozvíte v následující kapitole.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Po usednutí za volant je snadné si všimnout toho, že se sedí výše než v klasickém sedanu. To je dáno platformou, ve které jsou ukryty baterie. Vyšší posez ale řada řidičů ocení. …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus